GMC 6.5L turbodieselmotor - Engine Builder Magazine

2022-03-18 06:37:08 By : Ms. Lucy Lu

Populaire berichten ProCharged 7.3L Ford Godzilla Engine Alex Taylor's Twin-Turbo 512 cid Big Block Chevy Engine Goodson EC-200 Engine Storage Cart with Casters Sin City Diesel Compound Turbo 6.7L Cummins Engine Compound Turbo 5.9L Cummins-swapped Ford F100 Maak contact met ons adverteren met onsProCharged 7.3L Ford Godzilla-motorAlex Taylor's Twin-Turbo 512 cid Big Block Chevy EngineGoodson EC-200 motoropslagwagen met zwenkwielenSin City Diesel Compound Turbo 6.7L Cummins-motorCompound Turbo 5.9L Cummins-verwisselde Ford F100Populaire berichten ProCharged 7.3L Ford Godzilla Engine Alex Taylor's Twin-Turbo 512 cid Big Block Chevy Engine Goodson EC-200 Engine Storage Cart with Casters Sin City Diesel Compound Turbo 6.7L Cummins Engine Compound Turbo 5.9L Cummins-swapped Ford F100 Maak contact met ons adverteren met onsProCharged 7.3L Ford Godzilla-motorAlex Taylor's Twin-Turbo 512 cid Big Block Chevy EngineGoodson EC-200 motoropslagwagen met zwenkwielenSin City Diesel Compound Turbo 6.7L Cummins-motorCompound Turbo 5.9L Cummins-verwisselde Ford F100Voeg uw vermelding toe Bewerk uw vermelding op categorie Motorcomponenten A/N Fittings/AdaptorsLuchtinductiesystemenBatterijenLagers (nokkenas)Lagers (motorbustype)Lagers (hoofdachterhoofd)Lagers (Stang)Riemspanner/IdlersMessing fittingenBushingsCam CapsNokkenasriemaandrijvingenNokkenaskitsDnokkenasafdichtingen en OnderdelenNokkenassenCarburateursKettingsetsKlemmenComplete motorenDrijfstangenDrijfstangenmoerenboutenKrukasconversiesKrukassetsKrukasolie SlingersKrukaspoeliesKrukasreparatiehulzenKrukasafdichtingenKrukassenCilinderkopcomponentenCilinderkoppen Nieuw:Aluminium BareCilinderkoppenNieuw:Crekelkop CompleetCilinderkoppen Nieuw:Crekelkop compleet Koppen Reman: Gietijzer BareCilinderkoppen Reman: Gietijzer CompleetCilindervoeringen (mouwen)Dieselinjectoren Peilstokadapters (Chevy Ford)DeuvelpennenEFI-componentenMotorblokkenMotorblokken- Gereviseerde motorkits Motormanagementsystemen/ECU's Motorsteunen Uitlaatcomponenten Uitlaatcomponenten: complete systemen Uitlaatcomponenten: aangepaste uitlaten Uitlaatcomponenten: lekdetectie Uitlaatcomponenten: spruitstukken Uitlaatcomponenten: Uitsparing van de buis Uitlaatcomponenten: Tube Swaging Uitlaatcomponenten: Buizen/Filters injectie - ElectronicFuel injectie - MechanicalFuel PumpsFuel Systeem ComponentsGasket CementGasketsGear DrivesGovernorsHarmonic balancer Reparatie SleevesHarmonic balancer / DampersHead Bouten / StudsHex ShaftsHydraulic Lash AdjustersIgnition ComponentsInjector TubesInjectors - DieselInjectors - Gasoline DirectInjectors - IndirectIntake ManifoldsIPR ValvesKeysLockwashersMain Caps (4-bolt) Manifold StudsNitrous Oxide Systems, ComponentsNitrous Ventielen en PlatesNuts en BoutenOliekoelersOliefilteradaptersOliepannenOliedrukverenOliepompsetsOliepompschermenOliepompassenOliepompp DistributiedekselsOliepompenOliesystemen;Droog SumpOverhead nokkenas Repair SleevesPiston Pin BushingsPiston Pin Lock RingsPiston PinsPiston RingsPistonsPlugs - ExpansionPlugs - MagneticPlugs - Olie DrainPlugs - StandardPush RodsRadiator / Olie FansRering KitsRestoration Engine PartsRocker Arm Rebuilding ComponentsRocker Assemblies en KitsRocker Stud GirdlesSealsSerpentine BeltsShimsShort BlocksSpark PlugsSpringsSuperchargers, componentsSwitchesTappetsThread RepairThrust WashersTiming Belt / Chain TensionerTiming Riemen / ChainsTiming Kettingen, tandwielen, tandwielenDistributiecomponentenDistributiedekselsOverbrengingsadaptersTurbocompressoren,componentenKlepdekselsValve Guide LinersValve GuidesKlepsleutelsKlepliftkogelsValve LiftersKlepvergrendelingen en afdichtingenKlepzitting-inzetstukkenKlepveer-inzetstukkenKlepveerhoudersKlepveerschotelsLuchtpompenKleplijn HandenKlepafscheider Saaie apparatuurBalanceringsaccessoireries BalanceerapparatuurBandschuurmachineBankslijpmachineBlokdruktestapparatuurKotterbaar-inzetstukkenBoringbaardgereedschap BitsBoring Machines/DrijfstangBoring Machines/CilinderBoring Machines/LineBoring Stand (For Portable Slijpmachines)Messing FittingsBroachBus Bearing & Seal Driver SetsCAD/CAM SoftwareCam Bearing Installation ToolDigital)Nokkenas graden wiel (voor draagbare boormachines) StangslijperCBN-wisselplaten - NieuwCBN-wisselplaten - opnieuw opgedokenGespecialiseerde motorreinigingCNC-bewerkingscentraCNC-retrofitsetsPersluchtapparatuurDrijfstangmetersKoelvloeistoffiltermachinesCore Shift-testerKrakreparatieapparatuurKranenKrukas-balansgewichtenKrukasovenKrukasslijpersKrukasdagboek lassetsKrukas polijstmachine Krukas polijstmachine Krukas polijstmachine KophoudersCilinderkoppolijstenCilinderkoppoortCilinderkopdruktesterCilinderkopRechtingcylinder honeScylinder mouw pouring toolnetersdiamond dresserdiesel injector gat reparatie toolsdiesel pullersdye penetrant inspectie pullersdye penetrant inspectie dynamometersgine adapter platesgine cyclus analyseerExhaust lekdetectiefeelder gaugesflexibele honinggereedschap / penseel honesflywheel grinderfuel injectie reinigingsdienstengroeiende hoofd rechtinggroeiende coolantsgrinding wheelshardheidtestershoofd / blok crack reparatie kitshead / blokkist /Schuurmachines)Kop-/blokvernieuwing (frezen)Hittelipjes TemperatuursticksHouderbevestigingenHone Stop-armatuurHoningmallenHoningmachines PolspenHoningmachines/CilinderHoningmachines/LijnHoningmachines/StagelHoningmachines/KlepgeleiderHoningplatesHoningstonesOntstekingssysteemtesters (In-Process-slijpmeters) TesterNivelleringsapparaatInspectie van magnetische deeltjes ScheurdetectieMicropolijstapparatuurOHC-lijnboorgereedschapOlielekdetectiePCD-inzetstukken- NieuwPin Fitting & Rod Reconditioning/TestingPin PressPin RemovalPiston KnurlerPiston Ring CompressorsPre-Cup Machining ToolsPush Rod Guide PlatesReplacement Chuck for Valve FacersRocker Arm GrinderStaaf uitlijningStaafboutbeschermersStaafovenStaaf VisesRun-In StandsStandsStud PullersTapsTestreading Equipment Seat Driver SetValve Guide & Seat MachineValve Guide BoorinrichtingValve Guide HoneValve Guide KartelenValve Guide PilotValve Guide RuimerValve Guide ToolValve Refacer (Cutter)Valve Refacer (Grinder)Valve Refacer WheelsValve Seat CuttersValve Seat InserterValve Seat