Onderdelen die u nodig heeft om een ​​LS Swap uit te voeren

2022-08-26 21:37:26 By : Ms. Linda Wen

© 2022 Power Automedia.Alle rechten voorbehouden.Laten we zeggen dat een LS-swap naar een klassieke Chevrolet niets nieuws is.Er zijn jongens die het al een paar jaar doen.Maar we krijgen van tijd tot tijd nog steeds vragen met de vraag welke onderdelen nodig zijn om de ruil daadwerkelijk te voltooien.Het lijdt geen twijfel dat het ruilen erg tijdrovend en geduldig kan zijn, dus we gaan jullie laten zien waar je de onderdelen kunt krijgen en wie ze maakt.Er is veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, dus we zullen zoveel mogelijk behandelen in een vrij uitgebreid tweedelige artikel.Deze maand laten we u zien welke motor- en transmissiesteunen, headers en accessoire-aandrijvingen u nodig heeft voor uw swap.In onze volgende aflevering zullen we de vereiste brandstofsysteem(en), koeling en ontstekingsbronnen behandelen.De A-body Chevelle is een geweldige ontvanger van een LS-swap.Alle onderdelen die we belichten, zijn ontworpen en vervaardigd door bedrijven die talloze uren besteden en veel geld investeren om de onderdelen te maken die je nodig hebt, zodat ze beschikbaar zijn om te ruilen.Je zou waarschijnlijk je eigen steunen kunnen fabriceren en je eigen ontstekingscontrolesysteem kunnen ontwerpen, en je zou zelfs wat geld kunnen besparen in het proces, maar is dat echt een haalbare taak?Waarom zou u uw weekend besteden aan het maken van onderdelen die al beschikbaar zijn?Bekijk onze lijst en ontdek zelf hoe eenvoudig het kan zijn om een ​​LS-motor in uw klassieke Chevy te installeren.Als je eenmaal de oude motor, bedrading en andere accessoires uit de weg hebt gerukt, heb je nu een motorruimte die klaar is voor een nieuwe of nieuwe LS-motor.Maar voordat u begint, moet u eerst bedenken hoe u uw LS gaat monteren.Voor het monteren van een LS in een klassieke Chevy zijn zowel de motorsteunplaten (links) als de motorsteunen (rechts) vereist.Bij het installeren van een motor in een auto, is het van cruciaal belang om goed op de aandrijflijnhoeken en motorpositionering te letten.Je realiseert het je misschien niet, maar als je je eigen steunen maakt en dan gewoon de motor op zijn plaats gooit, is de kans groot dat de hoeken onjuist zijn.Probeer de auto op de weg te rijden en je zult waarschijnlijk je tanden uit je hoofd rammelen als je eindelijk de auto op snelheid krijgt.Bekijk hier een video over aandrijflijnhoeken.Het is nog niet zo lang geleden dat niet veel mensen de LS-motor begrepen en welke versies er in welke auto's beschikbaar waren.We hebben dat probleem verholpen met een artikel dat aan datzelfde onderwerp is gewijd.Uitchecken;LS Motor ArtikelAangezien de originele motor in uw klassieke Chevy is ontworpen om te draaien in een neerwaartse hoek van 3 tot 4 graden (de voorkant van de motor is 3 tot 4 graden hoger dan de achterkant van de motor), wordt het niet alleen aanbevolen om deze juiste hoek te behouden , is het van cruciaal belang om uw rondselhoeken/aandrijflijn soepel te laten werken.Dit is een zeer goede reden om vooraf ontworpen mounts voor de swap te krijgen in plaats van te proberen iets te laten werken.Gelukkig zijn er verschillende bedrijven die de tijd hebben genomen en de middelen hebben gebruikt om motorsteunen en montagekits te ontwikkelen en aan te bieden om liefhebbers te helpen een LS-motor in hun klassieker te wisselen.Het