Gebruikte Volkswagen Golf (Mk7, 2013-2019) review: Mk5-7 (2013-datum) ||Auto-Express

2022-09-09 21:39:52 By : Ms. Prerinse MS

Het lijdt geen twijfel dat de Volkswagen Golf zijn plaats aan de voorkant van het hatchback-pakket voor de familie heeft verdiend.Meer dan 45 jaar en acht generaties lang is het een steunpilaar in de sector geweest en het model van de zevende generatie was misschien wel de beste van het stel.De Mk7 Golf werd gelanceerd in 2013 en kreeg in 2017 een facelift, maar alle versies hebben de kenmerkende kwaliteit, bruikbaarheid en gebruiksvriendelijke technologie van het model.Andere sterke punten zijn zijn stijlvolle en ingetogen looks, ongeëvenaarde verfijning en een grote verscheidenheid aan carrosserievarianten en motoren met verschillende prestatie- en zuinigheidsniveaus.Het bood een veilige maar boeiende bediening en een uitstekend rijcomfort, terwijl een verscheidenheid aan rijhulpmiddelen het extreem veilig en toch redelijk plezierig maakten om te rijden.De Golf is altijd iets duurder geweest om te kopen dan zijn naaste rivalen, maar gebruikte exemplaren behouden hun waarde zoals weinig andere reguliere gezinshatchbacks, dus het is een auto die logisch is voor het hoofd en het hart.Zijn aantrekkingskracht wordt nog vergroot door de beschikbaarheid van stijlvolle driedeursmodellen en nog praktischere vijfdeurs breakversies.De Golf Mk7 bereikte in januari 2013 de Britse showrooms. Bij de lancering waren er drie- of vijfdeurs hatchbacks, evenals een keuze uit 1.2 TSI- of 1.4-liter TSI-benzinemotoren en 1.6 TDI- en 2.0-liter TDI-diesels.Transmissies omvatten een handgeschakelde vijf- of zesversnellingsbak en een zes- of zeventraps DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling.Een 85g/km 1.6 TDI BlueMotion werd in mei 2013 geïntroduceerd naast de 181bhp GTD.Tegelijkertijd verscheen de GTI hot hatch in reguliere 217bhp of Performance (227bhp) vormen.De 295 pk sterke Golf R met vierwielaandrijving werd in maart 2014 geïntroduceerd, net voor de Golf Estate, en een jaar later arriveerde de elektrische e-Golf, met een officieel rijbereik tot 118 mijl.De plug-in hybride Golf GTE van maart 2015 combineerde een 1,4-liter TSI-benzinemotor met een 100 pk sterke elektromotor en kon in pure EV-modus ongeveer 30 mijl afleggen.In september 2015 verscheen een 1,0-liter TSI BlueMotion met een CO2-uitstoot van 99 g/km.Omdat alle Golf Mk7-motoren turbogeladen zijn, leveren zelfs de eenheden met de kleinste capaciteit redelijk vermogen, hoewel we voor de 1.4 TSI zouden gaan in plaats van de 1.2 en de 2.0 TDI in plaats van de 1.6 omdat ze veel gespierder en toch zuinig zijn.De Golf GTE is zeer indrukwekkend, maar duur in aanschaf en zeldzaam.Een facelift in 2017 resulteerde in wat bekend staat als de MK7.5 en omvatte een aantal nieuwe motoren en verbeterde technologie.De carrosserievarianten bleven hetzelfde, maar de 1,2-liter TSI werd vervangen door een 113 pk sterke driecilinder benzinemotor, terwijl de 1,4-liter werd vervangen door de 1,5-liter TSI EVO, die beschikt over cilinderuitschakeltechnologie voor een lager brandstofverbruik.Bovenop deze veranderingen werd het vermogen van de GTI verhoogd tot 227 pk voor de standaardversie en 242 pk voor de Performance Pack-upgrade, terwijl het vermogen van de Golf R kort werd verhoogd tot 306 pk voordat hij terugkeerde naar 296 pk om te voldoen aan de WLTP-efficiëntie-eisen.Deze snellere Golfs waren voor het eerst ook leverbaar met een zeventraps DSG-automaat.De technologie van deze auto's is verbeterd, met meer geavanceerde en gebruiksvriendelijkere infotainment via