Tunnelupdates – juni 2022

2022-07-09 05:25:56 By : Mr. Daniel Guo

Drie keer per jaar geeft TBM: Tunnel Business Magazine een overzicht van de status van grote tunnelprojecten in de Verenigde Staten en Canada.Hieronder vindt u de Tunnel-update die verscheen in de uitgave van juni 2022 van de gedrukte editie.Gezamenlijke controle-installatie voor waterverontreiniging Effluentafvoertunnel Dragados VSNTP voor dit $ 630,5 miljoen project voor de Sanitation Districts van Los Angeles County werd op 8 april 2019 uitgegeven, met 1.953 werkdagen om het werk te voltooien en een geschatte voltooiingsdatum van medio 2027.Als onderdeel van de uitvoering van het Clearwater-programma zullen de Sanitation Districts een tunnel van ongeveer 11 mijl lang en 21,5 voet in uitgegraven diameter (18 voet in binnendiameter) bouwen om gedesinfecteerd, secundair behandeld afvalwater van de gezamenlijke waterverontreiniging van de Sanitation Districts te transporteren Control Plant (JWPCP) in de stad Carson, Californië, naar een bestaand oceaanafvoersysteem bij Royal Palms Beach in San Pedro in de stad Los Angeles.De uitlijning van de tunnel varieert in diepte van ongeveer 50 voet tot 450 voet onder het grondoppervlak.Het gehele tracé van de tunnel komt onder de grondwaterspiegel te liggen met drukken variërend van 1 tot 9 bar.Als onderdeel van de scope zal een ter plaatse gestorte betonnen verbinding met een diameter van 14 voet worden geconstrueerd om het behandelde effluent van een bestaande krachtleiding naar de voorgestelde JWPCP-schacht te transporteren.Andere opvallende kenmerken van het project zijn onder meer een diameter van ongeveer 60 voet en een diepe valschacht van 113 voet, een verbindingsstructuur en twee klepstructuren bij de JWPCP en een verdeelstukstructuur bij Royal Palms Beach.Tunneling zal door twee zeer verschillende bodemgesteldheden gaan.De eerste helft van de tunnel zal door zachte grond lopen met een diepte tot 110 voet.De tweede helft van de tunnel zal door hard gesteente lopen met een diepte tot 450 voet, waar de tunnel zal worden blootgesteld aan intense grondknijpende omstandigheden als gevolg van de overbelastingsdruk.De tunnelbekleding zal bestaan ​​uit geboute en afgedichte prefab betonnen segmenten.Tunneling zal door verbredingen van de Palos Verdes Fault Zone gaan, waar stalen voering met een diameter van 16 voet zal worden gebruikt in de betonnen segmenten met een diameter van 18 voet om verplaatsing door seismische gebeurtenissen op twee locaties op te vangen.Tijdens het gebruik staat de tunnel onder hydrostatische druk.In de eerste helft van de uitlijning zal de interne druk groter zijn dan de externe druk en is naspannen van de betonnen segmentvoering noodzakelijk.Om de door interne druk ontwikkelde "hoepelspanning" te compenseren, werd een naspansysteem gespecificeerd dat bestaat uit interne stalen pezen langs de omtrek van de betonnen voering.Dit ontwerp na het spannen is uniek en is slechts een paar keer in de wereld gebruikt, maar nooit eerder in Noord-Amerika.In de tweede helft van de uitlijning zal het harde gesteente rond de tunnel de interne druk compenseren en is naspannen niet nodig.De werkzaamheden op de JWPCP Shaft Site begonnen in de zomer van 2019. De bouw van het ondersteuningssysteem voor het uitgraven van de slurrymuur van de toegangsschacht werd voltooid in december 2019. Uitgraving van de schacht in droge en natte omstandigheden, gevolgd door de constructie van schacht-tremieplaten en ontwatering, werd in augustus 2020 voltooid. De open constructie van de ter plaatse gestorte betonnen verbinding A met een diameter van 14 voet van de voorgestelde verbindingsstructuur nr. 1 naar de JWPCP-schacht werd in oktober 2020 grotendeels voltooid. Jet-groutingactiviteiten voor de staarttunnel, starter tunnel en drie veilige havens werden in mei 2021 voltooid. De uitgraving van de start- en staarttunnels werd voltooid in mei 2021. De aannemer gebruikt een TBM van Herrenknecht, die eind 2020 ter plaatse is aangekomen. Fabricage van test prefab betonsegmenten in de Traylor Bros., Inc. De faciliteit in Littlerock, Californië begon in april 2021. De mijnbouw in de tunnel begon in september 2021 en zal naar verwachting medio 2024 worden voltooid.Meerdere hyperbare interventies voor de inspectie en het onderhoud van de TBM-kotterkop zijn tot nu toe met succes afgerond.Tot nu toe is ongeveer 2.100 voet tunnelbekleding geïnstalleerd.Hoofdontwerpadviseur: Parsons;Tunnelontwerpadviseur: McMillan Jacobs Associates;Tunnelbouwbeheeradviseur: Mott MacDonald;Vermelde grote onderaannemers voor Dragados - opgravingen en constructies: WA Rasic Construction Company, Inc.;Jet Grouting en ondersteuning van graafwerkzaamheden: Malcolm Drilling Company, Inc.Belangrijkste projectpersoneel: Sanitatiedistricten van Los Angeles County - Sectie bouwbeheer: Ignacio Murillo, sectiehoofd;Russell Vakharia, Resident Engineer/Constructiemanager;Afdeling rioolontwerp: Anthony Howard, afdelingshoofd;Oscar Morales, toezichthoudend ingenieur;Yoonkee Min, hoofdingenieur.Parsons – Danson Kelii, projectmanager.McMillan Jacobs Associates – John Stolz, hoofdadviseur tunnelontwerp.Mott MacDonald – Daniel McMaster, hoofdtunnelconsulent.BabEng – Allen Jensson, hoofdtunnelingenieur.Dragados - John Kennedy, vice-president van Zuid-Californië Operations;Claudio Cimiotti, projectmanager;John Truong, adjunct-projectmanager;Nicholas Karlin, projectingenieur.Regionaal Connector Transit Project Regionale Connector Constructors (Skanska-Traylor JV)Metro bereikte in april een belangrijke bouwmijlpaal voor het Regional Connector-project en voltooide officieel de bouw van alle baanwerkzaamheden, geleidingssystemen en stationsperrongebieden voor het Grand Av / Bunker Hill Station, wat de weg vrijmaakte voor het testen van treinen en systemen.De aannemer heeft een van de beste veiligheidsrecords behaald van alle Metro-bouwprojecten, met meer dan zes miljoen gewerkte uren zonder tijdverlies door letsel of incidenten.Het Regional Connector Transit Project is een ondergrondse light-railuitbreiding van 3 mijl die de A-lijn (blauw), de E-lijn (Expo) en de L-lijn (Goud) in het centrum van Los Angeles zal verbinden en drie nieuwe stations zal omvatten, waaronder het Little Tokyo/Arts District Station op 1st Street/Central Avenue, het Historic Broadway Station op 2nd Street/Broadway en het Grand Av Arts/Bunker Hill Station op 2nd Place/Hope Street.De bouw van Metro's Grand Av Arts/Bunker Hills Station was een complexe onderneming vanwege de diepte van het station, dat ongeveer 30 meter onder straatniveau ligt - het diepste treinstation in het hele spoorwegsysteem van het bureau.Er is meer dan 33.000 kubieke meter staal en beton gebruikt om het station te bouwen.Meer dan 90.000 kubieke meter grond werd afgegraven om het station te bouwen.Nu het werk aan het spoor en de geleiding is voltooid, is Metro begonnen met het testen van treinen en systemen ter voorbereiding op de inkomsten, die dit najaar wordt verwacht.Werknemers zullen zich nu concentreren op het afwerken van de stationshal en de bijbehorende niveaus, het testen van de resterende HVAC- en brand-/levensveiligheidssystemen en het voltooien van stationskunstwerken, liften en roltrapinstallaties.Westside Purple Line Extension Sectie 1 Skanska/Traylor/Shea JVHet Westside Purple Line Extension Project is een 9 mijl lang project dat uit drie secties bestaat.Sectie 