Tesla beweert dat zijn batterijpakketten na 200.000 mijl slechts ~ 10% capaciteit verliezen - Electrek

2022-05-28 05:20:44 By : Mr. Tronway LED

- 12 aug. 2021 3:20 uur PTIn het laatste nieuws dat is vrijgegeven als onderdeel van zijn impactrapport, beweert Tesla dat zijn batterijpakketten na 200.000 mijl slechts ongeveer 10% van hun energiecapaciteit verliezen.Degradatie van de batterij, die het verlies in capaciteit en bereik in de loop van de tijd vertegenwoordigt met toenemende kilometers, is een van de grootste zorgen van kopers van nieuwe elektrische voertuigen.Het is ook een belangrijk onderdeel van de vergelijking om elektrische auto's duurzamer te maken.Hoe langer een batterijpakket in gebruik kan zijn, hoe langer het zichzelf ervan weerhoudt om voor recycling te worden afgedankt en hoe langer het de hele auto in bedrijf kan houden.Tesla heeft sporadisch enkele gegevens vrijgegeven over de degradatie van de batterij door de jaren heen.Dit jaar heeft het de statistieken van zijn Model S- en Model X-vloot bijgewerkt en claimt het een behoud van de batterijcapaciteit van ongeveer 90% na 200.000 mijl:De gegevens bevestigen ook real-world rapporten dat de degradatie de eerste 100.000 mijl steiler is en daarna vertraagt ​​en stabiliseert voor de volgende 100.000 mijl.Tesla is van mening dat voertuigen gemiddeld op 200.000 mijl worden gesloopt:“Tesla's batterijpakketten zijn ontworpen om langer mee te gaan dan het voertuig.We schatten dat een voertuig wordt gesloopt na ongeveer 200.000 mijl gebruik in de VS en ongeveer 150.000 mijl in Europa."De gegevens zijn alleen voor Model S en Model X, die al langer bestaan, maar Tesla beweert dat de Model 3-batterijpakketten zijn gemaakt om 500.000 mijl mee te gaan en de automaker streeft naar een volgende generatie batterijen die 1 miljoen mijl meegaat.Voor Model S en Model X heeft Tesla in de loop der jaren nogal wat verschillende accu's gehad en die zijn niet allemaal even goed in het vasthouden van de energiecapaciteit.Vorig jaar rapporteerden we over een datalek waardoor we heel precies het verschil konden zien tussen Tesla's 90 kWh en 85 kWh pack.Daaruit bleek dat de 90 kWh veel sneller batterijcapaciteit zou verliezen dan het pakket van 85 kWh:Elk punt in deze grafiek vertegenwoordigt een Model S of Model X in Tesla's klantenvloot aan het einde van 2017. We hebben tienduizenden datapunten rechtstreeks van Tesla, wat aantoonbaar de beste gegevens zijn die ooit zijn vrijgegeven over de degradatie van Tesla-batterijen.De "Y"-as vertegenwoordigt de huidige bruikbare batterijcapaciteit van de auto in kWh, afkomstig uit Tesla's eigen batterijbeheersysteem, en de "X"-as is het totale gebruik van het batterijpakket in kWh sinds het voertuig nieuw was.Het laat zien dat het 90 kWh-batterijpakket (groen) begint bij ~85 kWh bruikbare capaciteit en gemiddeld met ongeveer 6 kWh daalt na 20.000 kWh of 235 cycli, wat meer dan 60.000 mijl zou moeten vertegenwoordigen.Het batterijpakket van 85 kWh begint met een bruikbare capaciteit van ongeveer 80,5 kWh en daalt gemiddeld tot ongeveer 77 kWh na 20.000 kWh.Dit betekent dat het 90 kWh-batterijpakket de eerste paar jaar van gebruik bijna twee keer zo snel degradeert als het oudere 85 kWh-batterijpakket.Het goede nieuws is dat de steilere degradatie in de 90 kWh-batterijpakketten ook na verloop van tijd en kilometerstand lijkt af te nemen.Zoals sommigen van jullie misschien weten, heb ik ervaring met elektrische auto's met een hoge kilometerstand, met name Tesla-voertuigen met een hoge kilometerstand.Vorig jaar kocht ik een van de goedkoopste Tesla Model X-voertuigen met de meeste kilometers ooit.Met meer dan 400.000 mijl (650.000 km) is het een van de elektrische voertuigen met de hoogste kilometerstand ter wereld en dient het als een geweldige case study voor de levensduur van elektrische auto's in het algemeen en Tesla-voertuigen in het bijzonder.We hebben eerder gerapporteerd over batterijdegradatie van het voertuig met extreem hoge kilometerstanden.Het is een Model X 90D, die, toen hij nieuw was, een EPA-classificatie van 257 mijl (414 km) had.Tegenwoordig haalt hij ongeveer 230 mijl (370 km) op een volledige lading, wat een afname van 10,5% van de batterijcapaciteit betekent.Deze Model X kreeg echter een batterijvervanging onder garantie bij 317.000 mijl.Dat is meer dan een half miljoen kilometer.Interessant is dat het originele batterijpakket niet werd vervangen vanwege de degradatie van de batterij, maar vanwege een nog groter probleem met het pakket.Zodra de laadstatus ongeveer 40% zou bereiken, wat normaal gesproken iets meer dan 90 mijl zou betekenen, zou de capaciteit snel dalen tot 0.Tesla heeft het batterijpakket onder garantie vervangen.Het is behoorlijk indrukwekkend dat het meer dan 300.000 mijl duurde voordat het faalde.Nu heeft het tweede batterijpakket van deze Model X bijna 160.000 km op de teller, en zoals eerder vermeld, ziet het een batterijdegradatie van ongeveer 10%.FTC: we gebruiken auto-affiliate links die inkomsten genereren.Meer.Abonneer je op Electrek op YouTube voor exclusieve video's en abonneer je op de podcast.Tesla is een transport- en energiebedrijf.Het verkoopt voertuigen onder zijn 'Tesla Motors'-divisie en stationaire batterijpakketten voor thuis-, commerciële en utiliteitsprojecten onder zijn 'Tesla Energy'-divisie.Fred is hoofdredacteur en hoofdschrijver bij Electrek.Je kunt tips sturen op Twitter (DM's open) of via e-mail: fred@9to5mac.comVia Zalkon.com kunt u Fred's portefeuille bekijken en maandelijks ideeën opdoen voor investeringen in groene aandelen.Ford start met leveringen aan klanten van de F-150 LightningLucid brengt tweede terugroepactie uit op Air die meer dan 1k EV's treftTesla betreedt Thaise markt met EV's, batterijen, zonne-energieM8 elektrische treinen vervangen dieseltreinen in Connecticut