REVIEW: Volkswagen Golf GTI Mk8 getest in Maleisië - geprijsd op RM212k

2022-09-02 21:36:19 By : Ms. wei Wei

In autorecensies, auto's, Volkswagen / Door Matthew H Tong / 18 maart 2022 22:47 / 12 reactiesPopulair zijn vereist hard werken en een beetje geluk.Maar populair blijven?Dat vraagt ​​alles.Als het bestverkochte Volkswagen-model in de geschiedenis, is de Golf voortdurend gevangen in een cyclus van eenmanskunst, waarbij elke nieuwe generatie van de GTI wedijvert om dezelfde eerbied die wordt toegekend aan de Mk2 en Mk5.Hoe kan de nieuwe Golf beter zijn?Wat kan er verbeterd worden?Is meer vermogen het antwoord op alles?Zullen puristen en loyalisten tevreden zijn?Het is nooit gemakkelijk om een ​​hoge lat te leggen, laat staan ​​een hogere.Voor velen was de Mk7 een hoogtepunt.Het was snel van het doel, speels in de bochten, praktisch en zelfs opmerkelijk goed verouderd (vooral de Mk7.5).Kijkend naar de Mk8, is het duidelijk dat de ambitie is om voort te bouwen op dat succes, dus het is onvermijdelijk dat hij op de vertrouwde botten van de vertrouwde MQB rijdt.Het is in wezen leerboekevolutie.EA888, DSG, FF, E-LSD - dezelfde oude, maar goudDe dwars gemonteerde 2,0-liter vierpot is gemasseerd om 15 pk en 20 Nm extra uit de Mk7.5 GTI te halen, zodat hij nu 245 pk en 370 Nm produceert.Dat maakt hem ook krachtiger dan de duurdere Mercedes-Benz A 250 Sedan, hoewel ze allebei even levendig aanvoelen (6,3 seconden tot 100 km/u) op volle kracht.Nieuw op de Mk8 is een zeventraps DSG (van zes; ook een natte dubbele koppeling), die het vermogen naar de voorwielen leidt.De eerste vier verhoudingen zijn allemaal korter dan bij de oudere 6DSG, ​​waardoor de snelheid sneller gaat.Acceleratie in de versnelling voelt ook krachtiger aan, met de vierde versnelling die je voorbij 180 km/u brengt.Het is tegenwoordig te gemakkelijk om snel te gaan.Daaropvolgende versnellingen – inclusief de twee laatste verhoudingen – zijn hoger, dus je zult cruisen met een iets lager toerental (de auto laat het gaspedaal ook los in de Eco-modus).Er is geen tiptronic-functie meer, dus de enige manier om de tandwielen handmatig te verwisselen is via de stuurpaddles.Vergeleken met de Mk7.5 voelt de Mk8 niet duidelijk sneller aan.Het vermogen is echter beter verdeeld en pas in de Sport-modus begint de uitlaat te knetteren.Luid is het niet, maar wel hoorbaar.Een gesynthetiseerd motorgeluid is permanent aan en kan niet worden uitgeschakeld, zelfs niet in de Eco-modus.Hoe irritant.Hoe dan ook, de aandrijflijn voelt nog steeds boterzacht aan.Er is geen spoor van slippen, zelfs niet wanneer u van een steile helling afrijdt, en schakelschokken zijn in principe afwezig bij het dagelijks rijden.Het is duidelijk dat de DSG hier een voorsprong heeft op de 7G-DCT van Mercedes-Benz, en eigenlijk in alle prestatiestatistieken.Net als voorheen wordt VW's XDS elektronische LSD nog steeds aangeboden, maar de nieuwe logica doet een nog indrukwekkender werk bij het maximaliseren van de tractie, vooral bij de uiterste extremen.De fabrieksbanden van Bridgestone Potenza S005 (blijkbaar ontworpen voor deze GTI) zijn fantastisch, maar de standaard 18-inch wielen zouden 10 tot 20 mm breder kunnen zijn, denken we.Het is vooral voor het uiterlijk, en je krijgt het excuus om de hete nieuwe Michelin Pilot Sport 5 uit te