Moet je de motor van je auto elke ochtend opwarmen?- paultan.org

2022-06-10 21:53:44 By : Ms. Amy Zhang

In auto's, hoofdverhalen / Door Jonathan Lee / 20 september 2021 10:14 uur / 71 reactiesOp een bepaald moment in uw rijleven zult u onvermijdelijk een persoon tegenkomen, altijd een oudere heer, die u zal adviseren uw auto op te warmen voordat u gaat rijden.'Start de auto, wacht een paar minuten en ga dan pas rijden', zal hij waarschijnlijk zeggen.“Je auto moet eerst opwarmen, totdat de temperatuurnaald het midden van de meter bereikt.Als je start dan rijd je motor zeker een kong!”Dus dat doe je.Het wordt je ochtendregime - je start de motor, gaat terug naar binnen om je koffie op te drinken en je spullen in te pakken, de deuren op slot te doen, en pas dan stap je in de auto, maak je je veiligheidsgordel vast en vertrek je.Je bent misschien wat brandstof aan het verbranden, denk je misschien, maar je motor zal in ieder geval op het hoogtepunt van zijn gezondheid zijn en je hoeft je geen zorgen te maken over de dure reparatierekeningen die je soms op sociale media ziet.Maar doe je je auto echt goed?En zit er enige waarheid in het advies van die oom?Als je het antwoord nu meteen wilt weten en geen zin hebt om de rest van dit artikel te lezen, nee, je hoeft je motor niet op te warmen voordat je gaat rijden.U verspilt niet alleen al die brandstof, maar u doet ook meer kwaad dan goed aan uw motor.Dus waar komt deze stedelijke mythe vandaan?Zoals altijd zit er een klein beetje waarheid in.Vroeger vertrouwden motoren op mechanische carburateurs om de lucht en brandstof te leveren.Benzine verdampt niet goed in koudere klimaten (we hebben het over landen met echte winters, niet in de Genting Highlands), dus motoren moesten toen rijker draaien om de verbranding te verbeteren en te voorkomen dat ze afslaan totdat ze warmer werden.Aangezien er geen computer was om extra benzine in de cilinders te dumpen als de motor koud was, was de enige echte manier om dit te doen de auto stationair te laten draaien totdat de optimale temperatuur was bereikt.Wat je je misschien niet realiseerde, is dat de kennis van de genoemde oom ongeveer net zo verouderd is als flossen (de dans, niet de praktijk voor mondhygiëne, wat je zeker nog moet doen).Tenzij u vasthoudt aan een originele Proton Saga of een vroege Perodua Kancil, zal uw auto vrijwel zeker worden uitgerust met elektronische brandstofinjectie, die het lucht-brandstofmengsel kan aanpassen aan verschillende rijomstandigheden.De ECU kan de werking van de motor volgen met behulp van verschillende sensoren en, indien nodig, eenvoudig meer (of minder) brandstof injecteren en de motor rijker (of magerder) laten draaien - geen chokes of stationair draaien nodig.“Maar hoe zit het met de motorolie?”zal de oom op dit punt waarschijnlijk vragen.“Het zit allemaal vast aan de onderkant van de motor.Als je de motor niet opwarmt, circuleert de olie niet, dan vernietig je je motor!”Ja, oom, maar je vergeet één belangrijk feit: motoren warmen sneller op als de auto rijdt.Motoren warmen eigenlijk niet zo goed op als ze stationair draaien;Als u onmiddellijk met uw auto rijdt, kan de olie sneller op temperatuur komen en beter stromen.Moderne oliën zijn ontworpen om zich toch aan onderdelen en muren te hechten, zodat ze niet allemaal meteen in de opvangbak druppelen.Bewegende onderdelen zoals de cilinders en zuigerveren zullen door de hitte ook tot hun juiste maat kunnen uitzetten, waardoor de motor op zijn best kan draaien.In feite kan het stationair draaien van uw auto om hem op te warmen het tegenovergestelde doen van wat u van plan was.Omdat de motor niet snel genoeg opwarmt, kan de ECU langer een rijker lucht-brandstofmengsel blijven leveren, en aangezien benzine een oplosmiddel is, kan het gebruik