Runout Trekkers VeertestersValve Stem GrinderValve Stem Hoogte MetenValve Stem PolisherWater Tube PullerWet Flow Bench Conversions Benodigdheden & Service Chemicaliën & SolventsCore Cleaning & VerwerkingKranen & TakelsHandgereedschapSmeermiddelenPersenDienstenVerzendingOpslagstellingen & BankenLassenVoeg uw vermelding toe Bewerk uw vermelding op categorie Motorcomponenten A/N Fittings/AdaptorsLuchtinductiesystemenBatterijenLagers (nokkenas)Lagers (motorbustype)Lagers (hoofdachterhoofd)Lagers (Stang)Riemspanner/IdlersMessing fittingenBushingsCam CapsNokkenasriemaandrijvingenNokkenaskitsDnokkenasafdichtingen en OnderdelenNokkenassenCarburateursKettingsetsKlemmenComplete motorenDrijfstangenDrijfstangenmoerenboutenKrukasconversiesKrukassetsKrukasolie SlingersKrukaspoeliesKrukasreparatiehulzenKrukasafdichtingenKrukassenCilinderkopcomponentenCilinderkoppen Nieuw:Aluminium BareCilinderkoppenNieuw:Crekelkop CompleetCilinderkoppen Nieuw:Crekelkop compleet Koppen Reman: Gietijzer BareCilinderkoppen Reman: Gietijzer CompleetCilindervoeringen (mouwen)Dieselinjectoren Peilstokadapters (Chevy Ford)DeuvelpennenEFI-componentenMotorblokkenMotorblokken- Gereviseerde motorkits Motormanagementsystemen/ECU's Motorsteunen Uitlaatcomponenten Uitlaatcomponenten: complete systemen Uitlaatcomponenten: aangepaste uitlaten Uitlaatcomponenten: lekdetectie Uitlaatcomponenten: spruitstukken Uitlaatcomponenten: Uitsparing van de buis Uitlaatcomponenten: Tube Swaging Uitlaatcomponenten: Buizen/Filters injectie - ElectronicFuel injectie - MechanicalFuel PumpsFuel Systeem ComponentsGasket CementGasketsGear DrivesGovernorsHarmonic balancer Reparatie SleevesHarmonic balancer / DampersHead Bouten / StudsHex ShaftsHydraulic Lash AdjustersIgnition ComponentsInjector TubesInjectors - DieselInjectors - Gasoline DirectInjectors - IndirectIntake ManifoldsIPR ValvesKeysLockwashersMain Caps (4-bolt) Manifold StudsNitrous Oxide Systems, ComponentsNitrous Ventielen en PlatesNuts en BoutenOliekoelersOliefilteradaptersOliepannenOliedrukverenOliepompsetsOliepompschermenOliepompassenOliepompp DistributiedekselsOliepompenOliesystemen;Droog SumpOverhead nokkenas Repair SleevesPiston Pin BushingsPiston Pin Lock RingsPiston PinsPiston RingsPistonsPlugs - ExpansionPlugs - MagneticPlugs - Olie DrainPlugs - StandardPush RodsRadiator / Olie FansRering KitsRestoration Engine PartsRocker Arm Rebuilding ComponentsRocker Assemblies en KitsRocker Stud GirdlesSealsSerpentine BeltsShimsShort BlocksSpark PlugsSpringsSuperchargers, componentsSwitchesTappetsThread RepairThrust WashersTiming Belt / Chain TensionerTiming Riemen / ChainsTiming Kettingen, tandwielen, tandwielenDistributiecomponentenDistributiedekselsOverbrengingsadaptersTurbocompressoren,componentenKlepdekselsValve Guide LinersValve GuidesKlepsleutelsKlepliftkogelsValve LiftersKlepvergrendelingen en afdichtingenKlepzitting-inzetstukkenKlepveer-inzetstukkenKlepveerhoudersKlepveerschotelsLuchtpompenKleplijn HandenKlepafscheider Saaie apparatuurBalanceringsaccessoireries BalanceerapparatuurBandschuurmachineBankslijpmachineBlokdruktestapparatuurKotterbaar-inzetstukkenBoringbaardgereedschap