proberen.Maar zelfs als hij op voorraad is, is de nieuwe GTI enorm plakkerig en klauwt hij in het zwarte spul zoals MGK zich vastklampt aan Megan Fox.Het geeft je het gevoel een geweldige coureur te zijn, dat je geprobeerd hebt maar de uitzonderlijke neiging van de auto om neutraal te blijven niet kon verstoren.We willen het je niet vertellen, maar dat is het werk van een nieuwe software genaamd Vehicle Dynamics Manager.Het houdt toezicht op de stabiliteitscontrole, het e-diff, de rijmodus en de adaptieve demperinstellingen, en maakt voortdurend aanpassingen – ook rekening houdend met de rijomstandigheden – om het rijgedrag te optimaliseren.Het resulterende effect is een auto die gracieuzer in de ene bocht walst (haarspeld, zelfs) en kalm blijft voor de volgende, en dat alles terwijl hij meer snelheid heeft dan zijn voorganger.Het is als een cheatcode om vertrouwen te wekken, maar daagt bestuurders tegelijkertijd uit om op een veilige manier de grenzen van de auto te blijven verkennen.Over veiligheid gesproken…Ik denk dat we een zere plek hebben aangeraaktHet is verbijsterend hoe Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) erin slaagde de Golf lokaal buiten Duitsland en China te laten assembleren, maar nog steeds niets aan te bieden op het gebied van rijhulpmiddelen op een van zijn CKD-auto's.AEB is nu standaard voor de concurrentie, dus VW loopt een half decennium achter – en dat is aardig.Men kan stellen dat ADAS geen noodzaak is voor auto's die vooral liefhebbers aanspreken, maar daar gaat het niet eens meer om.VW maakt geweldige auto's, en het hebben van geen rijhulpmiddelen doet niets voor de optiek, wat lokaal relevanter is voor het merk.Het heeft alleen zes airbags, drie Isofix-verankeringen voor kinderzitjes (inclusief de passagiersstoel voorin) en de gebruikelijke reeks acroniemen met drie letters.Evolutionair design, maar een echt next-gen interieurZo had de GTI eruit moeten zien...Degenen die goed bekend zijn met eerdere Golfs zullen wat opwarmen voor de Mk8.Het ziet er goed uit, heeft zeker wat uitstraling.De verlichting is rondom volledig LED (met sequentiële signalen aan de achterkant), maar door het weglaten van Matrix LED's is er geen rode pinstriping langs de bovenrand van de koplampen.De LED unibrow is een leuke touch, waardoor hij direct herkenbaar is als een VW, zoals de Arteon.De voetafdruk is bijna identiek aan die van de Mk7, behalve dat hij 26 mm langer is, 10 mm smaller en een lagere daklijn heeft.De fascia, koplampen en prominente lijnen zorgen voor een meer organische uitstraling, hoewel we zouden willen dat de X-vormige LED-signatuurverlichting (hierboven afgebeeld) standaard was.Een andere pijnlijk raadselachtige uitsluiting zijn automatisch inklapbare zijspiegels.Heck, er is niet eens een functie waarmee je ze handmatig kunt vouwen!De cabine daarentegen is echt een fijne plek om in te vertoeven. De dubbele displays, nette middenconsole, aanraakpanelen en eersteklas oppervlakken zijn samen een enorme upgrade van vroeger, en het voelt behoorlijk modern aan.De 10-inch Discover Media head-unit zit deze keer dichter op ooghoogte, wat opnieuw een enorme upgrade voor ons is.Het is iets naar de bestuurder gekanteld (in tegenstelling tot de naar achteren gerichte in de A-Klasse), voelt vlotter aan en werkt vloeiender dan de oudere, en