1 is een 3,92 mijl lange metrolijn met drie stations die worden gebouwd onder Wilshire Boulevard in gasachtige grond en teerzand met prehistorische fossiele afzettingen.NTP voor het ontwerp-bouwcontract van $ 1.636 miljoen werd op 12 januari 2015 uitgegeven, met service verwacht in 2024. De dubbele Herrenknecht EPB TBM's hebben de tunneling in 2024 voltooid.De omvang van het werk omvat 17.900 ft tunnel met dubbele boring: Bereik 1 is 9.600 lf tussen Wilshire/La Brea Station en Wilshire/Western TBM ophaalschacht;Bereik 2 is 4.400 lf tussen de stations Wilshire/La Brea en Wilshire/Fairfax;en Bereik 3 is 3.300 lf tussen de stations Wilshire/Fairfax en Wilshire/La Cienega.Er is ook 600 lf staartspoor bij station Wilshire/La Cienega.De tunnel is 18-ft, 10-in.in diameter met 12-in.dikke prefab betonnen voering.De diepte varieert van 40 ft tot 100 ft. De uitlijning omvat drie stations en de westelijke ophaalschacht en 23 dwarsdoorgangen.Tunnelontwerper: PTG/CH2M;Constructiemanager: WEST JV (Stantec/Jacobs Engineering/AECOM);Grote onderaannemers – TBM Fabrikant: Herrenknecht;Prefab: Traylor Prefab;Ondersteuning van graafwerkzaamheden/palen: Condon Johnson;Jet Grouting: Malcolm Drilling;Geotechnische instrumentatie: Groep Delta;Ontwatering: Moretrench;Standpijp: Link Nielsen.Westside Purple Line Extension Sectie 2 Tutor Perini/O&GDit is een project van $ 1,37 miljard voor LA Metro dat 2,6 mijl aan tunnel met dubbele boring omvat.De grote constructie begon in het voorjaar van 2019 en in januari voltooiden de Herrenknecht TBM's het graven van Century City naar Wilshire/Rodeo, ongeveer halverwege.De oplevering wordt verwacht in 2025.Westside Purple Line Extension Sectie 3 Frontier-Kemper/Tutor Perini JVHet project van $ 410 miljoen voor LA Metro is een uitbreiding van 2,6 mijl van Century City naar VA Hospital in Westwood.In tegenstelling tot eerdere recente Metro-ondergrondse contracten, splitst Sectie 3 tunnel- en stationscontracten op.De tunnels worden gebouwd door EPB TBM.De oplevering wordt verwacht in 2027.Silicon Valley Clean Water Gravity Pipeline Project Barnard Bessac Joint Venture (BBJV)NTP voor de bouw van dit project van $ 206,7 miljoen voor Silicon Valley Clean Water (SVCW) werd in november 2018 uitgegeven, met een aanzienlijke voltooiing voor mei 2022, eerder dan gepland.Het project omvat 17.500 lineaire ft tunnel met twee onafhankelijke tunnelaandrijvingen en 4 schachten (2 terughaalschachten, 2 vastzetschachten).De tunneldiameter is 16,2-ft OD met dieptes variërend van 30-ft tot 60-ft tot tunnelkroon.De geologie is de Bovenlaagse Sedimentlaag en bestaat uit middelzware tot stijve klei met lagen zand en slibachtig zand.BBJV-bemanningen gebruikten EPB-tunnelmethoden en voltooiden onlangs de installatie van een tweede doorgangsvoering in de betonnen tunnel met behulp van 10-ft en 11-ft FRP-buizen.Het laatste deel van FRP-buizen werd geïnstalleerd aan de onderkant van de 52-ft.diep, 58 voet.Airport Access Shaft (AAS) met een diameter van 1,1 mijl, die de aansluiting van de 1,1-mijl stroomopwaartse pijpleidingsectie (10-ft dia) en de 2,2-mijl stroomafwaartse sectie pijpleidingsectie (11-ft dia) voltooide.De FRP-verbindingsleidingen waren omhuld met een laag gecontroleerd materiaal met een lage sterkte (CLSM), die begin mei 2022 werd voltooid en de laatste activiteit vóór de substantiële voltooiing werd afgerond.In afwachting van de vaststelling van een definitieve opleveringslijst, is het de bedoeling dat aan de substantiële voltooiing enkele weken eerder wordt voldaan dan contractueel vereist is.De overige activiteiten van het project omvatten het aanvullen van de AAS-schacht, herstel van de locatie en acceptatie en testen van het pijpleidingsysteem.Elders in het project, de Bair Island Shaft (de stroomopwaartse omvang van de pijpleiding), werd medio april de definitieve glasvezellaminering van het luchtkanaalstuk van de Bair Island FRP-inlaatstructuur voltooid.Het luchtkanaal was de laatste van vijf stukken van de 47-ft hoge Bair Island FRP-dropstructuur die ongeveer 7-ft zit.boven het maaiveld met de resterende 40-ft.ondergronds begraven in NSB-materiaal in de Bair Island Retrieval Shaft.Alle activiteiten op het terrein van Bair Island zijn afgerond.Ongeveer ¼-mi verwijderd van de AAS, is het werk in San Carlos Shaft ook afgerond.BBJV-crews hebben eind april de installatie van de FRP-inlaatstructuur veilig voltooid.De inlaatstructuur van San Carlos bestaat uit twee helften (een bovenste helft en een onderste helft), twee FRP-buisstompen die aansluiten op het bestaande rioolnetwerk en een adit-buis die uiteindelijk de inlaatstructuur verbindt met het hoofdleidingsysteem via een glasvezely knooppunt.De inlaatconstructie werd geïnstalleerd in de San Carlos-schacht die voornamelijk bestond uit een secanspaal SOE.De werkruimte van de San Carlos-schacht was erg krap met asafmetingen gelijk aan 13-ft ID (ovaalvormig) en een diepte gelijk aan 48-ft.De site van San Carlos is overgedragen aan de eigenaar en de demobilisatie is aan de gang.Andere grote partijen die bij het project zijn aangesloten: Ontwerper: Arup;Bouwmanager: Tanner Pacific;Grote leveranciers: Herrenknecht (TBM);Future Pipe Industries (FRP);Traylor Shea Prefab AJV (Prefab Beton Tunnel Liner);Grote onderaannemers: Malcolm Drilling (Slurry Wall SOE);Drill Tech Drilling & Shoring (SEM-mijnbouw, doorpersen van pijpen, secanspalen, onbemande schachtuitgravingen);Blue Iron Construction (damwand SOE);PIGCO (celbeton).Belangrijkste projectpersoneel: projectmanagers: Jack Sucilsky, Leo Weiman-Benitez, Christelle Desmons.Projectleiders: Mike Hanley, Matt Jackson, Ben Weldin.Projectingenieur: Troy Gates.Veiligheidsmanager: Adam Rohlinger.Wawona Area Regenwaterverbetering en Vicente Street Water Main Vervanging KJ Woods Inc./McMillan Jacobs Assoc.Dit project van $ 41 miljoen voor de San Francisco Public Utilities Commission (SFPUC) strekt zich uit over meerdere toezichthoudende districten, woonwijken, bedrijfscorridors en verkeerswegen.De bestaande tunnel begint bij 20th Avenue en Vicente Street en strekt zich ongeveer 1.900 ft uit naar het oosten tot de recentelijk gebouwde ontvangende schacht op 14th Avenue en Vicente Street.De primaire doelstellingen van het project zijn het beheer van regenwater en het verminderen van het risico op overstromingen op en rond de 15th Avenue en het Wawona Street-gebied, een locatie die gevoelig is geweest voor overstromingen in verband met matige en zware stormen.Bovendien zal het project de hoofduitlijning van het watertransport vanaf het 19th Avenue Combined City Project voortzetten en verouderde waterdistributieleidingen vervangen op verschillende locaties langs Vicente Street.Wanneer dit project is voltooid, zal dit het risico op overstromingen op 15th en Wawona verminderen door een deel van de regenwaterstroom om te leiden naar een nieuwe grote rioolbuis die onder Vicente Street moet worden geïnstalleerd, en de mogelijkheid vergroten om straatafvoer op te vangen en om te leiden met nieuwe regenwaterinlaten rond 15th Avenue en Wawona Street kruising.Voor dit project zal de caissonlanceerschacht van 20 voet diep en 28 voet diameter voornamelijk in duinzand worden gebouwd.Het nieuwe riool, dat cirkelvormig is, zal voornamelijk worden aangelegd in de formaties van Colma en Franciscan Complex.Een Herrenknecht micotunennling boormachine is de primaire bouwmethode voor alle