BitsBoring Machines/DrijfstangBoring Machines/CilinderBoring Machines/LineBoring Stand (For Portable Slijpmachines)Messing FittingsBroachBus Bearing & Seal Driver SetsCAD/CAM SoftwareCam Bearing Installation ToolDigital)Nokkenas graden wiel (voor draagbare boormachines) StangslijperCBN-wisselplaten - NieuwCBN-wisselplaten - opnieuw opgedokenGespecialiseerde motorreinigingCNC-bewerkingscentraCNC-retrofitsetsPersluchtapparatuurDrijfstangmetersKoelvloeistoffiltermachinesCore Shift-testerKrakreparatieapparatuurKranenKrukas-balansgewichtenKrukasovenKrukasslijpersKrukasdagboek lassetsKrukas polijstmachine Krukas polijstmachine Krukas polijstmachine KophoudersCilinderkoppolijstenCilinderkoppoortCilinderkopdruktesterCilinderkopRechtingcylinder honeScylinder mouw pouring toolnetersdiamond dresserdiesel injector gat reparatie toolsdiesel pullersdye penetrant inspectie pullersdye penetrant inspectie dynamometersgine adapter platesgine cyclus analyseerExhaust lekdetectiefeelder gaugesflexibele honinggereedschap / penseel honesflywheel grinderfuel injectie reinigingsdienstengroeiende hoofd rechtinggroeiende coolantsgrinding wheelshardheidtestershoofd / blok crack reparatie kitshead / blokkist /Schuurmachines)Kop-/blokvernieuwing (frezen)Hittelipjes TemperatuursticksHouderbevestigingenHone Stop-armatuurHoningmallenHoningmachines PolspenHoningmachines/CilinderHoningmachines/LijnHoningmachines/StagelHoningmachines/KlepgeleiderHoningplatesHoningstonesOntstekingssysteemtesters (In-Process-slijpmeters) TesterNivelleringsapparaatInspectie van magnetische deeltjes ScheurdetectieMicropolijstapparatuurOHC-lijnboorgereedschapOlielekdetectiePCD-inzetstukken- NieuwPin Fitting & Rod Reconditioning/TestingPin PressPin RemovalPiston KnurlerPiston Ring CompressorsPre-Cup Machining ToolsPush Rod Guide PlatesReplacement Chuck for Valve FacersRocker Arm GrinderStaaf uitlijningStaafboutbeschermersStaafovenStaaf VisesRun-In StandsStandsStud PullersTapsTestreading Equipment Seat Driver SetValve Guide & Seat MachineValve Guide BoorinrichtingValve Guide HoneValve Guide KartelenValve Guide PilotValve Guide RuimerValve Guide ToolValve Refacer (Cutter)Valve Refacer (Grinder)Valve Refacer WheelsValve Seat CuttersValve Seat InserterValve Seat Runout Trekkers VeertestersValve Stem GrinderValve Stem Hoogte MetenValve Stem PolisherWater Tube PullerWet Flow Bench Conversions Benodigdheden & Service Chemicaliën & SolventsCore Cleaning & VerwerkingKranen & TakelsHandgereedschapSmeermiddelenPersenDienstenVerzendingOpslagstellingen & BankenLassenOf je nu een professionele motorbouwer, machinist of fabrikant bent, of een autoliefhebber die van motoren, racen en snelle voertuigen houdt, Engine Builder biedt content die op jou is gericht.Ons gedrukte tijdschrift biedt diepgaande technische functies over alles wat u moet weten over motorbouw en de verschillende markten, terwijl onze nieuwsbriefopties u op de hoogte houden van het laatste nieuws en producten, technische informatie en persoonlijkheden in de branche.Maar dat krijg je alleen als je je abonneert.Schrijf u nu in om het Engine