moeilijkste is om te beslissen welk bedrijf u wilt gebruiken.De keuze is geheel aan jou, maar we hebben veel geluk gehad met UMI Performance, Hooker en Speedtech Performance.Het verkrijgen van een set houders van hoge kwaliteit die is ontworpen voor uw toepassing, zal de ruil zeker een stuk eenvoudiger maken.UMI Performance heeft kits om LS-motoren in de meeste klassieke Chevy's te monteren: Camaros, Chevelles en Novas om er maar een paar te noemen.Deze getoonde kit is PN 4008 en maakt de installatie van LS-stroom in uw GM A-carrosserie van 1968 tot 1972 mogelijk.UMI's LS-bevestiging plaatst de motor op de fabriekslocatie, maar geeft u ook de mogelijkheid om de motor naar achteren te verplaatsen tot ¾-inch of ¼-inch naar voren.UMI's LS-motorsteunen worden zonder aanpassingen rechtstreeks op het frame van uw auto en het LS-blok vastgeschroefd.Hun LS-montagebeugels hebben smeerbare polyurethaanbevestigingen om trillingen te dempen, maar toch een solide gevoel te geven.Deze meegeleverde polyurethaanbevestigingen elimineren de noodzaak om extra motorbussen / -bevestigingen te lokaliseren.Opmerking: UMI's LS-steunen zijn gebouwd met behulp van het LS1-oliecarter.Als u een aftermarket-oliecarter gebruikt, kan het nodig zijn om de dwarsbalken bij te snijden.Bij gebruik van bepaalde aandrijvingen die in de fabriek aan de voorkant zijn geleverd, kan de aircocompressor in contact komen met het frame en moet het frame enigszins worden vrijgemaakt.Als u op zoek bent naar een complete LS-montageset voor motorwissel, dan hoeft u met Speedtech Performance niet meer naar de afzonderlijke onderdelen te zoeken die u nodig hebt.Ze leveren een pakket hoogwaardige LS-ruilonderdelen die in de VS zijn gemaakt en zijn ontworpen om samen te werken.Hun vrijwel complete LS-motorwisselset brengt zowat alle benodigde onderdelen samen die zijn ontworpen om een ​​LS-motor tussen uw fabrieksframerails te installeren.De onderdelen in de set zijn onder meer een oliecarter van plaatstaal, de verplaatsingsplaten voor de motormontage, polyurethaan motorsteunen, op het frame gemonteerde standaards en een op maat gemaakte set van 1 3/4-inch roestvrijstalen lange buiskoppen met een primaire buis.Speedtech vertelt ons dat hun headers zowel de fabrieksstijl als de tandheugelbesturing zullen vrijmaken, en de oliepan ruimt dwarsbalken op Camaros, Chevelles en Novas op.Hooker maakt niet alleen headers voor zowat elk merk auto, maar ze maken ook motorsteunen. Deze LS-wisselsteunen zijn ontworpen om het omwisselen van een LS-motor in uw klassieke muscle car of vrachtwagen zo eenvoudig mogelijk te maken.Met vijf verschillende montagekits beschikbaar, vindt u zeker de steunen die u nodig hebt, zodat u de motor en transmissie op de juiste locatie kunt plaatsen.Deze montageplaten zijn beschikbaar voor gebruik met standaard small-block Chevy-motorsteunen;dat betekent dat u de motor en transmissie op de voorraadlocatie kunt plaatsen of 1/2, 1 1/4 of 3 inch naar voren kunt verplaatsen.Hooker biedt ook een montagekit die is ontworpen voor toepassingen die de clamshell-montage gebruiken, zoals die in de G-body.Aangezien er nooit aan een LS-motor is gedacht toen veel klassieke Chevy's werden gebouwd, zullen de fabrieksspruitstukken waarschijnlijk niet werken.Dat gezegd hebbende, de standaard Gen III/IV uitlaatspruitstukken zijn goed in staat om te werken met een motor die 400 tot 500 pk levert.LS1 in een Chevelle-frame