touchscreen met betere smartphone-connectiviteit, terwijl modellen met hoge specificaties ook digitale TFT-wijzerplaten kregen.Een nieuw R-Line-model combineerde het sportieve uiterlijk van de R met de kosteneffectievere motoren van de SE.Ook verkrijgbaar was het robuuste Alltrack-model dat 4Motion-vierwielaandrijving combineerde met een verhoogde rijhoogte en stevige carrosseriebekleding.Aanvankelijk verkrijgbaar met de 2,0-liter diesel in handgeschakelde 138 pk of 178 pk DSG-automaat, deze werden in 2017 vervangen door versies met 148 pk en 181 pk, terwijl een jaar later een 158 pk sterke 1,8-liter benzinemotor werd toegevoegd.De Audi A3 gebruikt hetzelfde platform en dezelfde mechanica als de Golf, maar heeft een meer cabine.BMW's 1-serie is verkrijgbaar in verschillende carrosserievarianten en is buitengewoon goed gebouwd, plus een aantal zeer efficiënte motoren.Passend bij de Golf op beeld maar niet qua ruimte is de MINI;terwijl de toegang tot de achterbank lastig is en de bagageruimte klein is, is hij goed te besturen en zeer goed gebouwd.Als praktische bruikbaarheid belangrijker is, mag u de Ford Focus niet over het hoofd zien;het is een geweldige auto die geweldig is om te rijden, goed uitgerust en betrouwbaar.Het is ook in overvloedige voorraad en is veel goedkoper dan de Golf.De Vauxhall Astra en Peugeot 308 hebben een grote waarde, maar zijn niet zo goed gebouwd en zijn niet zo goed om te rijden.Toen de Golf in september 2018 met deze aartsrivalen in zee ging, was het resultaat dichterbij dan je zou denken, maar toch was het de VW die met een neus vooruit kwam.Het was niet zo leuk om te rijden als de Focus, maar het was niet ver weg en sloeg terug met lagere bedrijfskosten en meer praktische bruikbaarheid dan zijn beide rivalen.Het voelde ook het meest luxe aan en had het beste infotainment.Lees de volledige test...Een paar maanden later, in november 2018, was het de beurt aan de Koreaanse tweeling Hyundai en Kia om de suprematie van de Golf uit te dagen.Beide rivalen boden meer standaarduitrusting en lagere prijzen, plus werden ondersteund door langere garanties, maar geen van beide kon de winnende mix van aantrekkingskracht, comfort en kwaliteit van Golf evenaren.Lees de volledige test...De Golf onderging zijn zwaarste test tot nu toe in maart 2019 toen hij de zwaarden kruiste met de Toyota Corolla.Met zijn fijne rijdynamiek, efficiënte hybride motor en stijlvolle looks kwam de Japanse auto het dichtst in de buurt van de stijlvolle en comfortabele Golf, maar uiteindelijk bleken de allround capaciteiten van de VW te veel omdat er nog een overwinning voor nodig was.De ouder wordende Peugeot sleepte een verre derde naar huis.Lees de volledige test...De Golf was nooit de goedkoopste optie toen hij nieuw was, en dat is een thema dat doorgaat bij het kopen van tweedehands.De kwaliteit van de VW betekent echter dat het de extra uitgave waard is, en dat u meer terugkrijgt dan rivalen wanneer het tijd is om te verkopen.De gebruikskosten zijn laag, vooral voor de kleine benzine- en dieselmotoren, terwijl de meeste uitrustingsniveaus u alle uitrusting bieden die u nodig heeft.Hogere doorverkoopwaarden dan rivalen uit het vergelijkbare tijdperk betekent dat u een beetje dieper in uw zakken moet graven wanneer u tweedehands koopt.De keerzijde hiervan is natuurlijk dat je aantoonbaar profiteert van de verkooptijd, dus over het algemeen heb je niet meer geld nodig dan wanneer je voor een minder dure rivaal was gegaan.Versies met dieselmotoren bieden de beste waarde omdat ze hebben geleden in de nasleep van het 'dieselgate'-schandaal.Maar