van een rijk mengsel de olie van de bovengenoemde componenten wegspoelen.Zoals je je kunt voorstellen, heeft het geen zin om de smering van deze vitale onderdelen te verwijderen - het zou zelfs kunnen leiden tot meer slijtage, zei Stephen Ciatti in een interview met Business Insider.Ciatti is hoofdingenieur voor geavanceerde motoren bij het Amerikaanse vrachtwagenconglomeraat PACCAR, dus hij weet waar hij het over heeft.Het langdurig gebruiken van een rijke mix kan ook de olie verdunnen, waardoor uw motor mogelijk verder beschadigd raakt.Stationair draaien kan niet alleen uw motor op de lange termijn beschadigen, maar het is ook een enorme verspilling van brandstof.Het Argonne National Laboratory van het Amerikaanse Department of Energy ontdekte dat een gemiddelde compacte sedan (dwz Honda Civic-formaat) met een motor van 2,0 liter ongeveer 0,6 liter brandstof verbruikt per uur stationair draaien, ofwel 10 milliliter per minuut.Dat is 2 sen van RON 95 per minuut, wat misschien niet veel lijkt, maar het klopt allemaal.De DOE schat dat alleen al in de Verenigde Staten het stationair draaien van personenauto's ongeveer 11 miljard liter per jaar verspilt.En dat is niet alles.De afdeling zei ook dat stationair draaien ongeveer 27 miljoen ton koolstofdioxide per jaar opwerpt, waardoor het een enorme bron van luchtvervuiling is.Uit een onderzoek uit 2009 bleek ook dat stationair draaien als geheel bijdroeg aan een verbazingwekkende 1,6% van alle Amerikaanse broeikasgasemissies, "bijna het dubbele van de totale emissies voor de ijzer- en staalindustrie", meldde de Washington Post.Toegegeven, deze cijfers omvatten ook het stationair draaien aan verkeerslichten en files, wat onvermijdelijk is (hoewel start/stop-systemen daarbij helpen).Maar de studie stelde ook dat bijna de helft van de emissies die te wijten zijn aan stationair draaien afkomstig is van mensen die hun motor opwarmen of gewoon wachten op iemand (zoals op een school of kantoor) of iets (zoals bij een drive-in) - acties die volledig onnodig zijn , zoals u zojuist hebt gelezen.Dus hoe lang moet je wachten?Nu komen we bij het adviesgedeelte van dit artikel - hoe lang moet u wachten tussen het starten van de motor en het rijden?Zelfs in het holst van de winter raden de US Environmental Protection Agency (EPA) en de DOE beide aan om ongeveer 30 seconden te nemen - net genoeg tijd voor de motor om voldoende oliedruk te genereren om zichzelf te smeren.Nog meer en je verspilt gewoon brandstof.In onze zinderende hitte is er absoluut geen reden om uw motor op te warmen.De algemene regel is dat als u uw motor eenmaal hebt gestart, u alleen uw veiligheidsgordel hoeft om te doen voordat u vertrekt.Autofabrikanten zijn hier volkomen blij mee - geen van de drie gebruikershandleidingen die ik doorbladerde, inclusief een voor mijn Mercedes-Benz CLK uit 1999, stelde voor om te wachten tot de motor warm is voordat ik ga rijden.In de handleiding van mijn Kia Picanto stond wel dat ik "de motor moest laten opwarmen", maar alleen bij temperaturen onder de -18 graden Celsius, of als de auto een aantal dagen niet was gebruikt.Onthoud dat gebruikershandleidingen als geheel nogal aanmatigend zijn, dus als ze u niet vertellen dat u iets moet doen, doet u dat waarschijnlijk ook niet.De optie om uw motor op te warmen is niet eens beschikbaar op de meeste hybride en plug-in hybride voertuigen.Bij deze auto's worden de molens pas gestart als je al in beweging bent en worden ze vaak direct zwaar belast.Dit is het zoveelste bewijs dat u uw motor niet hoeft op te warmen, omdat dit in de software van de auto zou zijn geprogrammeerd als het echt nodig was.Maar hoe zit het als je wacht op een school of bij een drive-thru, vraag je je misschien af?Het zou toch meer brandstof verbruiken om de motor