met kopstukken met lange buizen.De truc is om een ​​paar te vinden dat bij je chassis past - veel geluk.De motorsteunen en de manier van installeren bepalen meestal of er sprake is van compatibiliteit met het uitlaatspruitstuk.Om die reden zijn headers uw beste optie bij het installeren van een LS-motor.De typische headers die voor uw LS werken, zijn meestal een header met lange buizen met een primaire buis van 1 3/4-inch en een collector van 3 inch.Hooker Headers geeft je momenteel een keuze als het gaat om LS-swap headers.Verkrijgbaar in traditionele metaal-keramische coating of het nieuwste aanbod dat ze Darksides keramische coating noemen.De headers zijn verkrijgbaar in verschillende ontwerpen om op alles te passen, van Tri-Five Chevys en Camaros tot Chevelles.Hooker's headers hebben een ontwerp met lange buizen en met hun keramische coatings gaat de uitlaatwarmte uit de achterkant van uw auto, niet onder de motorkap.Hun traditionele metaal-keramische coatings zijn goed tot 1.300 graden en de Darksides zijn bestand tegen temperaturen tot 1.700 graden.Deze coatings op de headers maken een van beide een uitstekende keuze voor uw auto.Als het gaat om het leveren van uitlaatsystemen, heeft Flowmaster Mufflers wat ze hun Scavenger Series Elite-headers noemen.Deze headers zijn ontworpen om te passen op LS-swaps in 1967 tot 1969 Camaros, Chevy II's en zelfs de latere Nova.Voor jullie A-body-jongens, ze hebben ze zelfs voor de Chevelle van 1964 tot 1972.De headers worden geleverd met een duurzame keramische coating en hebben het voordeel van 1 3/4-inch primaire buizen en 3-inch collectoren.De collectoren zijn voorzien van een kogelflensbus voor aansluiting op de uitlaat, waardoor een vrijwel lekvrije verbinding ontstaat.Met de kogel-en-flensverbinding hoef je je nooit zorgen te maken over het uitblazen van een pakking.De header over de volledige lengte is ontworpen voor een nauwkeurige pasvorm en zal betere prestaties leveren dan fabrieksspruitstukken.We moeten u wel laten weten dat deze headers de CARB-tests helaas niet hebben doorstaan.Dat betekent dat ze niet emissie-legaal zijn en alleen zijn ontworpen voor off-road gebruik.Na het achteraf inbouwen van de LS-motor in de motorruimte van uw klassieker, is de volgende stap uitzoeken hoe u de transmissie kunt ondersteunen.Bij het omwisselen van een LS met een laat-model transmissie in een klassieke Chevy, is meestal een aftermarket-dwarsbalk vereist.Dat gezegd hebbende, hebben we gehoord dat sommige mensen de standaard dwarsbalk konden gebruiken door deze eenvoudig terug op de framerails te schuiven en de framemontagegaten opnieuw te boren.Als u dit voor uw toepassing kunt doen, vergeet dan niet dat de aandrijflijnhoeken moeten worden gecontroleerd.Als u zich niet op uw gemak voelt met dat scenario, zoals we al zeiden, zijn er bedrijven die vastgeschroefde dwarsbalken aanbieden voor klassieke Chevy's.Hoewel Hooker een transmissie-swap-dwarsbalk maakt, vertellen ze ons dat deze is ontworpen om te werken met hun motormontagecomponenten.Maar hij past wel bij een van de volgende transmissies: 4L60, 4L80, Turbo 400, 2004R en de Tremec T56.Het is gemaakt van zwaar gelast staal en biedt de juiste motor-/transmissiehoek die essentieel is voor de werkhoeken van U-gewrichten wanneer geïnstalleerd met Hooker-motorsteunen.Het biedt ook voldoende speling bij het gebruik van uitlaatpijpen met een diameter tot drie inch.Als u