ondersteunt nu draadloze Apple CarPlay en Android Auto.Helaas is er geen draadloze oplaadlade, dus je zult zeker moeten aansluiten (alleen USB-C) op langere schijven.Opruimen is een risico, waarvan het grootste risico is wanneer de klimaatregeling volledig touch-based gaat.Er is geen fysieke knop voor het regelen van de aanjager, dus het veranderen van de ventilatorsnelheid is altijd een kwestie van twee stappen - u moet eerst op de klimaat-tegel in het middencluster drukken.Dit is niet ideaal bij grillig Maleisisch weer, maar het is ook geen dealbreaker.Onder de klimaattegel bevindt zich het keuzepaneel voor de rijmodus.Dit hier hebben is niet helemaal logisch, omdat het altijd beter is om een ​​fysieke schakelaar bij of rond de versnellingspook te hebben.Anders zou een speciale knop op het stuur geweldig zijn, in plaats van de "driver assist" of verwarmde velgknoppen.Ja, niet alles klopt in deze eerste batch.De driekleurige lederen sportstoelen voorin scoren hoog in onze boeken en bieden voldoende ondersteuning op belangrijke gebieden tijdens pittige ritten.Verwarmings- en ventilatiefuncties zijn ook beschikbaar, iets wat alleen Lexus (omdat CBU) of duurdere luxe auto's bieden.De bouwkwaliteit voelt geweldig aan gezien de prijs, en het 30-kleuren omgevingsverlichtingssysteem zal je vrienden vrijwel zeker verblinden.Terwijl de cockpit volledig wordt vernieuwd, lijken de achterste kwartieren grotendeels onaangeroerd.De stoelen zien er bijna identiek uit en voelen aan als de Mk7, en hetzelfde geldt ook voor de ruimtelijke metriek.Eén ding is zeker: hij is beslist ruimer dan de BMW 218i Gran Coupé en heeft iets meer beenruimte in vergelijking met de A-Klasse Sedan.De kofferruimte is iets kleiner geworden en biedt nu 374 liter in plaats van 380 liter op de Mk7.Een ruimtebesparend reservewiel met Linglong-band bevindt zich onder de dikke vloerplank en u vindt ook een skiluik, bevestigingspunten en een enkele 12-volt aanstekeraansluiting.De rugleuningen kunnen worden neergeklapt, maar rusten niet helemaal plat.Dat alles voor RM212k.Moet je het kopen?Vanuit een waardestandpunt is de Mk8 GTI bijna RM28.000 goedkoper dan de oudere auto.Dat is geld dat kan worden besteed aan een nieuwe set lichtgewicht gesmede wielen, banden, een aangepast uitlaatsysteem en zelfs een Stage 1-deuntje.De ware aantrekkingskracht van de Golf, voor de meeste enthousiastelingen, is dat hij de voorraad voorbij is, omdat het platform van nature veel capabeler is, en dat weten ze.Als je de Mk7 bezit, dan zul je de 8 objectief gezien niet zo veel beter vinden.De bediening is duidelijk een stuk beter dankzij de trucjes die VDM is, maar de rit is ook een beetje steviger door het gebruik van opgewaardeerde bussen en veren.De adaptieve schokken veranderen de rebound-snelheid niet zoveel als je denkt dat ze zouden moeten, maar het luik voelt onder geen enkele omstandigheid te stijf aan.We kunnen de gedachte niet van ons afschudden dat de Mk8 misschien aanvoelt als een licht verwaterde versie van zijn voorganger, maar alleen in die zin dat het zoveel gemakkelijker is om sneller te rijden.Ik hou nog steeds van hoe de Mk7 rijdt, en ik vind het geweldig dat deze nog beter rijdt.Het is een geweldige hot hatch, en ik denk echt dat je het leuk zult vinden.Het is moeilijk om het niet te doen.Voor mij is het zeker