af te zetten en dan opnieuw te starten als je maar even wacht?Hoewel het waar is dat motoren een beetje meer brandstof verbruiken voor de eerste verbranding, verbruikt zelfs een stationair draaien van slechts tien seconden meer van dat spul dan gewoon de motor uit en weer aanzetten.Sla niet voordat je looptAls u niet wacht met het opwarmen van uw motor, veroorzaakt dit dan geen overmatige slijtage tijdens het rijden?Alleen onder zware lasten, en dat is waar een andere kern van waarheid in de verklaring van oom binnenkomt - wat je ook doet, in godsnaam, geef het gas niet meteen na het starten van de motor.Rijd in plaats daarvan de eerste vijf tot 15 minuten rustig (afhankelijk van de rijomstandigheden) en laat de motor vanzelf op temperatuur komen.Alleen dan ben je vrij om je auto naar hartenlust te meppen – het liefst op het circuit natuurlijk.Bepaalde prestatieauto's geven je een soort waarschuwing om je te laten weten wanneer het OK is om aan je motor te lappen.De BMW M3 (zoals de E46 die je hierboven ziet) wordt bijvoorbeeld geleverd met een reeks lampjes in de toerenteller die een veilig maximum motortoerental aangeven voor een bepaalde motortemperatuur - die geleidelijk verdwijnen naarmate de auto opwarmt.Zodra de twee rode lijnlichten alles zijn wat er nog over is, kun je gaan racen.We laten de motor gewoon stationair draaien terwijl we wachten op een school of bij een drive-thru omdat we de airconditioning absoluut NODIG hebben!!!Zeg me oprecht Jonathan dat je altijd je motor en airco uitzet in Maleisische zinderende hitte om een ​​minuscule hoeveelheid brandstof en het milieu te besparen?Als u de motor meerdere keren per dag tornt, wordt ook de levensduur van uw accu's verkort, die een eindig aantal startcycli kan doorstaan.Dat is de goede oude truc die door het auto-industriesyndicaat wordt gebruikt om de consument te dwingen meer uit te geven, een duurdere agm-type batterij te kopen voor auto's met start-stop-uitrusting, duurdere dynamo's, bevordert hogere slijtage en zal zeker een hogere omzet opleveren voor vervanging van onderdelen is een goede zaak .start stop-functie is slechts een gimmick.waarschijnlijk oké in klimaten zoals europa, totaal ongeschikt voor maleisië.waar mijn adik ipar verbleef in singappre.Stijve boetes wachten ppl voor stationair draaiende motor...het doen van start stop zal ook iets introduceren dat autofabrikanten je nooit zullen vertellen.In een warm klimaat zoals Maleisië, zal het plotseling uitschakelen van uw motor terwijl uw motor warm is, de motor plotseling beroven van de watercirculatie door de waterpomp door de radiator.waardoor plotselinge warmte-uitzetting van onderdelen in de motor.zeg dan hallo tegen ingepakte motorkoppen, defecte pakkingen, gebarsten onderdelen.Dus kunt u de motor niet afzetten als u op uw bestemming aankomt?Ooit gehoord van een thermostaat?U rijdt misschien in een antieke auto die niet over een van deze dingen beschikt.Elke auto is er mee uitgerust.Het doel is om de circulatie te sluiten of te openen om een ​​optimale temperatuur van de motor te behouden.En omdat deze mechanisch zijn, openen of sluiten ze bij een bepaalde temperatuur.Dus wat voor wereld heb je het over kromme koppen, defecte pakkingen of zelfs gebarsten onderdelen?Als dit ooit gebeurt, geef dan uw slechte onderhoud de schuld voor het oververhitten van de motor.Uw argument van thermische schok houdt ook geen steek!Hoeveel warmte kun je verliezen door de motor 5 minuten uit te zetten?5-8'c?Hoeveel verschil is dat om zo'n thermische schok te veroorzaken die je noemde?Een thermische schok zou vereisen dat de temperatuur drastisch daalt om dat te laten gebeuren.Als een autofabrikant weet dat zoiets de betrouwbaarheid van hun motoren aantast, denk je dan niet dat ze zo'n functie niet zouden