ondergrondse sleufloze constructies.Het project is voor ongeveer 33% voltooid.De bouw van de lanceerschacht op 20th Avenue en Vicente, en de ontvangstschacht op 14th Avenue en Vicente is voltooid.De tunnelboormachine is onder 19th Avenue doorgereden en is ongeveer 800 voet onder de grond naar het oosten gevorderd, waarbij de bemanning meer dan 65 rioolbuizen in de nieuw gebouwde tunnel heeft geïnstalleerd.Ze worden nu geconfronteerd met een gemengde bodemlaag, die de voortgang onder de grond zal vertragen, maar naar verwachting slechts twee blokken zal verlengen.De tunnelactiviteiten zullen naar verwachting in augustus 2022 worden voltooid, met de definitieve voltooiing van de volledige reeks projectupgrades begin 2024.Tunnelontwerpadviseur is McMillan Jacobs Associates, SFPUC Construction Management Bureau is de constructiemanager en de hoofdaannemer voor het werk is KJ Woods Construction.Er vindt grote coördinatie plaats met het San Francisco Municipal Transportation Agency, het ministerie van Openbare Werken en Pacific Gas & Electric.Personeel: SFPUC – Projectmanagers: Saed Toloui, Suzanne Huang;Projectingenieurs: Kevin Hoe, Calvin Huey;Inwonende ingenieurs: JT Ersnt, John Prete;Publieksbereik: Chris Colwick, Vincent Mazzaferro;KJ Woods Construction – Projectmanager: Cathal O'Riordan;Bergtunnelverbeteringen Project Michels TunnelingHet project van $ 139 miljoen voor de San Francisco Public Utilities Commission (SFPUC) bevindt zich in de centrale Sierra Mountain Range nabij de stad Groveland in Tuolumne County.De bestaande tunnel begint bij het Early Intake Reservoir aan de Tuolumne-rivier en strekt zich ongeveer 30 kilometer ten westen uit tot aan het Priest Reservoir, in de buurt van de stad Groveland.De omvang van de werkzaamheden omvat: bestaande reparatie- en aanpassingswerkzaamheden aan het interieur van de tunnel binnen de tunnellengte van 19 mijl, waaronder;reparaties van betonnen voeringen, contactvoegen, drukvoegen, ongeveer 5.000 lf nieuwe betonverharding, sloop van bestaande schotten en installatie van nieuwe schotten, schotverbeteringen en verwijdering van puin.Bouw van nieuwe tunnelverbeteringen, waaronder een nieuwe Flow Control Facility (FCF) die bestaat uit een nieuwe schacht met een diameter van 55 voet en een diepte van 150 voet, bypasstunnels en verbindingen met de bestaande tunnel;de aanleg van een nieuw portaal, een lengte van 300 ft, aansluiting van de aansluiting op de bestaande tunnel, aanleg van een nieuwe toegangsschacht met een nieuwe verbindingsopening, nieuwe sifonverlenging van ongeveer 300 ft met een schuine schacht die aansluit op de bestaande tunnel en installatie van ongeveer 1.500 ft stalen buisbekleding.Andere werkzaamheden omvatten de bouw van permanente stortplaatsen voor specie, installatie van een waterfiltratiesysteem tijdens de sluiting van de tunnel en een waterzuiveringsinstallatie voor de afvoer van bouwwater, stabilisatie van wegen/hellingen voor de toegangswegen, verschillende soorten keermuren, een op micropalen gedragen beton dek, naleving van milieuvergunningen en andere verbeteringen en restauratie van de site.De FCF-schacht van 150 voet diep en 55 voet met interne diameter zal voornamelijk in een leisteenformatie worden gebouwd.De FCF-bypasstunnels, die een hoefijzervorm hebben met verschillende afmetingen, zullen ook in leisteen worden gebouwd.De 1.000 meter lange hoefijzervorm zal worden gebouwd in zowel dioriet als leisteen.De toegangsschacht met een inwendige diameter van 30 m en de sifonverlengingen van de bypass-tunnel zullen in dioriet worden gebouwd.De verwachting is dat boren en stralen de constructiemethode zal zijn voor alle ondergrondse constructies.De doelstellingen van de verbeteringen aan de bergtunnel zijn om de tunnel te renoveren en verbeteringen aan te brengen om de levensduur van dit actief met de komende 100 jaar te verlengen.Dit project vereist vijf tunnelonderbrekingen in het winterseizoen van elk 60 tot 100 dagen om de reparaties in de tunnel en andere werkzaamheden in de tunnel te voltooien en de verbindingsverbindingen tussen de bestaande tunnel en de nieuwe verbeteringen aan te leggen.De definitieve oplevering wordt verwacht tegen december 2026.Lead Design Consultant is McMillen Jacobs Associates, SFPUC Construction Management Bureau is de constructiemanager, constructiebeheer en constructie-inspectie geleverd door AECOM;Grote coördinatie met Hetch Hetchy Water and Power, Ted Allen;Belangrijke onderaannemers van Michels zijn onder meer Apex Rockfall Mitigation, Kroner Environmental, Schrader Mechanical, Cody Builders Supply, Renesco Inc. en Mach8BioPersoneel: SFPUC – Regionale projectmanager: Randy Anderson;Projectingenieur: Joseph Buitrago;Regionale bouwmanager: Jerry Malone;Resident ingenieur: Fredrick "Paco" Larsen;Publieksbereik: Betsy Lauppe Rhodos;McMillen Jacobs and Associates – Projectmanager: Jennifer Sketchley, medewerker;Ontwerp Projectmanager: Renee Fippin, Opdrachtgever: Tunnel Ingenieur: Glenn Boyce, Opdrachtgever;AECOM – Contractmanager: Steven Tidwell, vice-president;Hoofdinspecteurs: Thomas (Bud) Degrio, Kevin Bolle, Mark Leonard, James Brown en Jon Wolfe;Veiligheidsmanager: Rick Cavil;Michels Tunneling – Projectmanager: Ed Whitman;Projectingenieur: David McCallum;Projectleider, Ron Klinghagen.PAR 1232 Second Creek Interceptor Bradshaw Construction CorporationBradshaw Construction Corporation voert momenteel werkzaamheden uit aan het PAR 1232 Second Creek Interceptor-project in Denver, CO. De afvalwaterinterceptor zal een aantal greppelloze oversteekplaatsen omvatten;waarvan Bradshaw Construction Corporation acht sleufloze kruisingen zal installeren, in totaal meer dan 4.100 LF, door de microtunneling-methode.Tunnelovergangen zullen variëren van 48” stalen behuizing tot 73,5” stalen behuizing, met aandrijflengtes tot 1.500 LF op de langste oversteek.FRP van 30” tot 60” zal worden geïnstalleerd en opgevuld zodra de tunnelbewerkingen zijn voltooid.De tunnels worden geïnstalleerd uit met staal beklede schachten, geïnstalleerd door Lawrence Construction Company.De uitdagende geologie van het project zal bestaan ​​uit meerdere gemengde gezichtscondities met kleisteen bedekt met grof en fijn alluvium, onder de grondwaterspiegel.Tunnels gaan onder wegen, snelwegen, UPRR- en BNSF-sporen door.Tot op heden heeft Bradshaw Construction Corporation met succes zowel stalen behuizing als FRP-draagbuis geïnstalleerd op drie van de acht aandrijvingen, en werkt nu aan het voltooien van de 1500 LF-overgang.De projectleden zijn onder meer het Metro Wastewater Reclamation District (eigenaar), HDR Engineering, Inc. (ingenieur), Garney Construction (CMAR) en Bradshaw Construction Corporation, die als onderaannemer voor tunnelbouw werkt.Projectinformatie: Jordan Bradshaw – Projectmanager;Jordan.bradshaw@bradshawcc.com.South Hartford transport- en opslagtunnel Kenny/Obayashi IV, JVKenny/Obayashi ontving op 1 augustus 2016 NTP voor dit project van $ 279,4 miljoen voor het Hartford Metropolitan District (MDC).De tunnelgeologie omvat rode siltsteen met basalt dat tijdens TBM-opgravingen is aangetroffen in breukzones.Na TBM-extractie wordt op de Ophaalschachtlocatie een Geurbestrijdingsgebouw gebouwd.Recente bouwactiviteiten: Drill-and-Shoot van de Retrieval Shaft (RS) en voltooiing van oppervlaktestructuren (RS), Pump Station Shaft CIP-liner en installatie van de zuigkop, en TBM-productiemijnbouw.MDC