hoewel VW de belangrijkste daders van dit schandaal met emissies was, werd geen van de Mk7 Golfs getroffen.Hoe dan ook, als een van de bestverkochte auto's van het afgelopen decennium in Groot-Brittannië, zou er een enorme verscheidenheid aan voorbeelden moeten zijn om uit te kiezen.Kijk op onze zustersite Buyacar voor de laatste prijzen of om de merk- en modelwaarderingstool te gebruiken.Volkswagen heeft ervoor gezorgd dat de Golf zeer zuinig is in de portemonnee – zozeer zelfs dat zelfs de pittige 2,0-liter GTI een indrukwekkende zuinigheid oplevert.Als je op zoek bent naar zuinig autorijden, kies dan tussen de 1,0-liter benzinemotor met 109 pk of de 114 pk sterke 1.6 diesel.Beide hebben een CO2-uitstoot van 104-111 g/km – en dat maakt niet uit of uw versnellingsbak een handgeschakelde of een DSG-automaat is.Ondertussen is de gedurfde 1.5-liter motor met 128 of 148 pk niet slecht in het ontwijken van de pompen;zijn cilinderdeactiveringstechnologie betekent dat hij geclaimde cijfers teruggeeft variërend van 52,3-57,6 mpg, afhankelijk van de versnellingsbak, wiel- en carrosseriestijlopties, en de CO2-uitstoot is 111-119 g/km.De geclaimde economiecijfers van de plug-in hybride Golf GTE zijn indrukwekkend, met de belofte van maximaal 166 mpg gecombineerd.Zoals alle plug-ins, moet dat cijfer met een korreltje zout worden genomen, want om enige hoop te hebben om in de buurt van dat cijfer te komen, moet je een groot deel van je woon-werkverkeer op elektriciteit kunnen rijden.Wanneer de batterijen leeg zijn, zou u ongeveer 55 mpg moeten halen.De e-Golf is, zoals de meeste EV's, vanaf het begin duur om te kopen, maar die initiële kosten kunnen worden gecompenseerd doordat het slechts een paar pond kost om volledig op te laden (afhankelijk van wanneer en waar u oplaadt).Verwacht een actieradius van ongeveer 130-140 mijl vanaf een lading in de echte wereld, hoewel dat enorm varieert, afhankelijk van uw rijstijl en gebruik.Als u de rekeningen echt tot een minimum wilt beperken, dan zijn de pre-WLTP Bluemotion-auto's de moeite waard om naar uit te kijken.Zowel de vroege 1,6-liter diesel als de latere 1,0-liter TSI-benzine stoten minder dan 100 g/km CO2 uit, waardoor ze in aanmerking komen voor gratis wegenbelasting.Golfbezitters kunnen kiezen uit onderhoud met een vast interval of variabel onderhoud.De eerste vereist controles om de 12 maanden of 10.000 mijl;de laatste staat tot 20.000 mijl en twee jaar tussen onderhoudsbeurten toe, afhankelijk van hoe de auto wordt gebruikt.Zodra een Golf drie jaar oud is, komt hij in aanmerking voor voordelig onderhoud;kleine diensten kosten dan £159 en grote diensten £329.Veel nieuwere auto's hebben een overdraagbaar serviceplan om rekeningen te verlagen.De meeste motoren hebben een distributieriem die om de vijf jaar of tot 140.000 mijl moet worden vervangen, voor £ 429 (£ 479 met een nieuwe waterpomp).Remvloeistof moet na drie jaar worden ververst en vervolgens om de twee jaar voor £ 59.Alle Golfs werden gedekt door een garantie van drie jaar en 60.000 mijl als ze nieuw waren, met uitzondering van de elektrische e-Golf die ook een aparte dekking van acht jaar en 100.000 mijl krijgt voor zijn batterijpakket.Verzekeringen variëren van groep 11 voor de instapmodel Golf 1.0 TSI S (de oudere 1,2-liter auto zit in een nog lagere groep) tot een torenhoge 39 voor de snelle Golf R. Verzekeringsoffertes zijn concurrerend met rivalen uit dezelfde tijdperkklasse, dus het waargenomen prestige van de VW-badge komt niet met een financiële sanctie.Eigenaren houden van hun Golfs en waarderen hun kwaliteit en comfort