hebben weggelaten?Denk je dat ze zouden willen dat hun reputatie ten onder gaat door zo'n klein onderdeel?Serieus, is gezond verstand tegenwoordig een superkracht??Waar heb je het in hemelsnaam over, het artikel gaat over opwarmen, niet over brandstof besparen door de motoren uit te zetten die wachten op je big mac.Heb je zelfs de moeite genomen om te lezen?Copy paste: "stationair draaien komt van mensen die hun motor opwarmen of gewoon wachten op iemand (zoals op een school of kantoor) of iets (zoals bij een drive-thru) - acties die volledig onnodig zijn, zoals je zojuist hebt gelezen."nou ... sommige mensen houden er gewoon van om op het geweer te springen, nemen niet de moeite om de titel te lezen of zelfs maar goed te lezen.Als ik eraan denk om het uit te zetten, doe ik dat.Ik kan altijd uitstappen en naar een schaduwrijke plek lopen om te wachten.Natuurlijk kan het vaker starten van de motor de levensduur van de batterij verkorten, maar hoe vaak zet u uw motor eigenlijk aan of uit?Hoe vaak wacht u elke dag op mensen of dingen dat het uit- en inschakelen van uw motor zo'n merkbaar effect heeft op de levensduur van de batterij?Als ik 's ochtends als eerste start, blijft het toerental op mijn toerenteller op 1300 staan.Ik ontdekte dat als je meer dan 40 seconden wacht tot het toerental onder de 1100 komt, de kracht van de schokbelasting op de transmissie drastisch zal verminderen, of deze nu voor het eerst op een bepaalde dag in R of D wordt geschakeld.Ik heb dat geleerd door te horen over de problemen met de aandrijflijn waar enkele van de ergste jongens over klaagden en door te observeren hoe ze onbewust hun slushboxen keer op keer mishandelden.Dag in dag uit ook.Neem de term 'voertuigsympathie' in zich op en pas deze toe op het dagelijkse rijden.Het zal helpen met uw reparatierekeningen.Ja.. juist.. Heb je ooit gewacht om je kind op school te halen?Waar altijd lange rijen langs de weg staan, zelfs voordat de laatste bel gaat.Ja, alleen luie mensen nemen de moeite om in de lange rij te wachten.Parkeer je auto ergens niet te ver van de school van je kind en loop naar de poort om ze op te halen.Hoe ver?Ik zeg dat ongeveer 250 m tot 500 m een ​​veilige afstand van de klomp moet zijn.U kunt zelfs sneller uitstappen dan de eerste tien auto's die daar in de rij staan.Dus lopen = sporten = winnen, ver parkeren = snel naar buiten = winnen.Waarom naar voren komen dat in de rij moeten staan ​​een geldige reden is om uw auto stil te houden?StoopeedDit artikel gaat over tijdens het opstarten, GEEN NOODZAKELIJKHEID en niet inactief tijdens drive thru mcd of wachten.Voor mij zal een auto sneller bederven als altijd op hoge snelheid en wanneer de radiateurventilator niet meer draait of lekt.Dat is nummerkiller van een motor.Hoe zit het met dieselmotoren?Oudere pickups en moderne pickups.Oudere 4*4's hebben wat opwarming nodig, maar hoe zit het met de huidige 4*4?Diesel of benzine, zolang uw auto elektronische brandstofinjectie heeft, kunt u ermee rijden zonder op te warmen.We zullen.Blijkbaar rammelt mijn gevoel een beetje als ik rechtdoor rijd zonder op te warmen.Eenmaal warm, geen rammelprobleem.Omdat we het nodig hebben.Merk je nooit hoe de prestaties van je auto aanvoelen als de ochtendstart meteen wegrijdt, merk je niet dat het geluid een beetje anders is en een beetje vertraging, zelfs als je gas geeft?Versnellingswisseling kan ook vertraging voelen.Tenzij u begint en zo langzaam rijdt als een schildpad, en niet hoger dan 2000 tpm.Vergelijk met een auto die je eerst opwarmt voordat je gaat rijden, hij voelt veel soepeler aan om te rijden.Dus eigenlijk moet je ook de motorolie opwarmen.Hoe heter de olie, hoe beter deze de motorwand smeert.Een verwarmde motorkop van metaal of legering geeft ook enig effect bij soepeler