maakte op 6 januari bekend dat de TBM de aankomstschacht heeft bereikt.Eigenaar: MDC;Ontwerpingenieur(s): AECOM, Black & Veatch;Bouwmanager: Jacobs Project Management Company.Onderaannemers – Case Foundation Company, RED Technologies en Gelly Trucking, Freeman Companies, Zuvic, Carr & Associates.Noordoostelijke grenstunnel (NEBT) Salini Impregilo Healy JV (SIH JV)Het Design & Build-project van $ 579,9 miljoen voor DC Water omvat het ontwerp en de bouw van Divisie J van het DC Clean Rivers Project, de North East Boundary Tunnel (NEBT).Het project omvat de bouw van een tunnel van 26.700 ft met een binnendiameter van 23 ft van 60 tot 140 ft onder het maaiveld.De tunnel wordt uitgegraven met een Herrenknecht EPB TBM (Earth Pressure Balance Tunnel Boring Machine).Het eerste deel van de NEBT wordt uitgegraven in een kleigrond en het tweede deel van de tunnel ligt in een zandlaag.Voor het grootste deel van de tunneluitlijning werden menggezichtscondities verwacht.Het project omvat ook de constructie van 7 schachten, variërend van 20 voet tot 55 ft diameter, en ondersteund door ongewapende slurry muren of secanspalen en bekleed met Cast in Place beton.Er zijn ook 6 opgravingen die moeten worden uitgegraven met behulp van de Sequential Excavation Method (SEM) in grond die eerder is verbeterd door middel van jetgrouting of grondbevriezingstechnieken.Ten slotte zal een omleidingsriool van 700 ft met een interne afgewerkte diameter van 10 ft worden geconstrueerd met behulp van een EPB TBM in kleigrond die zal worden bekleed met HOBAS-buizen die zijn geïnstalleerd met behulp van de pijpdoorvijzeling-tunnelmethode.Vanaf december 2021 was 80% van de werken voltooid.De tunneluitgraving werd voltooid in april 2021, de demontage van de TBM in juni 2021. De opruimingswerkzaamheden aan de tunnel zijn voltooid en de laatste reparatiewerkzaamheden aan het tunnelsegment zijn aan de gang.Het uitgraven van alle zeven valschachten is al voltooid, evenals de definitieve betonnen Cast In Place (CIP) voering.De constructie van de kunstwerken in de schacht is aan de gang in bijna de helft van de project valschachten.66% van de Adit-constructiewerkzaamheden zijn voltooid, terwijl de meeste definitieve verbindingen tussen adits en de NEBT-tunnel nog moeten worden uitgevoerd.Het grondbevriezingssysteem dat is geïmplementeerd voor de opgraving van één adit van het project is momenteel aan de gang en de opgravingsactiviteiten zullen beginnen zodra de temperaturen de ontwerpwaarden bereiken.Met betrekking tot de omleidingsvoorzieningen die aan de oppervlakte moeten worden gebouwd (Near Surface Structures), zijn de ondersteuning van het uitgravingssysteem en de grondverbetering volledig voltooid terwijl de uitgraving en de constructie van de permanente constructies op de meeste bouwplaatsen aan de gang zijn.De TBM met een diameter van 10 voet arriveerde in juni 2021 op de locatie en begon in augustus 2021 met het uitgraven van het 700 voet omleidingsriool. De aandrijving was eind oktober 2021 voltooid en er waren in totaal achtendertig (38) HOBAS-leidingen 20 ' zijn al lang gebruikt om deze tunnel te bouwen.De definitieve oplevering wordt verwacht tegen 30 maart 2023.Ontwerper: Brierley Associates;Grote onderaannemers: Treviicos, Corman Kokosing, Keller-Noord-Amerika, EnTech Engineering;TBM Fabrikant: Herrenknecht.Personeel: Eigenaar – DC Water Clean Rivers Project: Carlton Ray (vice-president), Jeff Peterson (bouwmanager);Ontwerper – Brierley Associates: Jeremiah Jezersky (ontwerpmanager);Aannemer – Salini Impregilo Healy Joint Venture (SIH JV): Daniele Nebbia (Vice President Tunneling Operations);Fabio Ciciotti (projectdirecteur);Andrea Sesenna (projectmanager);Flaviano Solesin (manager tunnelbouw);Gianluca Pianezze (manager bouwlocaties);Pietro Banov (Design-Build Coördinator).McCook Reservoir, Des Plaines Inflow Tunnel Walsh Construction Company II, LLCDit project van $ 107,7 miljoen voor het Metropolitan Water Reclamation District of Greater Chicago (MWRDGC) omvat ongeveer 5.850 lf tunnel, 20-ft met beton beklede afgewerkte diameter, een geschatte tunneldiepte van 280 ft, een constructieschacht met een diameter van 12-ft en een 45- ft diameter poortschacht.De tunnel werd door het hele gesteente uitgegraven met behulp van een drill & blast-methode.NTP was 9 juli 2016, met een geschatte datum van voltooiing in de zomer van 2022.Het project is voor ongeveer 94% voltooid.Belangrijke mijlpalen die zijn voltooid, zijn onder meer het uitgraven van de constructie en de poortschacht, het uitgraven en bekleden van de tunnel met een diameter van 20 ft en de aansluiting op fase 1 van het McCook-reservoir met daaropvolgende tunnelplug toen het reservoir in 2017 onder stroom kwam te staan. x 21 ft stalen poorten en hydraulische cilinders om het water in de tunnel te regelen wanneer het onder stroom komt te staan, zijn op de locatie afgeleverd en zijn momenteel geïnstalleerd.De poorten zijn nu operationeel en de aannemer heeft de verbinding gemaakt met de bestaande live 33-ft-tunnel aan de noordkant en met het reservoir aan de stroomafwaartse kant.De tunnel is momenteel live en volledig operationeel.Diverse mechanische, elektrische en andere punten op de opleveringslijst blijven open voordat de definitieve voltooiing is goedgekeurd.Tunnel & Gate Ontwerper: Black and Veatch Corporation, Walsh Constructiemanager: Mark Fournier, MWRDGC Projectmanager: Kevin Fitzpatrick, Mijnbouwbedrijf verantwoordelijk voor de opgraving van fase 1 van het McCook Reservoir was Vulcan Materials (Vulcan & Walsh moesten hun werk coördineren toen de voorgestelde tunnel sloot aan op het reservoir).Belangrijke onderaannemers waren Linita Design & Manufacturing Group, Pagoda & Electric Construction Inc., Truck King Hauling, Terrell Materials Corporation, Atlantic Painting Company en Steppo Supply & Construction Inc.Personeel: MWRDGC: Kevin Fitzpatrick (Design Project Manager), Patrick Jensen (Design Engineer), Carmen Scalise (Construction Project Manager), Tim Nolan (Resident Engineer).Black and Veatch: Faruk Oksuz (projectdirecteur), Cary Hirner (projectmanager) en Mark White (engineeringmanager).Walsh: Mark Fournier (projectmanager), Erik Schneider (technisch ingenieur).Three Rivers Protection and Overflow Reduction Tunnel Project (3RPORT) Salini Impregilo Lane JVHet Design-Bid-Build-project van $ 188 miljoen voor Fort Wayne City Utilities bestaat uit ongeveer 24.500 LF tunnel, 200 tot 240 ft diep, uitgegraven door een Herrenknecht-slurry TBM, segmentaal bekleed met een 16 ft afgewerkte binnendiameter.Er zijn drie schachten met een grote diameter, variërend van 29 tot 69 ft diameter, ondersteund door de deklaag met een slurrywand, met boor-en-blast uitgraving door rots.Er zijn 13 val- en ontluchtingsschachten met een kleine diameter, variërend van 2 tot 8 ft, uitgegraven door blindboring en bekleed met nodulair gietijzer en centrifugaal gegoten glasvezelversterkte polymeermortelpijp.Ongeveer 720 LF aan adits zal worden aangedreven met behulp van de boor-en-straalmethode om de TBM-tunnel te verbinden met de val- en ontluchtingsschachten.De TBM-tunnel en -adits zullen voornamelijk worden uitgegraven door kalksteen van de Wabash-formatie met een verwachte hoge grondwaterinstroom in het bereik van 5.000 gpm tot 10.000 gpm bij een druk van 6,5 bar.TBM opgraving is voltooid.De definitieve oplevering wordt verwacht in mei 