boven alles.Maar ze hebben ook lof voor hun betrouwbare bediening, gebruiksvriendelijke technologie, praktische bruikbaarheid en lage bedrijfskosten.De betrouwbaarheid is misschien niet zo sterk als bij rivalen uit hetzelfde tijdperk, maar de meeste fouten kunnen snel en gemakkelijk worden opgelost.De Mk7 Golf debuteerde op de 18e plaats in ons Driver Power-tevredenheidsonderzoek in 2014, maar in 2021 was hij gezakt naar een teleurstellende 73e plaats.Toch bleek de VW nog steeds een betrouwbare keuze met zeer weinig problemen, terwijl het merk zelf een meer verdienstelijke 17e scoorde in het fabrikantenonderzoekHoewel de Golf geen toonaangevende binnenruimte heeft, is het nauwelijks een significante fout.In zowel driedeurs als vijfdeurs formaten plus een ruime stationwagen, biedt hij voldoende ruimte voor vijf passagiers en is de bagageruimte goed gevormd.Het zicht is ook beter dan bij de meeste rivalen uit hetzelfde tijdperk.De Golf lijkt met elke volgende generatie te groeien, en de Mk7 is 150 mm langer, 13 mm breder en 4 mm lager dan de Mk6 die hij in 2013 verving, maar het was nog lang niet een enorme auto volgens de klassenormen van die tijd.Er is veel ruimte voorin, terwijl de achterpassagiers veel hoofd- en beenruimte krijgen.De brede, platte achterbank biedt plaats aan drie personen zonder al te veel te knijpen, hoewel de middelste passagier het tijdens langere reizen misschien wat ongemakkelijk vindt.In- en uitstappen is een fluitje van een cent (zeker bij de vijfdeurs), en kinderzitjes zijn gemakkelijk achterin te plaatsen met de gordels van de auto of Isofix.Volkswagen gaf de Golf veel handige opbergruimtes, waaronder een diep hokje onder de voorste armsteun tussen de bestuurder en voorpassagier, een groot handschoenenkastje met airconditioning en talloze bekerhouders.Kopers profiteren ook van grote deurbakken die zijn voorzien van een vlokvormige voering om te voorkomen dat de inhoud onderweg luidruchtig rammelt.Zoals altijd doet de grote VW-kofferbakbadge ook dienst als ontgrendeling van de achterklep;open het en er is een goed gevormde koffer van 380 liter.Sterker nog, er is een brede opening en een lage laadlip, terwijl je een handige verborgen opbergruimte hebt onder de in hoogte verstelbare valse koffervloer.Als u meer ruimte nodig heeft, kunt u een royale inhoud van 1.270 liter vrijmaken door de 60:40 achterbank neer te klappen;het laadplatform is ook handig vlak.Handige toevoegingen aan de laadruimte zijn onder meer een 12V-voeding en een paar tassenhaken, plus een skiklep voor langere items.Wie op zoek is naar nog meer functionaliteit, kan kiezen voor het Estate-model, met een grote bagageruimte van 605 liter die kan worden uitgebreid tot 1.620 liter met de achterbank neergeklapt.De Alltrack-versie behoudt deze functionaliteit, maar voegt een verhoogde rijhoogte en vierwielaandrijving toe voor extra veelzijdigheid.Het is vermeldenswaard dat de e-Golf en GTE iets minder praktisch zijn, omdat hun batterijen onder de bagageruimte zijn gemonteerd.Daardoor krijgt de e-Golf een laadruimte van 343 liter, terwijl die van de hybride GTE krimpt tot 272 liter.Dat is nog steeds een zeer bruikbare hoeveelheid ruimte, maar je offert elke vorm van opslag onder de vloer op.Het instapmodel S en SE was oorspronkelijk uitgerust met een klein 5,8-inch infotainmentscherm met Bluetooth-connectiviteit, terwijl een populaire 8-inch upgrade DAB-radio en de mogelijkheid van satellietnavigatie op sommige modellen toevoegde.De facelift van 2017 voegde een 8-inch Composition-opstelling toe aan alle modellen, met een DAB-radio, Bluetooth