lopen.En eigenlijk heeft een automotor hetzelfde mechanisme als het menselijk lichaam, het kreeg een hart als koolhydraat/brandstofinjectie, het kreeg een nier als brandstoffilter en oliefilter, het kreeg een long als luchtfilter, het kreeg een kont als uitlaat om een ​​scheet te laten, het werd lullig/ puccy om motorolie uit te plassen tijdens service.Dus je kunt niet direct 100 meter rennen net nadat je wakker bent geworden, omdat je eerst moet opwarmen.Laat je bloed opwarmen.Hetzelfde geldt voor de auto, verwarm eerst de motor en motorolie.Ik doe dit al meer dan 20 jaar op meer dan 8 auto's die ik tot op de dag van vandaag had, het houdt de motor duurzaam.Terwijl mijn neef, een dame, de motor nooit opwarmt voordat ze gaat rijden, ze begint gewoon en rijdt elke ochtend recht naar haar werk, nu haar auto net 5 jaar oud is, klinkt de motor al behoorlijk ruw, zelfs als ze haar auto op tijd onderhoudt.Degenen die "NEE" zeggen, willen eigenlijk zaken aan workshop geven.Zeg "NEE" zodat de motor van uw auto sneller bederft.De slijtage van een motor hangt veel meer af van de rijomstandigheden, gewoonten en onderhoud (en de motor zelf) dan of u uw motor 's ochtends voor vertrek laat opwarmen.Ik heb mijn Picanto nooit opgewarmd en hij rijdt nog steeds als nieuw, zes jaar later.Op de een of andere manier ben ik het met je eens.Minimum, rij normaal totdat u de hoofdweg bereikt als u in de buurt van het woongebied verblijft.Voor een dieselauto warm ik hem zeker minstens 3-5 minuten op.Ik voel de auto 's ochtends minder traag als ik hem opwarm in plaats van meteen te rijden.Dat gevoel heb ik ook voor benzinemotoren.Eigenlijk geen kwaad om hem minimaal 1 minuut voor het wegrijden op te warmen.Tenzij je in nood bent.Nee, zo voelt een Japanse en Aziatische auto 's ochtends uit mijn geheugen.Na de overstap naar de nieuwe generatie BMW en Merc, voelde ik me 's ochtends niet anders.Gewoon starten, 10 sec ecu hoger toerental bij 1k en dan automatisch terugvallen naar 700 tpm.Rijden en alles voelt soepel en stil aan.In tegenstelling tot mijn jap-auto die elke ochtend zo anders aanvoelt.En ja.AUDI voelt zich ook elke ochtend knferior.Afvragen waarom?Je herinnert me gewoon aan die dag dat mijn ochtend slecht voelde door inferieure delen.Dat is waar, dat is wat ik voelde alsof de auto niet wil bewegen als je de motor eenmaal hebt gestart, alleen een hard geluid, alsof het harde wrijving met het blok is geweestCitaat: geef het gas niet onmiddellijk na het starten van de motor.Rijd in plaats daarvan de eerste vijf tot 15 minuten rustig (afhankelijk van de rijomstandigheden) en laat de motor vanzelf op temperatuur komen.Alleen dan ben je vrij om je auto naar hartenlust te meppen – het liefst op het circuit natuurlijk.Waarom moet je zo lang rustig rijden als de meeste auto's binnen 1,5-3 minuten de optimale bedrijfstemperatuur bereiken (bij normaal rijden).Laat het ons ook weten als het bovenstaande artikel van toepassing is op de meeste turbomotoren waar u onmiddellijk rijdt met die 150.000 - 350.000 tpm draaiende turbocompressoronderdelen zonder de juiste opwarming/smering van de motorolie voor een goede/volledige bescherming.Ten slotte kun je ook een artikel maken als men zijn motor onmiddellijk zou moeten uitschakelen, zelfs na een lange rit, harde schijf of op basis van motormerk om het bovenstaande te voltooien.Dank jeWat mijn auto betreft, de koelvloeistof bereikt in 2 minuten 80 ° C.De olie heeft 10 minuten nodig om op 110 graden te komen.De reeks lichten op de E46 M3 zou tot standaarduitrusting moeten worden gemaakt, aangezien veel auto's tegenwoordig een digitale toerenteller gebruiken.als de motor moet opwarmen, is de volgende vraag hoe lang opwarmen?3 minuten?5 minuten?of gewoon door te luisteren naar het snorren van de motor?Of