dit over de 218i GC en A-Klasse Sedan, zonder twijfel.Ik kreeg de kans om deze GTI mk8-auto te testen, maar ik koos voor de machtiger Arteon R 280pk.Ik weet niet waarom of hoe, op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de schijf heel dicht bij BM en Merc staat, maar met veel minder geld om aan uit te geven.En ja, het is ook leuk, niet zo goed als BM en Merc maar heel dichtbij.Maar de Arteon voelt veel comfortabeler en soepeler om te rijden en te worden gechauffeerd dan de C-klasse (W205) & 3-serie.In de comfortmodus voel ik dat het comfortniveau heel dicht bij Camry ligt.Geluidsisolatie lijkt net iets beter te zijn dan de C-klasse, maar komt niet in de buurt van BMW.Haha, dichtbij maar nee.zei Keanu op de dag dat de aarde stil stond.Ik heb hiervoor 3 Audi's gereden, het eerste jaar is heel dichtbij, het 2e jaar niet zo, en het 3e jaar heb ik alles verkocht.VW en Audi hebben allemaal problemen met de ophanging, vooral de bus, erg ruw en mechanisch geluid na een paar jaar.Het kan onze professionele wegconditie niet aan.Na 2 jaar wordt hun ochtendstart erg ruw, trillend en ratelend.30 minuten en korte rit nodig om te settelen.Het zijpaneel van het linkerdashboard rammelt vanwege het ontwerp van de interne zekeringkast.1 van mijn Audi-bobine barstte midden op de snelweg waardoor ik met slechts 3 cilinders als een boot reed.A4, A5, A6, kocht het nieuw van euromobil in 2010, 2013, 2015, ik ben een super Audi-fan toen ik pas 20 was in 2010 en het is ook trending, maar allemaal hetzelfde probleem.Verkocht en raak nooit meer een VW GRP-auto aan.Hoewel ik destijds dacht dat BMW voor oudere mannen was, maar nu 4 BMW's en een Merc in mijn garage variërend van 2 tot 7 jaar, en tot nu toe zo goed, vooral BMW vering is uitstekend stil, comfortabel, sportief, veilig en betrouwbaar.VW MIJN kwaliteit onder Duits gemaakte Audi dus natuurlijk moet je voorzichtig zijn na 2 jaar en tweedehands waarde is omg.De meeste dealers willen het niet eens ruilen.Hahahahaha, niet bluffen man.IK GARANDEER dat je liegt en een verhaal verzint.Ik heb bijna 4 jaar een VW Passat 2.0 gehad en ik had geen enkel probleem met de ophanging.Houd er rekening mee dat de B8 2.0tsi een adaptieve ophanging heeft.VW is geen perfecte auto en we hebben geen problemen zoals een waterpompprobleem, een lek in het oliecarter, een wielsnelheidssensor en een probleem met de dakbekleding.Maar de motor doet het goed geen olieverbruik en koolafzetting probleem (Msia uitvoering is direct + poortinjectie).Waar ik gedurende 4 jaar tegenaan liep, was de waterpomp en een keer vervangen.Buiten de werkplaats vervangen waterpomp is ongeveer RM 1.5k, oliecarterpakking vervangen RM400, wielsnelheidssensor RM 600 voor alle 4 de wielen, dakbekleding repareren RM 800. Voor VW 1.4tsi is het veelvoorkomende probleem overslaan en het vervangen van het bobineprobleem opgelost.Buiten kan onder RM 1k voor 4 stuks bobine.Alle items die ik hier citeerde zijn inclusief arbeidskosten.Voor onderdelen kunt u contact opnemen met onderdelenwinkels of shopee of lazada.Ik heb geen kritiek op Merc, want het was de meest robuuste onder de Duitse merken.Maar BMW zeker niet zo goed als jij noemt.Mijn vriend BMW 530i G30 4 jaar 3 waterpompen bedorven, wielsnelheidssensor meerdere keren verwend.Een andere vriend die met 2 series reed en 5 jaar