en een USB-aansluiting, plus de Think Blue-tripcomputer van het merk die tips geeft over efficiënt rijden.SE-modellen en hoger voegden de begeerlijke Car Net 'App Connect' toe, die Apple CarPlay en Android Auto smartphone-apps biedt, hoewel de online services extra kosten om je op te abonneren.Alle versies krijgen scherpe graphics en een eenvoudig menusysteem, terwijl een nette bewegingssensor sneltoetsen oproept wanneer je hand het scherm nadert en de aanraakmenuknoppen goed reageren.Het was destijds een van de gemakkelijkste en meest intuïtieve systemen die beschikbaar waren.Sommige modellen zijn uitgerust met een optioneel 9,2-inch scherm, gebarenbediening en een geheugen van 64 GB.Maar in werkelijkheid biedt het standaardsysteem alle functies die je nodig hebt en is het gebruiksvriendelijker dan deze all-touchscreen-affaire.Het instapmodel S-uitrustingsniveau is spartaans, hoewel het een DAB-radio en een kleurenaanraakscherm heeft, airconditioning plus elektrische spiegels en voorruiten.SE-specificatie voegt elektrische achterruiten, 16-inch lichtmetalen velgen en noodremmen in de stad toe, terwijl de GT 17-inch lichtmetalen velgen, sportophanging en parkeersensoren voor en achter heeft.De middenklasse, hoogwaardige Match, die in juli 2014 werd geïntroduceerd, werd geleverd met rondom parkeersensoren en elektrisch inklapbare buitenspiegels.De GTI werd geïdentificeerd door zijn rode grillestreep en dubbele uitlaatuitlaten, terwijl hij van binnen de kenmerkende met tartan geruite bekleding krijgt.De snellere R was daarentegen subtieler, maar kreeg vier uitlaten en zilverkleurige buitenspiegels.De uitrustingsniveaus bleven grotendeels ongewijzigd voor de facelift van 2017, met uitzondering van de nieuwe R-line, die was gebaseerd op de GT en decoratieve inzetstukken in het dashboard en de deurpanelen toevoegde, samen met een ander ontwerp van 17-inch wiel en trapeziumvormige uitlaatpijpen .De Golf heeft altijd een sterk veiligheidsrecord gehad en de MK7 is daarop geen uitzondering.Alle auto's zijn uitgerust met zeven airbags (inclusief knie-airbag van de bestuurder), terwijl de vijfsterren Euro NCAP-classificatie die in 2012 werd behaald, indrukwekkend is, vooral de 94%-classificatie voor de bescherming van volwassen inzittenden.Standaard veiligheidsuitrusting voor het hele gamma omvat een elektrische parkeerrem met auto-hold-functie, elektronische bandenspanningscontrole, stabiliteitscontrole, deactivering van de airbag aan passagierszijde en hydraulische remassistentie.Alle, behalve de instapmodel S-edities, krijgen Front Assist, dat nu een noodremsysteem in de stad en voetgangersdetectie omvat.Tot de veiligheidsopties behoren rijstrookassistent met zijscan, dodehoekbewaking en dynamische lichtassistent, parkeerhulp en zijairbags achter.Hoewel het niet zo opwindend is om te rijden als rivalen uit hetzelfde tijdperk, zoals de Ford Focus, is de Golf gecomponeerd en comfortabel.Het wordt ondersteund door een groot aantal turbomotoren en biedt het soort verfijning dat normaal gesproken is voorbehouden aan duurdere modellen.De Golf beschikt over een breed scala aan motoren en is een van de weinige reguliere auto's van die tijd die de keuze biedt uit benzines, diesels, een plug-in hybride en een full-EV.De benzinemotoren hebben een TSI-badge en beginnen met een 1,2-liter viercilinder met 84 of 104 pk.Het werd in 2017 vervangen door een 1,0-liter driecilinder die beschikbaar was met vergelijkbare vermogens (84bhp en 109bhp)De 84bhp-eenheid was alleen beschikbaar in S-trim, maar om vermogen, efficiëntie, uitrusting en prijs het beste