hangt er vanaf hoe snel ik 's ochtends ben?Nog een reden waarom EV's zoveel beter zijn.En er is een mythe dat je pas kunt gaan rijden als de blauwe thermometermeter dimt.Het duurde 3 minuten.Ik zou liever 2 sen per minuut besteden voor een comfortabele temperatuur in de auto.Hoe dan ook, met mijn oom methode had ik vroeger weinig auto's met een kilometerstand van meer dan 400.000 km geklokt voordat ik hem verkocht en hij is probleemloos.Reden van verandering is gewoon de behoeften van een groter en krachtiger voertuig.Mijn auto die stationair draait op 1,7k, duurt 2-3 minuten voordat hij onder de 1k zakt.Dus stel je voor hoeveel stress de versnellingsbak krijgt als je D inschakelt bij stationair toerental van 1,7k tpm?Laat je je motor op 1,7k in N draaien en zet je de D aan?Zinloos artikel, ik weet niet zeker waarom er de laatste tijd zoveel vergelijkbare artikelen opduiken.Het hogere stationaire toerental is te danken aan het rijkere lucht-brandstofmengsel dat in het artikel wordt genoemd.De motor moet de overtollige brandstof verwijderen en ook de katalysator opwarmen, vandaar het hogere stationaire toerental.Het zal uw transmissie niet "belasten", vooral niet als het een automatische versnellingsbak is - de koppelomvormer vangt de schok toch op.Ik speel hier advocaat van de duivel.. Dus je zegt dat het prima is om elke dag van een vrije versnelling van 1,7k RPM naar Drive te schakelen?Zou je dat serieus elke dag aan je auto doen (zelfs als het niet zo hoog is)?Ik zou je uitdagen om het te doen en te zien hoe lang je transmissie / koppelomvormer meegaat.Uw artikel kan niet alle vintage/moderne voertuigen omvatten, omdat er simpelweg te veel variabelen zijn geïntroduceerd door de kwaliteit en componenten van de fabrikant.Je auto is niet dom.Als je de versnelling inschakelt, zakt het toerental natuurlijk wat ...Een moderne auto wordt geleverd met een indicator voor de lage motorkoelvloeistoftemperatuur die blauw wordt zodra u de motor start.Van wat ik heb geleerd, mag je niet agressief rijden totdat het licht uitgaat.U kunt wachten of rustig rijden totdat de motor is opgewarmd en alle vloeistoffen op bedrijfstemperatuur zijn.Dus inderdaad, het is niet helemaal verkeerd om 's ochtends eerst je auto stationair te draaien.Als je alle Honda's ziet die vandaag in de showroom worden verkocht, verwijderen ze de blauwe lichtfunctie.Het lampje gaat pas branden als de motor van uw auto oververhit raakt en het dan te laat is.Ik denk dat we op zijn minst ongeveer 30 seconden tot 1 minuut moeten wachten na het starten en voordat we de versnelling inschakelen om te bewegen.Het maakt niet uit of het een moderne of oude auto is.Elke mechanische beweging heeft enige tijd nodig om de bewegende delen te smeren.Maar als er op de een of andere manier geen tijd is, ga dan in ieder geval niet volledig naar beneden totdat je de 2e kruising bereikt.In tegenstelling tot dieselauto's, waarvan ik denk dat het goed is om hem 5 minuten stationair te laten draaien voordat je gaat rijden.Op de een of andere manier voel ik dat het beter en soepeler is om te rijden.De dieselmotor loopt beter als hij warmer is.Kan alle ervaring van de Hilux-eigenaar vragen :)Nou, het is gewoon het rijgevoel.Ik heb gelezen dat de belangrijkste reden waarom moderne motoren nog steeds "ruwder" stationair draaien bij een koude start, voornamelijk is om de katalysatoren op te warmen zodat ze aan de emissienormen voldoen.Ik rijd een euro grijze import fiat & in de gebruikershandleiding staat dat je de motor niet stationair moet laten draaien (ik denk dat dit meer te maken heeft met emissies dan iets anders), het suggereert om de motor op te warmen door met "middelmatige toeren" te rijden.Dat gezegd hebbende, op een warme dag laat ik hem graag een tijdje stationair draaien