in bezit had, kreeg een turbo-wastegate-probleem (6k reparatie maar onder garantie), 2 achterwielophanging bedorven na 5 jaar kostte RM 5k om te repareren (after market).Mijn collega heeft een 7 jaar oude 5-serie F10 520, hij heeft turbine gerepareerd (RM 5k reparatie) en 6e jaar gereviseerde 8-versnellingsbak bij RM 12k, ophanging onlangs verwend en alle 4 kosten rond RM 8k after market.BMW beter dan VW?Ik was een van de gelukkige eerste batch-eigenaren hier.Hoorde dat de volgende levering vertraagd is.Hoe dan ook, echt een geweldige auto en deel dezelfde gedachte als wat je hier schreef.Als er één ding is dat ik aan deze auto zou willen veranderen, is dat hij 100 kg lichter is.Dan wordt het goudBro, zoveel slechte feedback over interieurkwaliteit en materialen.Aangezien je er een hebt, wil je er commentaar op geven?Zijn er meer goedkope harde kunststoffen, met name het achterdeurpaneel?Identiek velgontwerp aan zowel de linker- als de rechterkant.… ??Moeten ze niet worden omgedraaid, zoals op het dashboard?De "messen" "hakken" naar voren.Rijden is te zwaar voor dagelijks gebruik.Niet de allrounder GTI.VCPM, je moet serieus AEB en dergelijke toevoegen aan je hele modellengamma.Ik kan niet veel doen aan het plakkerige interieur sinds dat van het hoofdkantoor kwam, maar het rijdt nu in ieder geval beter.proefgereden en ik ben er dol op….. boekte de GTI een paar dagen later…..hiervoor laat ik mijn passat los.een golfhandvat veel beter dan een passat in alle afdelingen....handling, comfort...etc.Ik heb er echt spijt van dat ik mijn 2011 Mk6 in 2017 heb verkocht ... nu ben ik snel weer terug in een golf ... kan niet wachten!Welke Passat bedoel je?Ik heb wel een proefrit gemaakt met de MK8 GTI omdat ik mijn Passat B8 opstuurde voor een grote onderhoudsbeurt.MK8 handelt briljant, acceleratie is snel en lineair dan mijn Passat B8 2.0tsi.De auto voelt op de grond geplant en is in staat om scherpe bochten te nemen door de stijvere ophangingsmodus.Ik heb echter niet het gevoel dat de GTI in alle opzichten veel beter is dan Passat.Passat is langzamer dan Golf GTI, maar het schakelen is veel pittiger en agressiever dan de GTI.Mijn persoonlijke mening is dat Golf GTI 30 procent beter is dan Passat voor handling en wendbaarheid.Maar qua comfort voel ik dat Passat voor Golf ligt en beide in de comfortmodus rijdt.Trouwens, als ik een budget heb voor een auto van 250k, zal ik Arteon op elk moment kiezen in vergelijking met Golf GTI.Ik heb een uur rijden met Arteon 4motion doorgebracht.Ondanks zijn gewicht van bijna 1,6 ton is hij echt snel en superstabiel om scherpe bochten te nemen.Plus de binnenruimte is ruimer dan Passat en bijna Accord-formaat.Hij is groot, maar wendbaar en de snelste in het D-segment.Eind april mijn mk8 GTI ontvangen, over het algemeen tevreden mee.Eigenlijk alsof je twee verschillende auto's hebt.Voor dagelijks gebruik zet ik de vering op de zachtste stand zachter dan comfort, motor in ECO-modus voor een goede FC.Als u extra snel wilt gaan, drukt u gewoon op comfort of sneller, drukt u op sportmodus en de auto verandert in een sportwagen.zomaar….briljant.Zeker een goede allrounder.goede dagelijkse comfortabele auto en in een keer gemakkelijk te veranderen in een echt snelle sportwagen.Copyright © 2022 Driven Communications Sdn Bhd. Alle rechten voorbehouden.