te combineren, moet je overstappen op de krachtigere versies die de verfijning van de basisauto behouden, maar extra pit toevoegen om in te halen of het dragen van zwaardere lasten.Ondanks zijn geringe capaciteit, zet de 109 pk sterke 1,0-liter turbomotor een sterke show neer.We noteerden een tijd van 0-100 km/u van 9,6 seconden in één, wat een halve seconde sneller was dan een krachtigere 1.0-liter turbo Honda Civic, terwijl een Renault Mégane 1.2 TCe met een grotere capaciteit verslagen werd tijdens onze in-gear-beoordelingen.Zo dekte hij de vierde versnelling van 30-50 mph in 5,6 seconden, wat 1,1 seconden sneller was dan de Mégane.De krachtigere 1,4-liter TSI met 120 pk zal voor velen een betere keuze zijn, maar als je budget groter is, dan is de 1,5-liter TSI die je in de facelift-modellen van na 2017 vindt een geweldige allround keuze.Toen we deze motor testten met een 1.4 turbo Vauxhall Astra, was de VW sneller dan de Astra van 80 tot 70 mph in de hoogste versnelling, en voltooide deze acceleratietest in 8,7 seconden vergeleken met 9,2 seconden voor de Vauxhall.In de lagere versnellingen, waar het toerental van de Opel hoger was, was de Astra sneller dan de Golf.De VW versnelde tussen de 30 en 80 km/u in de derde en vierde versnelling in respectievelijk 4,2 en 5,5 seconden, terwijl de Astra voor dezelfde test slechts 3,9 en 5,4 seconden nodig had.De 2,0-liter benzinemotor is gereserveerd voor de GTI- en R-modellen, met vermogens van 217 tot 306 pk.Het is een soepele en zeer flexibele motor die een ongelooflijke acceleratie biedt, waardoor deze auto's tot de snelste op de weg behoren.De met DSG uitgeruste R is bijvoorbeeld in staat om in slechts 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten.Aan de dieselkant is er een 1.6 die oorspronkelijk beschikbaar was met 104 pk, voordat hij werd verhoogd tot 114 pk voor 2017. Hij is capabel genoeg voor de meeste toepassingen, maar als je iets wilt met wat meer lef (en een beetje minder geluid), biedt VW een 2.0 diesel met 148 pk en nauwelijks meer CO2.Er is ook een krachtige 2.0 van 181 pk, maar die is gereserveerd voor de GTD.De GTE plug-in hybride combineert een 1,4-liter benzinemotor en een elektromotor voor een gecombineerd vermogen van 201 pk, terwijl de e-Golf een actieradius van 124 mijl heeft dat als onderdeel van de update van 2017 werd verhoogd tot 286 mijl.Hij profiteerde ook van een vermogensupgrade van 113 pk naar 134 pk, hoewel beide soepel, krachtig en gemakkelijk te besturen zijn.Met uitzondering van de handgeschakelde vijfversnellingsbak in de instapmodel 1.6 TDI, is de standaardversnellingsbak in het Golf-gamma een handgeschakelde zesversnellingsbak.Maar een belangrijke schakelaar van de facelift van 2017 was de geleidelijke afschaffing van de oude zestraps DSG-automaat met dubbele koppeling ten gunste van een soepeler schakelende zevenversnellingsbak voor alle modellen.Geef geen korting op de Alltrack-versie, die, hoewel zeldzaam, een uitstekende allrounder is.Zijn opgekrikte ophanging en vierwielaandrijving maken hem tot een verrassend capabele offroader en een uitstekende trekauto.Hij is ook soepel en evenwichtig op de weg, waar de benzineversie met turbocompressor een behoorlijke mix van prestaties en verfijning biedt.De Volkswagen Golf heeft altijd een hoog niveau van comfort, verfijning en wegligging geleverd, en de Mk7 is daarop geen uitzondering.Ga een reeks bochten in en de Golf reageert vlot op de directe en goed gewogen besturing.Er is ook veel grip en een rotsvaste carrosseriecontrole, die de VW tot een vertrouwenwekkende machine maken.Sterker