en blaas ik de airconditioning op zodat de aluminium pookknop mijn linkerhandpalm niet verbrandt.Mijn CBU Mazda 6 heeft de functie blauw licht en in de handleiding wordt aanbevolen om alleen met de auto te rijden als het licht uit is nadat u 's ochtends de motor hebt gestart.Het duurt normaal gesproken 2 tot 3 minuten voordat het blauwe lampje uitgaat.Dus je zegt dat de Japanners auto's ontwerpen met een redundante functie?Ik denk het niet.Ik weet zeker dat de ingenieurs alle hoeken hebben overwogen en besloten dat het beter is om de motor eerst op temperatuur te laten komen voordat je gaat rijden.Ik weet niet welke versie van de Mazda 6 je bedoelt, maar ik heb de online gebruikershandleiding doorgenomen en er staat alleen dat je hem tien seconden stationair moet laten draaien voordat je gaat rijden.Het probleem is dat mensen hier minder om RTFM geven, omdat er duidelijk staat dat de motor niet moet worden opgewarmd door stationair te draaien en ook het gebruik van richtingaanwijzers wordt benadrukt.Elke EFI-motor moet worden aangedreven zodra deze is gestart, ongeacht of de motor koud of warm is.Dat betekent niet dat je meteen gas moet geven, rijd gewoon volgens de voorschriften en wees voorzichtig totdat de motor op bedrijfstemperatuur is.Maar hoe zit het met het rijden naar mijn werkplek, die slechts ongeveer 5 km verderop ligt?Moet ik het "opwarmen" voordat ik ga rijden en "even wachten" tijdens het parkeren voordat ik het uitzet?Dan heb je een ander probleem.Elke dag een te korte rit, uw dynamo had niet genoeg tijd om uw batterij op te laden.De batterij gaat sneller leeg.Het probleem wordt erger als je toevallig een dashcam hebt die tijdens het parkeren aan blijft staan.Je moet minstens om de 2-3 dagen 30 minuten naar een andere locatie rijden om je batterij volledig op te laden.Dit was het probleem dat mijn vrouw had met haar auto.Ons huis en haar kantoor waren zo dichtbij.Ze kon eigenlijk in 10 minuten naar haar kantoor lopen.De accu van de auto ging niet lang mee.MCO maakte het erger omdat we nergens heen kunnen.Dont idle.. werk nu!En uiteindelijk draait het allemaal om lichaamsbouwals uw auto vele weken niet heeft gelopen (vooral tijdens fmco enz.), is het dan niet beter om de motor van de auto te laten draaien waar de motor de dyno draait om de batterij op te laden?ik merk dat als de auto lange tijd niet start / loopt ... hoogstwaarschijnlijk de batterij leeg raakt (zelf ontladen)of misschien hoeven nieuwere auto's tegenwoordig niet meer op te laden?^^De Mazda 3 2.0 uit 2014 van mijn zoon begint 's ochtends moeilijk, maar loopt na 2-3 minuten inactiviteit soepel als een baby.Is er iets waar hij op moet letten?Zoals koude start brandstof-lucht instelling?Verwijzend naar koude start in de ochtend (of motor 6 uur uit) Als ik de motor start en meteen ga rijden, zal de auto een tijdje stikken.Maar als ik de motor start en een minuut wacht en dan alleen rijd, is het goed.Ik denk dat het toch nog beter is om een ​​minuutje te wachten na het starten van de motor, de stroom rond te laten vloeien.Eigenlijk is er geen be all, end all antwoord.Het hangt af van de leeftijd en staat van de motor van het voertuig, de brandstofkwaliteit en natuurlijk de omgevingstemperatuur die verband houdt met het klimaat van de locatie.De carburateurs in de oude Saga & de Kancil hebben wel automatische chokes & brandstofverrijkingscircuits, waardoor de motor na een koude start rijker kan draaien bij een iets hoger stationair toerental.De automatische choke zou geleidelijk worden uitgeschakeld als de koelvloeistoftemperatuur stijgt.Hierdoor kan de auto (bij lichte belasting) rijden voordat de motor op bedrijfstemperatuur komt.De noodzaak om te wachten tot een motor met carburateur eerst stationair is opgewarmd voordat hij wegrijdt, is