KSOE's nieuwe LNG-brandstoftoevoersysteem krijgt DNV AIP

2022-06-24 21:51:06 By : Mr. JEZE ALEX

Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) en haar dochteronderneming Hyundai Heavy Industries (HHI) hebben een principegoedkeuring (AIP) ontvangen van DNV voor hun nieuw ontwikkelde LNG-brandstoftoevoersysteem Hi-eGAS (Hyundai High Efficient Gas Supply System) voor 300K Very Large Crude Carriers (VLCC).Op dit moment hebben schepen met LNG-brandstof ketels gebruikt om hete stoom te maken, die LNG op kamertemperatuur heeft omgezet in een gas om de motor van een schip te voeden.Dit proces heeft echter als nadeel dat het de brandstofkosten en de CO2-uitstoot verhoogt.Het concept van de afvalwarmte van motorkoelwater als warmtebron voor LNG-aangedreven schepen is eerder uitgeprobeerd, maar commercialisering was niet succesvol vanwege de bezorgdheid dat de motorprestaties negatief zouden kunnen worden beïnvloed.Hi-eGAS bestaat uit een veiligheidssysteem waarbij de motor normaal blijft draaien in het geval van een incident met het LNG-brandstofsysteem, zoals geforceerde lekkage van de verdamper of storing van de JCW-boosterpomp, temperatuur- en drukregelkleppen.Het systeem maakt gebruik van een nieuwe warmtewisselaar met een laag risico op bevriezing, die KSOE en HHI hebben ontwikkeld in samenwerking met bedrijven in huishoudelijke apparatuur.KSOE heeft vorig jaar met succes een 24-uurs demonstratietest afgerond in het LNG Cryogenic Mechanical Testing Certification Center van het Korea Institute of Machinery and Materials onder dezelfde voorwaarden als de maximale brandstoftoevoer voor grote schepen.“KSOE en HHI leiden de ontwikkeling van het verminderen van koolstofemissies en zeer efficiënte scheepstechnologie die het concurrentievermogen van schepen op LNG-brandstof verhoogt.Ik geloof dat AIP van deze technologie, bewezen door DNV, meer vertrouwen kan geven in de keuzes van belanghebbenden en de scheepvaartindustrie kan ondersteunen om de brandstofprijs en de CO2-uitstoot te verlagen”, aldus Byeongyong Yoo, vice-president van KSOE.Naarmate de milieuvoorschriften van de Internationale Maritieme Organisatie, met name wat betreft de koolstofemissies van schepen, worden aangescherpt, wordt verwacht dat LNG een primaire brandstof voor schepen zal worden.In totaal zijn 805 LNG-aangedreven schepen in bestelling of in gebruik, met nog eens 229 LNG-ready schepen, volgens het Alternative Fuels Insight (AFI) platform van DNV.Alleen al in 2022 werden meer dan 150 schepen besteld met LNG als scheepsbrandstof.“DNV wil de transitie van de scheepvaart en scheepsbouw naar een schonere, groene toekomst ondersteunen.Het is onze rol om ervoor te zorgen dat de nieuwe technologie betere oplossingen zal bieden voor de maritieme industrie in een voortdurend evoluerend brandstoflandschap”, zegt Vidar Dolonen, Regional Manager DNV Maritime Korea & Japan.Aegean Shipping heeft aangekondigd dat het de nieuwbouw Aframax-tanker Green Admire in ontvangst heeft genomen.Het schip is overgedragen op…Echandia, een ontwikkelaar van energieoplossingen voor maritieme elektrificatie, is een overeenkomst aangegaan om de samenwerking met Toshiba te verdiepen.De Pyxis Ocean van Mitsubishi Corporation zal naar verwachting het eerste schip zijn dat is uitgerust met BAR Technologies' (BAR Tech) baanbrekende…InTank heeft zijn tweede testfaciliteit geopend voor fabriekstests.De test simuleert InVoyage BWT met InTank en InTank FITT.Ontdek CFD-software die functioneert als een virtuele sleeptank, in hoge mate geautomatiseerd en volledig gewijd aan maritiem ontwerp.Gisas Power, de eerste emissievrije havensleepboot levert bewezen resultatenTerwijl reders worstelen om te bepalen wat de beste manier is om digitale oplossingen te benutten, is Tor Svanes, CEO, NAVTOR, een schat aan informatie en perspectief, verleden, heden en toekomst.Gratis analistenrapport: van spiraal naar v-model in marineAbonneer u op Maritime Reporter E-NewsMaritime Reporter E-News is de grootste oplage van de maritieme industrie en de meest gezaghebbende ENews-service, vijf keer per week per e-mail bezorgd© 1996-2022 Maritime Activity Reports, Inc.