2023.Tunnelontwerper: Zwart & Veatch;Bouwmanager: Jacobs;Grote onderaannemers: CSI Tunnel Systems, Keller – Noord-Amerika, Hardman Construction, Bunn Inc., FA Wilhelm Construction, Service Electric;TBM Fabrikant: Herrenknecht.Personeel: Eigenaar / Stad Fort Wayne: Mike Kiester (Manager, City Utilities Engineering);Tunnelontwerper / Black & Veatch: Leo Gentile (senior projectmanager), Matthew Pierce (projectmanager);Bouwmanager / Jacobs: Todd Webster (manager bouwcontracten);Aannemer / Salini Impregilo Lane JV: Daniele Nebbia (Vice President Tunneling Operations), Lance Waddell (Projectmanager).White River Tunnel, Lower Pogues Run Tunnel Shea-Kiewit JVDe White River Tunnel is een boortunnel van 30.600 voet, 20 voet en 2 inch met een afgewerkte betonnen bekleding van 18 voet (ongeveer 250 voet diep).Er zijn twee splitsingen in de uiteindelijke uitlijning en zeven CSO-verbindingsstructuren / ontluchtingskamers en adits.De Lower Pogues Run Tunnel is een boortunnel van 10,200 ft, 20 ft, 2 inch met een afgewerkte betonnen bekleding van 18 ft, die zich splitst van de uitlijning van de White River Tunnel, en omvat twee CSO-verbindingsstructuren / ontluchtingskamers en adits.Het werk is voor het DigIndy-project van Citizens Energy Group, een CSO-reductieprogramma met zes diepe rotstunnels van in totaal meer dan 45 mijl.De laatste voorbereidingen worden getroffen om beide tunnels in gebruik te nemen.Het testen van mechanische apparatuur en instrumentatie op elk van de locaties van de valschachten is voltooid, evenals het definitieve voegen van de val- en ontluchtingsschachten.Binnen de hoofdleidingtunnels wordt contact gelegd met grouting.Bovendien voltooide de aannemer de installatie van een glasvezelnetwerk in de tunnel dat elk van de valschachtlocaties verbindt met beide geavanceerde afvalwaterzuiveringsinstallaties van Citizens.Het fabriekspersoneel kan de omstandigheden in het tunnelsysteem op afstand bewaken en mechanische poorten bedienen op elk van de drop-shaft-locaties om het vullen van de tunnel te regelen.Belangrijkste projectpersoneel - Bouw PM: Christian Heinz, PE;Assistent projectmanager/projectingenieur: Percy Townsend;Veiligheidsmanager: Kyle Shickles;Veldingenieurs: Eric Haacke, Zack Heinrich, Kendall Gadd, Chris Monahan, Max Engen.Inspectie PM: Sam Cain, PE (AECOM).Eigenaar: Citizens Energy Group – Manager, DigIndy Capital Programma: Mike Miller, PE;Supervisor tunnelbouw: John Morgan.Fall Creek Tunnel Shea-Kiewit JVDe Fall Creek Tunnel is een boortunnel van 20,244-ft, 20-ft, 2-in diameter met een 18-ft afgewerkte betonnen bekleding (ongeveer 250 ft diep).Er zijn tien CSO-aansluitconstructies/ontluchtingskamers en adits.Het werk is voor het DigIndy-project van Citizens Energy Group, een CSO-reductieprogramma met zes diepe rotstunnels van in totaal meer dan 45 mijl.De mijnbouw begon in september 2019 en werd voltooid op 1 april 2020. De Fall Creek-tunnel heeft negen opgravingen van in totaal meer dan 5200 voet en de opgraving van de uitgraving is 100% voltooid.Alle uitgravingen van de val- en ontluchtingsschacht zijn voltooid en de voering is aan de gang.Tunnelbetonbekledingswerkzaamheden zijn ook aan de gang en de betonnen bekleding van de opvangschacht is 100% voltooid.Op basis van de voorwaarden van een federaal toestemmingsdecreet moet de Fall Creek-tunnel eind 2025 operationeel zijn.Belangrijkste projectpersoneel - Bouw PM: Christian Heinz, PE;Assistent projectmanager/projectingenieur: Percy Townsend;Veiligheidsmanager: Kyle Shickles;Veldingenieurs: Eric Haacke, Zack Heinrich, Kendall Gadd, Chris Monahan, Max Engen.Inspectie PM: Sam Cain, PE (AECOM).Eigenaar: Citizens Energy Group – Manager, DigIndy Capital Programma: Mike Miller, PE;Supervisor tunnelbouw: John Morgan.Pleasant Run Tunnel Shea-Kiewit JVDe Pleasant Run Tunnel is een geboorde tunnel van 41,472-ft, 20-ft, 2-in diameter met een 18-ft afgewerkte betonnen bekleding (ongeveer 250 ft diep).Er zijn acht CSO-aansluitstructuren/ontluchtingskamers en -adits.Het werk is voor het DigIndy-project van Citizens Energy Group, een CSO-reductieprogramma met zes diepe rotstunnels van in totaal meer dan 45 mijl.De mijnbouw begon in mei 2021 en in november 2021 mijnde de TBM door de tussenschacht met een diameter van 30 voet ongeveer 20.000 voet in de uitlijning.Vanwege het aantal bochten in de tunneluitlijning, werden tunneling- en mestverwerkingsactiviteiten verplaatst naar de tussenas om de efficiëntie van het horizontale transportbandsysteem te maximaliseren.TBM-mijnbouw is in maart 2022 opnieuw gestart en vanaf mei 2022 is ongeveer 30.000 voet van de tunnel gedolven.Eenmaal voltooid, zal het hele DigIndy-systeem van 28 mijl gebruik hebben gemaakt van een enkele Robbins-tbm met grootlicht.Naast 28 mijl hardsteenmijnbouw, zal de TBM meer dan negen mijl zijn ondersteund, waardoor meerdere lancerings- en ophaalschachten kunnen worden geëlimineerd.Op basis van een federaal goedkeuringsbesluit moet de Pleasant Run Tunnel eind 2025 operationeel zijn.Belangrijkste projectpersoneel - Bouw PM: Christian Heinz, PE;Assistent projectmanager/projectingenieur: Percy Townsend;Veiligheidsmanager: Kyle Shickles;Veldingenieurs: Eric Haacke, Zack Heinrich, Kendall Gadd, Chris Monahan, Max Engen.Inspectie PM: Sam Cain, PE (AECOM).Eigenaar: Citizens Energy Group – Manager, DigIndy Capital Programma: Mike Miller, PE;Supervisor tunnelbouw: John Morgan.Ohio River Tunnel Shea-Traylor JVDe Ohio River Tunnel voor het Louisville en Jefferson County Metropolitan Sewer District (MSD) kreeg NTP op 8 november 2017 en zal volgens planning op 1 augustus 2022 definitief worden voltooid. De lengte van de tunnel is 21.300 ft;Diameter: 22 ft uitgegraven;20 ft afgewerkt;Tunneldiepte - 200 ft;Aantal drop-assen - 6, met twee grotere assen met een afgewerkte diameter van 40 ft voor de TBM Working Shaft en Tunnel Pump Station Shaft.Bodemomstandigheden omvatten kalksteen en dolomietgesteente met ingebedde schalieformaties, potentiële breukzones en potentiële aardgaszones in de rots.TBM-uitgraving van de gehele tunnel is voltooid, met een gat-through-datum van 22 september 2020. Er is slechts één keer gas aangetroffen tijdens het uitgraven van de tunnel.Bij het graven van de tunnel zijn geen grondwaterinstroom en geen breukzones aangetroffen.Het grootste deel van de betonnen tunnelbekleding werd in februari 2022 voltooid, met kleine secties in de buurt van de werkschacht en de ophaalschacht die in de daaropvolgende maand werden bekleed.De bouw van de Working Shaft en vijf van de zes drop-shafts zijn voltooid.De schacht van het pompstation werd voltooid als onderdeel van een ander contract met MSD.ST JV werkt momenteel aan de afronding van de constructie van de Retrieval Shaft/Drop Shaft DS06.Alle ondergrondse werkzaamheden zijn voltooid en ST JV heeft op 16 mei 2022 de betonnen kap over de Working Shaft geplaatst. Voor bovengrondse constructies: Drop Shaft DS03 is de enige die nog moet worden voltooid.Het herstel van de locatie van de sites Working Shaft, Drop Shaft DS03, Drop Shaft DS04 en Drop shaft DS06 moet nog worden voltooid.Jefferson Barracks Tunnel SAK Construction, LLCNTP voor dit project van $ 63,3 miljoen voor het Metropolitan St. Louis Sewer District werd op 1 maart 2017 uitgegeven;de voltooiing is gepland voor eind 2023 tot begin 2024. Het project omvat ongeveer 17.800 lfs TBM-boortunnel en de installatie van een 7-ft diameter met glasvezel