Builder-magazine elke maand in gedrukte en/of digitale vorm te ontvangen, en onze Engine Builder-nieuwsbrief, Engine of the Week-nieuwsbrief of Diesel of the Week-nieuwsbrief elke week rechtstreeks in uw inbox.Je bent in een mum van tijd verzekerd van pk's!Of je nu een professionele motorbouwer, machinist of fabrikant bent, of een autoliefhebber die van motoren, racen en snelle voertuigen houdt, Engine Builder biedt content die op jou is gericht.Ons gedrukte tijdschrift biedt diepgaande technische functies over alles wat u moet weten over motorbouw en de verschillende markten, terwijl onze nieuwsbriefopties u op de hoogte houden van het laatste nieuws en producten, technische informatie en persoonlijkheden in de branche.Maar dat krijg je alleen als je je abonneert.Schrijf u nu in om het Engine Builder-magazine elke maand in gedrukte en/of digitale vorm te ontvangen, en onze Engine Builder-nieuwsbrief, Engine of the Week-nieuwsbrief of Diesel of the Week-nieuwsbrief elke week rechtstreeks in uw inbox.Je bent in een mum van tijd verzekerd van pk's!Klik hier om eerdere uitgaven te bekijken.Ontvang het laatste nieuws, inzichten en meer rechtstreeks in je inbox.Ontdekt op een autokerkhof dat in 2012 vernield en vergeten was, heeft Courtland Bowles III deze GMC 3500 uit 1999 gered met een 6.5L turbodieselmotor.Sindsdien heeft hij er meer dan 67.000 mijl mee gereden en een aantal upgrades toegevoegd om er dagelijks mee te kunnen rijden, racen, sleeën en slepen.Ontdek wat er is gebeurd om deze vrachtwagen te redden.Diesel van de Week wordt gepresenteerd doorCourtland Bowles III wist bijna niets van dieselmotoren toen zijn vader een Massey 265-tractor kocht met een 4-cilinder Perkins-motor erin.In feite wist Courtland's vader ook heel weinig van diesels.Courtland's passie voor diesel was echter onmiddellijk en hij begon zichzelf al snel alles te leren over hoe dieselmotoren werkten.Nu, tien jaar later, is Courtland nog steeds verwikkeld in tal van diesel-shenanigans."Mijn passie voor diesel begon iets meer dan 10 jaar geleden", zegt Bowles.“Ik leerde het mezelf langzaam aan, en ongeveer een jaar daarna vroeg een vriend of ik kon helpen de 6.5 van zijn overleden oom nieuw leven in te blazen.Ik begon met een stapel onderdelen en een Haynes-handleiding.”Courtland ging naar de universiteit voor productietechniek en werkte ook fulltime als technisch ingenieur.Het werken aan dieselspulletjes ernaast werd een soort vakantie voor hem."Ik had nooit gedacht dat ik zo lang bij diesel zou blijven, maar hier zijn we dan", zegt Bowles.Courtland post over zijn dieselavonturen op sociale media als Instagram, Facebook en YouTube onder het naamplaatje Gingersnap Customs."Dat is een naamplaatje dat ik gebruik om al mijn diesel-shenanigans op te posten", zegt hij."Iedereen noemde me 'Gingy' vanwege mijn rode haar, dus besloot ik het als naambordje te gebruiken om alles onder één dak te houden."Een van Courtland's meest geliefde dieselprojecten is een GMC 3500 met tweewielaandrijving uit 1999 met een 6.5L turbodieselmotor onder de motorkap en een herbouwde 4L80e die het vermogen op de grond