nog, deze wendbaarheid gaat gepaard met indrukwekkende verfijning en comfort.De rit is niet zo zacht als die van een Renault Megane, maar hij is beter te beheersen over grote hobbels, terwijl motor-, wind- en weggeluid worden geïsoleerd van de cabine.De vooruitgang is nog vloeiender in modellen die zijn uitgerust met het optionele adaptieve dempingssysteem, en het is de moeite van het zoeken waard.De directe en goed gewogen besturing zorgt ervoor dat de Volkswagen goed reageert bij het insturen, plus veel grip en een goede lichaamsbeheersing.Het is niet zo boeiend om snel te rijden als een Honda Civic, maar er zit niet veel in.De echte kracht van de Golf is de manier waarop hij dat vermogen combineert met verfijning en comfort;hij rijdt soepeler dan een Peugeot 308 in het bijzonder, en absorbeert de oneffenheden in het wegdek bewonderenswaardig.Volkswagen heeft alle Golf-modellen met meer dan 118 pk uitgerust met een meer geavanceerde multilink-achteras om de wegligging te verbeteren, hoewel in de meeste situaties de standaard torsiebalkopstelling bijna net zo gecomponeerd aanvoelt.Als plezier bovenaan je prioriteitenlijstje staat, zoek dan een GTD-, GTE-, GTI- of R-versie, waarbij de GTD voldoende koppel biedt om moeiteloos in te halen.Laat je echter niet misleiden door de plug-in hybride GTE: ondanks de naam is het geen hot hatch.Het is sneller in een rechte lijn dan de GTD, maar door het extra gewicht is het niet zo leuk in de bochten.Echte prestatiefans zullen aangetrokken worden door het vlaggenschip R-model.Verkrijgbaar als hatchback of estate, de Golf R krijgt tot 306 pk en vierwielaandrijving, dus hij is erg scherp om te rijden en biedt een enorme hoeveelheid grip.De Golf is een grondig ontworpen hatchback die in de loop van de decennia is geperfectioneerd, dus er zijn maar weinig problemen.Er zijn echter een of twee problemen waar u op moet letten.De ruitenwisser aan de bestuurderszijde kan de voorruit besmeuren als het regent.Het wisselen van de originele Valeo-messen voor Bosch-alternatieven lijkt de slag te slaan.Hoewel de elektronische parkeerrem tot nu toe betrouwbaar is gebleken, lijkt het iets te zijn dat de meningen echt polariseert;eigenaren houden ervan of haten het.Het multimediasysteem met touchscreen werkt over het algemeen goed, maar sommige stuurprogramma's hebben moeite om hun telefoons te koppelen en het leest niet alle MP3-spelers.Veel eigenaren zijn niet onder de indruk van de standaard halogeenkoplampen van de Golf, dus het verwisselen van lampen is gebruikelijk, meestal voor Osram Nightbreakers.De Golf Mk7 is een paar keer teruggeroepen, maar ze hebben meestal slechts een klein aantal auto's getroffen.In totaal 303 auto's gebouwd in april 2015 werden teruggeroepen vanwege het risico op bezwijken van de ophanging veroorzaakt door een fabricagefout in het voorwiellagerhuis.Alle betrokken auto's kregen nieuwe gietstukken volgens een hogere standaard.In 2017 waren er terugroepacties met betrekking tot wiellagerhuizen, de ABS- en ESC-stabiliteitscontrolesystemen, de koplampen en de airbags op sommige modellen.Volkswagen bracht in maart 2016 een terugroepactie uit voor 2.0 TDI Golfs, als onderdeel van zijn spraakmakende emissiedebacle.Maar dit was gericht op de Mk6 met de EA189-eenheid;de Mk7 gebruikt de EA288-diesel, dus deze wordt niet beïnvloed door deze terugroepactie.Nieuwe Range Rover Sport 2022 reviewNieuwe Volkswagen-ID.Buzz 2022 recensieNieuwe Jeep Avenger 2023 onthuld met puur elektrisch vermogenCopyright © Autovia Ltd 2021. Alle rechten voorbehouden.Auto Express™ is een geregistreerd handelsmerk.