versterkte polymeermorteldrager en glasvezelleidingen in de tunnel.De tunnel wordt uitgegraven door kalksteengesteente op een diepte van 140 tot 215 ft onder het grondoppervlak.De constructie vindt plaats door middel van een TBM met grootlicht dat wordt gelanceerd vanaf een schacht met een diameter van 88 voet die zal dienen als locatie voor een pompstation dat onder een afzonderlijk contract zal worden gebouwd.Een pre-uitgraving grouting programma werd uitgevoerd bij de lanceerschacht om de instroom van karstkenmerken die tijdens het uitgraven van de schacht zouden kunnen zijn aangetroffen, tot een minimum te beperken.De TBM wordt verwijderd via een schacht met een diameter van 22 voet aan het stroomopwaartse eindpunt van de tunnel.Veertien geboorde schachten voor valpijpen, ontluchtingspijpen en glasvezelleidingen werden ook langs het tunneluitlijning geboord van het oppervlak naar de tunneldiepte en door karstische zones boven het tunneluitlijning geleid.In mei 2019 werd een karst-functie aangetroffen waardoor het tunnelwerk werd opgeschort na het delven van ongeveer 7.100 ft tunnel met de TBM met een diameter van 11 ft.Na aanvullend onderzoek werd in juli 2020 begonnen met de bouw van een bergingsschacht van ongeveer 205 voet diep en 200 voet voor de TBM, en de TBM werd eind juli 2021 geborgen.Een grotere TBM met een diameter van 13,5 ft met de mogelijkheid om door het oppervlak te boren en te voegen, werd door Robbins opgeknapt en in maart 2022 vanaf de bergingsschacht gelanceerd. Ongeveer 47% van de lengte van de tunnel is uitgegraven.De aannemer is ook bezig met het aanleggen van inlaatconstructies en het storten van de betonnen bekleding voor de eindschacht.Tunnelontwerper: Jacobs Engineering Group;Bouwmanager: Shannon & Wilson.Grote onderaannemers in de bouw: Case Foundation (schachten), ACT (pre-excavation grouting), Williams Tunneling (tunnelconstructie en installatie van draagbuizen), Goodwin Brothers Construction (inlaatconstructie).TBM Renovatie: Robbins.Belangrijkste projectpersoneel: Patricia Pride, projectmanager, Metropolitan St. Louis Sewer District;Kent Kotthoff, CM-programmamanager, Metropolitan St. Louis Sewer District;Ray Scherrer, Division Inspector, Metropolitan St. Louis Riool District.William Haag, ontwerpprojectmanager, Jacobs Engineering Group;Andrew Bursey, hoofdtunnelontwerper, Jacobs Engineering Group;Tom Abkemeier, CM-projectmanager, Shannon & Wilson, Inc.;David Donovan, resident projectvertegenwoordiger, Shannon & Wilson, Inc. Dan Swidrak, projectmanager, SAK Construction;Terry Beesley, algemene projectondersteuning;Jack Bragg, Project Superintendent, SAK Bouw;Jack Lynch, veiligheidsmanager tunneldivisie, SAK Construction;Zach Meyer, veiligheidsmanager, SAK Construction.Lagere Meramec-tunnel (11746) SAK Construction LLCDit is een project van $ 174 miljoen voor het Metropolitan St. Louis Sewer District (MSD), bestaande uit 35.903 ft (6,8 mijl) uitgegraven diameter van 11 ft, 8 ft binnendiameter, 78 tot 286 ft diepe sanitaire riooltunnel die naar verwachting zal worden gedolven met behulp van een TBM volledig in kalksteen, schalie en dolomietgesteente met twee vereiste constructieschachten en zes valstructuren.Het project is voor ongeveer 14% voltooid.De aannemer heeft het boren van de val- en ontluchtingsschachten voltooid, secanspalen geïnstalleerd bij de eind-TBM-terughaalschacht en voltooide het uitgraven van de eindschacht samen met de staart- en starttunnels.De aannemer heeft de installatie van het bovenste gedeelte van de betonnen bekleding bij de startschacht voltooid.Dit project is een uitbreiding van het eerder gebouwde Baumgartner-tunnelproject, dat 20.200 ft lang was met een uitgegraven diameter van 12.5-ft.Gesteentecondities die naar verwachting zullen worden aangetroffen, zijn de Warschau-formatie en de Burlington-Keokuk-kalksteen.De Warschau-formatie bestaat voornamelijk uit kalksteen en schalie met kleine hoeveelheden hoornkiezel, terwijl de Burlington-Keokuk-kalksteen kalksteen en schurende hoornkiezel bevat die op sommige plaatsen tot 40% tot 60% van de rotsmassa vormt.Tunnelontwerp: WSP (onderadviseur van HDR Engineering, Inc.).Bouwmanager: Black & Veatch.Belangrijkste projectpersoneel: Metropolitan St. Louis Sewer District - Ontwerpprojectmanager: Jerry Jung;Projectmanager bouw: Ray Scherrer.Ontwerpprojectmanager: Doug Hickey, HDR.Tunnelontwerpingenieur: Everett Litton, WSP.Constructiemanager: John Deeken, Black & Veatch.SAK – Projectmanager;Brent Duncan.Project Ingenieur;Spencer Miller.Projectbeheersing;Tom O'Sullivan.Veiligheidsmanager tunneldivisie;Jack Lynch.Veiligheids manager;Cedric Bransford.Algemene Projectondersteuning;Terry Beesley.Projectleider;Shayne Peck.Shoreline Storage Tunnel McNally/Kiewit SST JVDe Shoreline Storage Tunnel, een project van $ 201,58 miljoen voor het regionale riooldistrict in het noordoosten van Ohio, zal het district in staat stellen te voldoen aan de specifieke vereisten voor gecombineerde riooloverloop (CSO) van controlemaatregel 7, zoals geïdentificeerd in bijlage l van het toestemmingsdecreet.Wanneer het wordt gebouwd en gebruikt met het toekomstige Shoreline Consolidation Sewer-project, zal het Shoreline Tunnel System de CSO jaarlijks met naar schatting 350 miljoen gallons verminderen vanaf 12 toegestane CSO-locaties die directe zijrivieren zijn van Lake Erie.NTP is uitgegeven op 19 juli 2021 en heeft een looptijd van 1.770 dagen.Het project omvat de bouw van:Dit is de eerste zachte grondtunnel van het Riooldistrict met een grote diameter.Een gerelateerd project, het Shoreline Consolidation Sewer, is een zachte grondtunnel van 5100 LF met een diameter van 6 ft die moet worden aangesloten op het stroomopwaartse uiteinde van de Shoreline Storage Tunnel (Kokosing Industrial, Inc. is hoofdaannemer).Ontwerp: McMillen Jacobs Associates.TBM Fabrikant: Herrenknecht.Verwachte onderaannemers: Nicholson Construction, Mersino Dewatering, Karma Materials, Northstar Contracting, 330 Williams Landscaping LLC, 7NT Enterprises LLC, Valley City Supply, Mack Concrete, Chieftain Trucking & Excavating, DiGioia Suburban Excavating LLC, Petty Group LLC, Cook Paving & Construction Co Inc., Marra Service Inc., VIP Electric, Great Lakes Pipeline Services, Mars Electric Company Inc.Westerly Storage Tunnel Jay Dee Obayashi JVJay Dee Obayashi JV bouwt dit project van $ 135 miljoen voor het Northeast Ohio Regional Sewer District (NEORSD) als onderdeel van het CSO-reductieprogramma Project Clean Lake.Het omvat een tunnel van 2 mijl met een voltooide diameter van 25 voet, ongeveer 200 tot 250 voet diep.De tunnelbouw is in januari 2021 voltooid. De Westerly Storage Tunnel zal online/geactiveerd zijn wanneer het ontwateringspompstation Westerly Tunnel in 2023 gereed is.Tunnelontwerper: Stantec Mott MacDonald Westerly JV;Bouwmanager: Eigenaar beheerd (NEORSD);Grote onderaannemers: DiGioia-Suburban Excavating (open zaag- en overige bouwwerkzaamheden), Nicholson Construction Company (Shaft SOE), Marra Services Inc. (schachtgraafwerkzaamheden op twee locaties), Northstar Contracting Inc (betonconstructies);TBM Fabrikant: Lovsuns.De Narragansett Bay Commission bouwt de derde en laatste fase van haar Combined Sewer Overflow Program.Fase III omvat de Pawtucket-tunnel, de tweede CSO-opslagtunnel van NBC.De Pawtucket-tunnel van $ 245 miljoen zal ongeveer 11,600 ft lang zijn, 30 ft in diameter en zich in gesteente ongeveer 