besluit om uw transmissie-dwarsbalk van Speedtech Performance te kopen, willen ze graag dat u weet dat ze zijn ontworpen om volledig instelbaar te zijn.Dit betekent dat ze naar voren of naar achteren in het voertuig kunnen worden verplaatst.Speedtech ontwierp hun dwarsbalk met deze functie zodat de eindgebruiker een groot aantal motorposities kan accommoderen en zelfs gebruik kan maken van een Tremec T56-transmissie.De Speedtech-dwarsbalk is ontworpen en gebouwd met behulp van een staaf met een kleine diameter die sterk genoeg is om uw transmissie op zijn plaats te houden, maar toch voldoende ruimte biedt voor meer uitlaatruimte dan andere versies.U kunt dus die grotere uitlaat van 3 inch gebruiken die u van plan was te installeren.Wat meer is, is dat de dwarsbalk is gebouwd met een extra functie, zodat deze onafhankelijk kan worden verwijderd van de beugels die op het voertuig zijn gemonteerd.Met deze beschikbare opties van reeds ingebouwde, vastgeschroefde dwarsbalken die zo gemakkelijk voor u beschikbaar zijn, waarom zou u zelfs overwegen om er zelf een te maken?Je hebt waarschijnlijk horrorverhalen gehoord over problemen met het opruimen van de oliecarter wanneer je een LS-motor in een muscle car schuift.Normaal gesproken moet een fabriekspan worden aangepast om te werken, maar waarom zou u zich druk maken?Er zijn fabrikanten die een pan met bouten maken die werkt.Hoewel Holley doorgaans wordt geassocieerd met brandstoftoevoer, zijn ze net zo toegewijd aan jongens die LS-motoren in hun auto's ruilen.De Holley LS Retrofit Oil Car is ontworpen in de traditionele achtercarteropstelling.Dat betekent dat het vrijgeven van dwarsbalken geen probleem mag zijn.Volgens Bill Tichenor van Holley: "We hebben het ontworpen voor maximale bodem- en chassisvrijheid."Omdat de pan is gemaakt van zwaar gegoten aluminium, behoudt deze de sterkte en afdichtingscapaciteiten van een LS-fabrieksoliecarter.Het wordt geleverd met een capaciteit van zes kwart gallon, en bevat de juiste olie-opname en pan-verblinding om te profiteren van de vorm van de nieuwe pan.Het bevat ook de locaties van het oliefilter en de koelerpoort en is ontworpen om de fabriekspakkingen te gebruiken.De LS-wisselpan van Moroso heeft een geïntegreerd schot voor oliecontrole, een schuine carter en is een gefabriceerde stalen eenheid.De pan heeft een inhoud van 7 liter en is 15 cm diep.Maar maak je geen zorgen, hij is zo ontworpen dat hij niet te ver onder de dwarsbalk van je auto hangt.De Moroso-pan is ontworpen om te passen op de Camaro van 1967 tot 1992, de Nova van 1968 tot 1978, de Chevelle van 1965 tot 1972, de Corvette van 1953 tot 1996 en de G-body van 1978 tot 1988.Deze pan is ook compatibel met krukassen met een langere slag (4,125 inch).Het wordt geleverd met een aluminium knuppeladapter die een Moroso-oliefilter (PN 22462) of een OE-filter op de voorraadlocatie accepteert.De drie meest gebruikte "fabrieks"-aandrijfsystemen met vooraccessoires die worden geïnstalleerd bij het omwisselen van een LS-motor in een klassieke Chevy, zijn meestal de fabrieks Gen IV Camaro, C5 Corvette en de Vortec-truck.Omdat de fabrieks-aircocompressor aan de passagierszijde wordt gemonteerd, raakt deze meestal het frame.Aan de bestuurderszijde kunnen de stuurbekrachtigingspomp en dynamo ook problemen met de speling veroorzaken.Gelukkig zijn er bedrijven die front-drive kits maken die het probleem zullen oplossen.Een keuze