dus niet helemaal waar.Mijn auto van 18 jaar oud met brandstofinjectiesysteem Ik laat de motor nog 2-3 minuten opwarmen.Elke ochtend rijd ik naar mijn werk, geen probleem met de temperatuur van het koelsysteem van de motor.Je zou het aantal mensen niet geloven dat me confronteerde om zelfs maar te zeggen dat ik mijn auto aan het vermoorden was en shit zei om te rechtvaardigen, zelfs ik gaf de situatie en het feit hierover dat mensen het boekje met de autohandleiding echt weggooien, want er wordt zelfs verteld van niet om tijd te verspillen, het is een begin en ga tijdperk en geschreven in het boekjeBEHALVE voor rotatiemotoren..u moet eerst de motor opwarmen..koude start + mep de auto = bye2 apex-afdichtingen...motor opnieuw opgebouwd otw..lolGeen verrassing dat Mazda uiteindelijk het ontwerp van FWankel verliet en de lucht in ging met hun mainstream-producten.U moet de motor nog steeds elke ochtend opwarmen voordat u naar uw werkplek gaat, vooral als het een zeer korte rit is, zodat uw batterij lang meegaat.Nog een onzinartikel, gebaseerd op een theorie die niet in het veld is getest, de motor gaat langer mee als je hem 3 minuten stationair laat draaien, hoe weet ik dat, want in het veld getest op motoren die hard draaien, verlengt het absoluut de levensduur van de motor maar laat de 3 minuten niet te lang stationair draaien, want dan kan er koolstof worden opgebouwdIk ben een trouwe lezer van je pagina, maar deze keer stel je me echt teleur.Omdat ik een Duits afgestudeerde automotor- en aandrijflijnmasterachtergrond ben, kan ik je verzekeren dat rijden zonder je motor op te warmen absoluut slecht is voor de levensduur van de motor, ongeacht in de winter of zomer.Ik ga niet veel uitleggen over thermisch rendement, metaaluitzetting, motorolie die van olieringen afspoelt enz. je krijgt heel veel uitleg over waarom je je auto moet opwarmen in google.Mijn advies is dat Paul tan.org zich meer zou moeten concentreren op autonieuws en -trends dan op het geven van advies over auto-onderhoud, tenzij je een sterke auto-knowhow-achtergrond hebt.panaskan enjin anda sekitar 30 saat hingga 1 mini sudah memadai.gunakan waktu it to baca doa naik kenderaanIn mijn Mazda staat handmatig dat de motor 10 seconden stationair moet blijven.Er is echter ook een opmerking met de tekst 'Als de omgevingstemperatuur lager is dan ongeveer - 10 °C (14 °F), kan het maximale motortoerental ongeveer 3 minuten na het starten van de motor niet worden bereikt om de motor te beschermen.'Tijdens de koudste wintermaanden in Siberië zetten ze hun motor niet uit als ze hun voertuigen buiten laten staan.Dus niet feitelijk Natuurlijke motorolie plakt niet aan metaal en het duurt ongeveer 3 dagen om naar beneden te stromen Als u uw motor niet elke 2 dagen laat draaien, zal metaal-op-metaal wrijving slijtage veroorzakenDefinieert u 'natuurlijke' motorolie als smeerolie zonder toevoegingen?Vrijwel elke fabrikant van motorolie doet tegenwoordig additieven in hun producten om de door u genoemde situatie tegen te gaan.20 jaar niet gedaan, geen probleem.Geloof niet aan meesters van hun eigen particuliere universiteit.Ik rij al bijna 40 jaar.Ik heb mijn auto nooit opzettelijk opgewarmd voordat ik er elke ochtend mee ga rijden.De tijd die u besteedt aan het vastmaken van uw veiligheidsgordel, het bedenken van uzelf voordat u gaat rijden, is meer dan genoeg.U houdt uw gashendel niet vast in uw buurt, of wel?Mijn csrs-engine doet het gewoon prima door de jaren heen.Ik heb de auto wel stationair gelaten tijdens het rijden voor de eerste keer van de dag, maar niet tot 10 minuten.Meer als 2 minuten top.Dat komt doordat ik de airco aanzet nadat ik de motor heb gestart.Gewoon om de geur te verdrijven.Copyright © 2022 Driven Communications Sdn Bhd. Alle rechten voorbehouden.