200 ft onder het grondoppervlak bevinden.Het project omvat de lanceer- en bergingsschachten (die permanente toegangsschachten zullen worden), vier valschachten met aansluitpunten op bestaande uitstroomlocaties en een ondergronds tunnelpompstation in schacht- of cavernestijl.De lanceerschacht en het tunnelpompstation zullen worden geplaatst bij NBC's Bucklin Point afvalwaterzuiveringsinstallatie in East Providence.De uitlijning loopt parallel aan de Seekonk River en Blackstone River en eindigt bij de grens van Pawtucket en Central Falls, Rhode Island.Een 8800 meter lange transporttunnel met een diameter van 10 meter, die zal worden aangesloten op de Pawtucket-tunnel, is gepland om te beginnen nadat de Pawtucket-tunnel is voltooid.De programma-/constructiemanager voor Fase III is Stantec en zijn teampartner Pare Corporation.De oplevering wordt verwacht in 2027.Mill Creek/Peaks Branch/State Thomas Drainage Relief Tunnel Southland/Mole (SMJV)Het Mill Creek / Peaks Branch / State Thomas Drainage Relief Tunnel-project van $ 206,7 miljoen voor de stad Dallas omvat 26,385 lf van 32-ft, 6-in.tunnel met uitgegraven diameter (30 ft ID) en zeven schachten variërend van 120 tot 200 vf.Tunneling zal voornamelijk plaatsvinden in Austin Chalk met ontgraving via Main Beam TBM en Roadheader.Het unieke aan dit project is dat de aannemer de TBM-diameter vanaf januari 2021 ombouwde, wat 3-4 maanden in beslag nam, van 11,6 m naar 9,9 m.In januari was 19.500 ft van 26.385 lf tunnel voltooid.Eigenaar: stad Dallas;Hoofdontwerper: HALFF;Tunnelontwerper: COWI;CM: Zwart en Veatch;TBM Fabrikant: Robbins;Onderaannemer: Oscar Renda Constructing Inc.WHCRWA oppervlaktewatervoorzieningsproject C1 & C2 Bradshaw Construction CorporationBradshaw Construction Corporation is onlangs begonnen met het werk aan sectie C1 van het oppervlaktewatervoorzieningsproject voor de regionale waterautoriteit van West Harris County in Houston.Deze fase van de watertransmissielijn omvat twee microtunnelovergangen van in totaal 1020' (380' & 625').99.5” OD stalen behuizing zal achter een RASA MTBM worden opgevijzeld uit 36' buitendiameter voeringplaatschachten, ongeveer 55' diep.Bradshaw Construction Corporation werkt momenteel aan de 625'-oversteek onder Keith Harrow Boulevard.De kruising gaat onder de rijbaan door, door zand dat overgaat in magere klei en caliche, onder de grondwaterspiegel.Na voltooiing van deze oversteek zal Bradshaw Construction Corporation vervolgens 380' installeren onder Bear Creek, door magere klei met zandlagen, ook onder de grondwaterspiegel.De projectleden zijn onder meer WHCRWA (eigenaar), Freese & Nichols, Inc. (ingenieur), Brierley Associates (ingenieur), SJ Louis Construction of Texas (GC) en Bradshaw Construction Corporation die als onderaannemer voor tunnelbouw werkt.Na de bouw van de C1-overgangen, wordt Bradshaw uitbesteed aan Harper Brothers Construction (GC) om drie microtunnel-overgangen uit te voeren in de C2-fase van het project.Deze kruisingen zullen in totaal 830' (270', 380' & 180') bedragen, opnieuw met een 99,5” OD-behuizing achter de RASA MTBM.Deze kruisingen gaan onder drie waterlopen door, door magere klei- en zandlagen onder de grondwaterspiegel.De tunnels worden opnieuw gelanceerd en geborgen in schachten van voeringplaten.Projectinformatie: Jordan Bradshaw – Projectmanager;Jordan.bradshaw@bradshawcc.com.SWTP-afvoerleiding Bradshaw Construction CorporationBradshaw Construction Corporation begint later dit jaar aan het SWTP-afvoerleidingproject voor New Braunfels Utilities in New Braunfels, TX.Deze afvoerleiding zal een microtunnel kruising bevatten met 48” RCP van in totaal 413', opgevijzeld uit een 24' lanceerschacht.De kruising zal bijna volledig worden gebouwd op een verticale curve met een straal van 620', waarbij VMT-geleidingstechnologie en JackControl hydraulische verbindingen zullen worden gebruikt.De oversteek gaat onder de rivier de Guadalupe door, door magere klei, kleisteen en kleiachtig grind onder de grondwaterspiegel.De projectleden zijn onder meer New Braunfels Utilities (eigenaar), Plummer Associates Inc. (ingenieur), Pesado Construction (GC) en Bradshaw Construction Corporation, die als onderaannemer voor tunnelbouw werkt.Projectinformatie: Jordan Bradshaw – Projectmanager;Jordan.bradshaw@bradshawcc.com.Het RiverRenew-tunnelproject in Alexandria, Virginia, bereikte een nieuwe belangrijke mijlpaal toen de tunnelboormachine (TBM) op 29 april 2022 de fabrieksacceptatietest voltooide.De test komt aan het einde van het machineontwerp en de fabricage door Herrenknecht in Schwanau, Duitsland.Ingenieurs en monteurs van het RiverRenew-team reisden naar Duitsland om elk onderdeel van de machine grondig te onderzoeken en te testen, aan te tonen dat alle systemen werken zoals ontworpen en de laatste noodzakelijke aanpassingen te maken terwijl de machine nog in de fabriek is.De TBM wordt nu gedemonteerd en klaargemaakt voor haar reis over de Atlantische Oceaan naar Alexandrië en zal eind juni aankomen.Het RiverRenew Tunnel System Project omvat een 2 mijl lange, 12 voet brede tunnel, schachten en andere rioolinfrastructuur die zal helpen voorkomen dat ongeveer 130 miljoen gallons rioolwater de Potomac River, Hunting Creek en Hooffs Run elk jaar vervuilen .Traylor-Shea kreeg een contract van $ 454,4 miljoen toegewezen om het definitieve ontwerp te voltooien en het tunnelsysteemproject te bouwen.Het ontwerp-bouwteam van Traylor-Shea bestaat uit Traylor Bros, Inc. en JF Shea Co., een joint venture, met steun van Jacobs Engineering en Corman Kokosing Construction Co.Scheepskanaal Waterkwaliteitsproject The Lane Construction CompanyHet $ 254,9 miljoen Ship Canal Water Quality Project (SCWQP) voor Seattle Public Utilities (SPU) omvat 13.939 lf van 18-ft, 10-in.ID segmentaal beklede tunnel met behulp van een TBM onder druk.De tunneldiepte varieert van 35 tot 85 ft. Het project omvat ook een transportleiding onder het scheepskanaal, geïnstalleerd via een gebogen microtunnelaandrijving, 646 lf en 94-inch.diameter.De TBM zou vanaf december 2021 in gebruik worden genomen.NTP werd uitgegeven De.26, 2019. Oplevering wordt verwacht tegen 19 juli 2023.Tunnelontwerper: McMillen Jacobs Associates;Constructiemanager: Jacobs Engineering;TBM Fabrikant: Herrenknecht.Grote onderaannemers: Shaft Construction – Malcolm Drilling Co.;Microtunnelling – Northwest Boring Co. Inc.;Mechanische en betonnen constructies – Prospect Construction Inc.;Elektrisch - Chau Elektrisch;Vrachtvervoer – Grady Excavating Inc.;Segmenten: CSI.Kemano T2-tunnelproject - Stroomopwaartse werken Barnard Constructors of Canada, LPDe bouw van de 16 km lange KT2, 74 km ten zuidwesten van Kitimat, BC, begon in het begin van de jaren negentig.Het project bevindt zich momenteel in de laatste fase en omvat het uitgraven van 7,6 km nieuwe tunnel en renovatie van een 8,4 km lang gedeelte van de tweede tunnel die in de jaren negentig werd gebouwd.In juli 2020 kreeg Barnard Constructors of Canada, LP het Upstream Works-gedeelte van het Kemano T2Tunnel-project toegewezen om de resterende ongeveer 4 km van de 7,6 km lange nieuwe tunnel te bouwen.De tunnel wordt uitgegraven door een Herrenknecht TBM met enkele afscherming en een diameter van 6,56 m en omvat de installatie van geprefabriceerde betonnen tunnelbekleding.Op 30 maart 2022 bereikte het Kemano T2 Upstream Works Project de definitieve voltooiing.De aannemer bedankt