bij het zoeken naar een LS-specifiek aandrijfsysteem voor frontaccessoires is Billet Specialties.Hun kit bevat wat ze toepasselijk hun Top Mount-systeem noemden.De Top-Mount LS-kit maakt de installatie van de LS-motor eenvoudig.Het installatiegemak is omdat de Top-Drive-kit zo is ontworpen dat de A/C-compressor vanuit de fabriekslocatie naar boven wordt verplaatst om dwarsbalken en stuurhuizen in de meeste muscle-cars vrij te maken.Dit is een allesomvattende kit die alles bevat wat u nodig heeft voor de installatie.Het wordt geleverd met benodigde items zoals een nieuwe ATI-krukasdemper, een geheel nieuwe Edelbrock LS-waterpomp en andere hoogwaardige componenten zoals een Sanden-airconditioningcompressor en een Powermaster-dynamo.Een klein ding dat we zeker moeten weten, is dat deze kit niet compatibel is met motoren met VVT-technologie (Variable Valve Timing).We horen echter dat ze eraan werken om die situatie recht te zetten.Het compacte ontwerp van de Concept One Victory LS-accessoireaandrijving lost het probleem van interferentie tussen dwarsbalken/frames van klassieke auto's en de fabrieks-aircocompressor op.De complete kit wordt geleverd met alle standaard apparatuur die nodig is voor installatie, wat een perfecte pasvorm betekent.Hierdoor is het niet nodig om andere onderdelen aan te schaffen.Het is eenvoudig te installeren, wat het perfect maakt voor de doe-het-zelver.De Victory-kit is ontworpen om op alle Gen III- en Gen IV LS-motoren te passen;zelfs die met VVT.De kit is geschikt voor de meest populaire gasklephuizen, waaronder LS1, LS2, LS3 en kabelaangedreven toepassingen zoals aftermarket-merken.Holley bouwt al bijna net zo lang als er auto's op de weg zijn onderdelen voor brandstofsystemen.Ze hebben bewezen dat wanneer ze een project ondernemen, ze het goed doen - en zo economisch mogelijk.Een ding dat u misschien niet van Holley zou verwachten, zijn complete front-of-engine accessoire-drive kits die alles bevatten wat u nodig heeft voor installatie aan de voorkant van uw LS-motor.Ze bevatten zelfs de riem.Wat u aantreft wanneer u de doos opent, zijn alle accessoires, poelies, een spanrol en de riem die allemaal zijn vervaardigd door leveranciers van OE-onderdelen.De meeste van deze onderdelen zijn af fabriek gebruikt op LS-motoren, dus u weet dat ze passen.Nu we de eigenlijke motormontageonderdelen hebben behandeld die nodig zijn voor de installatie, raden we u aan de volgende keer af te stemmen wanneer we nog dieper op de installatie ingaan.In onze volgende aflevering laten we u zien welke aanvullende onderdelen (brandstoftoevoer, ontsteking en koeling) nodig zijn en waar u ze kunt krijgen om uw nieuwe LS-motor te laten wisselen in uw klassieke Chevy, zoals die nieuwe motor zou moeten.Bouw je eigen aangepaste nieuwsbrief met de inhoud waar je van houdt van Chevy Hardcore, rechtstreeks in je inbox, helemaal GRATIS!© 2022 Power Automedia.Alle rechten voorbehouden.We beschermen uw e-mail en sturen alleen inhoud die u aanvraagt.We sturen je elke week de meest interessante Chevy Hardcore-artikelen, nieuws, autokenmerken en video's.We beloven dat we uw e-mailadres voor niets anders gebruiken dan voor exclusieve updates van het Power Automedia Network.We beschermen uw e-mail en sturen alleen inhoud die u aanvraagt.Bedankt voor je abonnement.We denken dat je het misschien leuk vindt...We denken dat je het misschien leuk vindt...Bedankt voor je abonnement.