zet."In de herfst van 2012 liep ik door Dundee Truck and Trim, mijn favoriete GM-bergplaats hier in Michigan, toen ik hem daar zag staan", zegt Bowles."Het was vergaan en vergeten, dus ik sloot een deal en ruilde mijn reserve '54 Chevy-truck ervoor in."Courtland noemde de truck Casper, om voor de hand liggende redenen, en ging verder met het plaatsen van een transmissie, een BD-koppelomvormer, achteras, nieuwe grille, lichten en een paar prullaria voordat het zijn dagelijkse chauffeur werd."Hij had 116.973 mijl op de teller en ik was opgewonden", zegt hij.“Ik heb er iets meer dan een jaar mee gereden toen ik in financiële problemen kwam en collegegeld moest betalen.Casper werd verkocht aan een plaatselijke paardenboerderij waar [de nieuwe eigenaar] er slechts 1.000 mijl op zette voordat er een boom op het dak viel.Ik heb hem rond kerst 2015 teruggekocht. Ik heb de cabine zo goed mogelijk gerepareerd en ben er dagelijks mee blijven rijden.”De 6.5L turbodiesel is nog steeds een standaard lang blok.Courtland zegt zelfs dat hij nooit de motor heeft hoeven openen, zelfs niet na het uitvoeren van meerdere verschillende turbo-opstellingen, injectoropstellingen en deuntjes.De 6.5 heeft een set HSP-dieseltractiestaven, een knuppel 5-blads Quadstar-turbo, Quadstar-scheepsinjectoren, Courtland's eigen inlandse lucht-naar-lucht intercooleropstelling, een gebalanceerde waterpomp met hoog debiet, een FASS Dmax-boosterliftpomp , Quadstar Tuning's maximale trekkracht, de oliekoelerlijnupgrade van Leroy Diesel, een Fluidampr en een 4˝ Diamond Eye turbo-achteruitlaat."Het was ooit een doel om het op te blazen, omdat mij altijd werd verteld dat deze motoren van glas zijn", zegt Bowles.“Deze bewees het tegendeel.Het is een van de meest betrouwbare trucks die ik ooit heb gehad en ik denk niet dat ik ooit meer plezier zal hebben met een krap budget.Het loopt een 15,97 op 87 mph bij 6000 lbs., dus het wordt geschat op ongeveer 300-315 rwhp.Stock, mijn 1/4 tijd was iets meer dan 19,8, dus het is een lange weg afgelegd. ”Casper, de '99 GMC 6.5L turbodiesel, heeft zo'n 67.000 mijl gereden sinds hij van het autokerkhof is gehaald en de truck doet het allemaal - dagelijks rijden, sleeën trekken, dragracen, zwaar slepen en meer.In King of the Street 2020 organiseerde het zelfs het ET-bracketrace-evenement en werd het tweede in het algemeen klassement.De volgende op Courtland's lijst is een reis naar Rudy's Spring Opener in het weekend van 23-24 april.Hij bestuurt de truck ook bij ODSS-evenementen en is van plan dit najaar terug te zijn voor de King of the Street-uitdaging in 2021 in Ohio.We hopen dat we hem daar zien!Diesel van de Week wordt gesponsord door AMSOIL.Als je een engine hebt die je in deze serie wilt uitlichten, stuur dan een e-mail naar Engine Builder Editor Greg Jones op [email protected]Diesel van de week: Sin City Diesel's Compound Turbo 6.7L Cummins-motorDiesel van de week: 12-kleppen 5.9L Cummins-motor uit 1994Diesel van de week: de mechanisch geïnjecteerde 12-kleppen Triple Turbo 6.7L Cummins-motor van Climate ChangeDiesel van de week: Compound Turbo 6.0L Powerstroke-motor