de Rio Tinto (eigenaar), Hatch (ingenieur), de Cheslatta Carrier Nation, Pioneer Rail, Herrenknecht en al zijn onderaannemers voor het helpen om dit project veilig en succesvol te maken!Personeel: Eigenaar: Rio Tinto: Alex Jones – Projectmanager, Gregory “Alf” Garnett – Underground Area Manager.EPCM: Hatch: Riley McMillan – Lead Field Engineer, Luis Corgo – Deputy Underground Area Manager, Shawn Tucker – Deputy Underground Area Manager, Daniel Jezek – Lead Underground Engineer en Engineer of Record, Gary Kramer – Engineer of Record.Barnard: Projectmanagers: Jimmy McGauley, Ryan Eitutis;Algemene hoofdinspecteurs - Patrick Finn, Tom McDowell.Hoofdingenieurs: Matthew Whittle, Michael Zenker.Bouwinspecteurs - Matthew Ulizio, Ross McLean, Craig Arnes, Mike Gilbertson, Govar Hayder, Chad MacDonnell, Maurizio Matta.Field Engineers - Brett Campbell, Michael Delaney, Guillermo Charles-Barrera, Michael Karl, Josh Richard, Andrew Rafuse, John Doerr, Brent Chalker.Second Narrows Water Supply Tunnel, Burrard Inlet Crossing Traylor-Aecon General PartnershipDe Second Narrows Water Supply Tunnel is een project van $ 286 miljoen voor het Greater Vancouver Water District (Metro Vancouver) dat de betrouwbaarheid zal verbeteren en de capaciteit zal vergroten om drinkwater in het hele gebied van Vancouver te leveren.Kennisgeving om door te gaan werd op 15 januari 2019 uitgegeven en de definitieve voltooiing wordt verwacht in het najaar van 2023.Het project bestaat uit twee schachten (18mØ x 68m en 10mØ x 110m) aan weerszijden van de Burrard-inlaat die zijn verbonden door 1.100 meter van 5,8 m ID, 6,7 m uitgegraven diameter segmentsgewijs beklede tunnel die werd geconstrueerd met een mengscherm TBM aan de voorzijde druk tot 7 bar met inachtneming van hyperbare interventies via saturatieduiken.Grondverbetering omvat een veilige haven die is gebouwd met behulp van grondbevriezing 425 meter in de oprit.Drie permanente waterleidingen (2 @ 2.438 m, 1 @ 1.524 m) zullen in de tunnel worden geïnstalleerd, in beide schachten en in grote ondergrondse klepkamers bovenop elke schacht.De TBM maakte in september 2021 gaten in de zuidelijke schacht en het ophalen van de machine was voltooid in november 2021. De installatie en het lassen van de tunnelpijp waren begin mei 2022 voltooid.De opgraving van de zuidelijke klepkamer is voltooid en het betonwerk is in volle gang en de definitieve mechanische installatie begint niet in het tweede kwartaal van 2022. De voorruiming van de noordelijke klepkamer is voltooid en de installatie van de damwand zal in juni 2022 voltooid zijn. Opgraving van de noordelijke klepkamer en tremie de concrete plaatsing in dat gebied zal in het najaar van 2022 voltooid zijn.Grote onderaannemers: Herrenknecht (TBM fabrikant);Schauenburg (leverancier van mestverwerkingsinstallaties);Malcolm-Petrifond JV (mestmuur);Keller Noord-Amerika (grondbevriezing);Ballard Marine Construction (hyperbare diensten);Northwest Pipe (leidingleverancier);MSE Precast (leverancier van prefabsegmenten);Jewel Holdings Ltd. (pijplassen en voeringreparatie);Henry Foundation Drilling (klepkamer stutten);Southwest Contracting Ltd. (civiele werken)Personeel: Eigenaar: Metro Vancouver (PM: Mark Qian);Tunnelontwerper: McMillen Jacobs (Andrew McGlenn);Constructiemanager: Mott MacDonald/Jacobs (CM: Patrick Hamlin, DCM: Ken Rosenberg);Aannemer: Matt Burdick, Joe Waller, Erica Frederickson, Brian McInnes.Fase 2 LRT-project - O-trein Zuid-uitbreidingsproject TransitNEXTDe uitbreiding van Stage 2 Trillium Line ter waarde van 1,6 miljard dollar wordt gebouwd door TransitNEXT, een volledige dochteronderneming van SNC-Lavalin, voor de stad Ottawa.De Dows Lake Tunnel is een cruciaal stuk infrastructuur langs de Trillium Line-uitlijning.Oorspronkelijk gebouwd en eigendom van Canadian Pacific Railway (CPR), werd het in 1964 in gebruik genomen als een spoortunnel voor goederentreinen.De tunnel is in 2001 omgebouwd voor gebruik door OC Transpo voor de O-Train.De lengte van de tunnel is 578 m met 23 kokersegmenten van gewapend beton, gescheiden door dilatatievoegen.De hoogte van de tunnel is circa 6,7 ​​m vanaf de bovenkant van de spoorstaaf.De breedte van de tunnel is circa 5,1 m.De rehabilitatie van de Dow's Lake Tunnel nadert zijn voltooiing, aangezien de bemanningen de waterdichting van de tunneluitzettingsvoegen, betonreparatie en extra staalversterking hebben afgerond.Er wordt momenteel gewerkt aan de upgrade van het drainagesysteem en de modernisering van het tunnelventilatiesysteem, het spoorwerk, het standpijpsysteem, de communicatiesystemen en de noodloopbrug om te voldoen aan de National Fire Protection Association (NFPA) -130-normen.TransitNEXT heeft de installatie van 18 straalventilatoren voltooid en voert de tunnel verder voor installatie op het spoor.De tunnelwerkzaamheden zullen naar verwachting in het najaar van 2022 worden afgerond.Fase 2 LRT-project - O-Train Oost- en West-uitbreidingsproject Oost-West-connectoren (EWC)Het oost- en westuitbreidingsproject van Stage 2 Confederation Line is een ontwerp-bouw-financieringsproject van $ 2,57 miljard (CAD) voor de stad Ottawa dat wordt gebouwd door East-West Connectors (EWC), een joint venture bestaande uit Kiewit, Eurovia en VINCI (KEV ).De westelijke uitbreiding omvat twee cut-and-cover tunnels: de 3 km lange Parkway-tunnel rijdt tussen Dominion Station en Lincoln Fields Station onder de Sir John A. Macdonald Parkway, Richmond Road en Byron Linear Park door;de 270 m lange Connaught-tunnel zal deel uitmaken van de verbinding die Lincoln Fields Station met Queensview Station verbindt door onder Connaught Avenue door te reizen en verbinding te maken met de Pinecrest-geul.De bouw van de Parkway-tunnel begon in 2020. De opgraving begon op het bovenste maaiveld en naarmate de tunnel dieper wordt, worden steunmuren geïnstalleerd.Zodra het uitgraven en de constructie van de betonnen tunnelstructuur is voltooid, wordt begonnen met het plaatselijk opvullen en herstellen van het oppervlak.Vanaf begin mei 2022 vordert het uitgraven van de Parkway-tunnel voorspoedig.Ongeveer 220.750 kubieke meter of 65% van de totale hoeveelheid (inclusief grond en gesteente) is uitgegraven en 85% van de heipaalboringen is voltooid, evenals 100% van de slurrymuur geïnstalleerd langs de Sir John A. Macdonald Parkway .Ondersteuning van graafpalen (SOE) is 100% voltooid bij Pinecrest/Connaught.De Parkway-tunnel zal onder federaal eigendom en een stadspark van Ottawa rijden om recreatieve mogelijkheden en gemeenschapsbanden te behouden.Wanneer de bouw van de Parkway-tunnel is voltooid, zal Byron Linear Park worden verbeterd met meer bomen, minder bestrating, meer openbare kunst en extra pleinruimte voor lokale evenementen.De Connaught Tunnel gaat onder een woonwijk door.Opgraving wordt vergemakkelijkt door het verschillende gebruik van SOE, afhankelijk van de aangetroffen bodemgesteldheid.Typen SOE zijn onder meer slurrywanden, secanspalenwanden en palen en bekledingen voor soldaten.De geschatte datum van voltooiing is 2025.Ontwerptechnische diensten: Canada en Hatch Ltd.Personeel: Chris Loeffler, Senior Vice President en Project Director, Kiewit Infrastructure Corporation;Gwyon Nelson, projectdirecteur, Kiewit Eurovia Vinci.Je moet ingelogd zijn om een ​​reactie te plaatsen.Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen.Lees hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.