Toyota Tacoma 2e generatie - Wat u moet controleren voordat u koopt |AutoBuzz

2022-07-29 21:23:49 By : Ms. Bernice Lau

Alles wat u moet weten voordat u een gebruikte Toyota Tacoma 2e generatie kooptEr waren twee facelifts tijdens de productie van de Tacoma - een zeer kleine voor het modeljaar 2009 en een uitgebreidere voor 2012. Het algemene ontwerp van het interieur bleef grotendeels ongewijzigd.De Tacoma uit 2009 is in principe ongewijzigd aan de voorkant, met een nauwelijks merkbare kneep en plooi in het radiatorrooster op sommige modellen 1. De koplampclusters zijn hetzelfde, maar op de 2009 TRD Off-Road, TRD Sport en X-Runner trims, ze hebben een gerookte afdronk 2.Meer substantiële veranderingen zijn te zien op het 2012-model, dat zijn piramidevormige grillevorm behoudt, maar afgeplat en slanker is 1, en met het piramidevormige thema dat wordt herhaald in de nieuwe bumper eronder 2. De sleuven voor de mistlampen zijn niet langer rond maar hoekig 3. De koplampclusters zijn gloednieuw 4;de Tacoma verliest zijn brede ogen in ruil voor slankere lichtunits met sleuven die uit hun onderste helften zijn gesneden waar de lichten de grille ontmoeten en richtingaanwijzers geïntegreerd in hun bovenste helften, boven deze sleuven.De enige verandering aan de achterkant van de facelift van 2009 zijn nieuwe achterlichten die de volledig rode behandeling verliezen in ruil voor contrasterende heldere en rode lenzen.De remlichten behouden het cirkelvormige motief, maar zijn wit, terwijl de LED's rood branden.De richtingaanwijzers en achteruitrijlichten behouden hun gloeilampen 1.De modellen van 2012 zien er van achteren vrijwel identiek uit en behouden de LED-remlichten 1, maar keren terug naar geheel rode lichtclusters op de onderste sierlijsten, waarbij de doorzichtige halve cirkel in het midden de remlichten bevat voor de bovenste sierlijsten.Van de zijkant ziet de facelift van 2009 er hetzelfde uit als het oude model, met uitzondering van de tweekleurige achterlichten 1 en de nieuwe beschikbare wielontwerpen 2.Er zijn maar weinig van de veranderingen van de facelift van 2012 in profiel te zien, behalve de geheel rode achterlichten en verschillende voorbumperbehandeling 1, evenals veranderingen in wielontwerpen 2.De facelift van 2009 is vrijwel identiek aan het model van 2008, afgezien van een bijgewerkt standaard audiosysteem 1. De Access Cab-modellen hebben een opnieuw ontworpen achterbank en elektrisch bedienbare ruiten.Het model van 2012 kreeg een substantiële opfrisbeurt van het interieur met een enigszins gerestyled dashboard 1 en nieuwe stuurwielontwerpen 2. Satijnzilveren verticale stuurwielspaken worden weerspiegeld in de satijnzilveren stijlen aan weerszijden van de middenconsole met de opnieuw vormgegeven ventilatieopeningen 3;genoemde middenconsole valt op door zijn nieuwe audiosysteem met grotere beeldschermen 4. Het instrumentenpaneel behoudt zijn algemene lay-out, maar met bijgewerkte wijzerplaten met contrasterende witte ringen voor de cijfers 5. De modellen van 2014 kunnen aan de binnenkant duidelijk worden onderscheiden van andere jaren , dankzij een standaard 6,1-inch infotainmentscherm, zelfs op basismodellen.De 2e generatie Toyota Tacoma werd alleen aangeboden met twee gasmotoren en deze blijven hetzelfde vanaf de eerste dag tot de lancering van de derde generatie.De eerste is een 2,7-liter vier-in-lijn met 164/159 pk en de andere is een 4,0-liter V6 met 245/236 pk.Omdat het een vrachtwagen is, zijn zowel RWD- als 4WD-aandrijflijnen beschikbaar.De viercilindermotor is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een viertraps automatische transmissie;2WD-modellen met beide transmissies en een 2WD-automaat waren vanaf het begin beschikbaar, waarbij de 4WD-automaat pas voor het modeljaar 2011 werd toegevoegd.Van begin tot eind was de V6 beschikbaar met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automatische vijfversnellingsbak met 2WD of 4WD.De basismotor is de 2,7-liter 2TR-FE inline-vier uit Toyota's TR-motorenfamilie, ontworpen voor werkpaardtoepassingen.Als zodanig is het een eenvoudig ontwerp met een gietijzeren motorblok gebaseerd op dat van zijn 3RZ-voorganger, conventionele indirecte injectie, kettingaandrijving voor de dubbele bovenliggende nokkenassen, oliestralen om de zuigers te koelen en een gesmede krukas.Het levert 164 pk en 183 lb-ft koppel, opnieuw beoordeeld tot 159 pk en 180 lb-ft voor de herziene SAE-testprocedures van 2006, hoewel het feitelijke motorvermogen niet daalde.In handmatige gedaante heeft de transmissie vijf snelheden en is de automaat een vierversnellingsbak.Met de juiste zorg gaat een 2TR-FE gemakkelijk 250.000 mijl of meer mee.Er zijn weinig problemen om op te letten, maar deze omvatten lekkende voorste krukasafdichtingen, gebarsten uitlaatspruitstukken en lekkende of falende waterpompen.De 1GR-FE-motor is ook een bekende hoeveelheid en wordt in veel Toyota-producten gebruikt.Hij is net zo duurzaam als de 2,7-liter motor, maar maakt gebruik van een aluminium motorblok met gietijzeren cilindervoeringen, evenals indirecte brandstofinjectie en kettingaandrijving voor de nokkenassen.Hij had aanvankelijk een vermogen van 245 pk en een koppel van 283 lb-ft, met de nadruk op koppelafgifte bij lage toerentallen die geschikt zijn voor vrachtwagens, maar de cijfers werden verlaagd tot 236 pk en 266 lb-ft voor 2006, in overeenstemming met de nieuwste SAE-testprocedures.Afhankelijk van het model is hij gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automatische vijfversnellingsbak.Er zijn over het algemeen weinig problemen, maar van deze motoren is bekend dat ze af en toe de vreemde pakking blazen.De viercilindermotor wordt vaak geprezen om zijn efficiëntie en 25 mpg op de snelweg voor de basishandgeschakelde vrachtwagen is geen sinecure.Zelfs de andere modellen doen het goed en alle behalve de 4WD V6-handleiding slagen erin om 20 mpg op de snelweg te overtreffen of te verslaan.Over het algemeen zijn de door de eigenaar ingediende real-world brandstofverbruikcijfers in lijn met de gecombineerde schattingen van de EPA.De opmerkelijke uitzondering is de viercilinder 4WD-automaat, die zijn gecombineerde EPA-schatting in de echte wereld niet kan evenaren.Dit suggereert dat het een ondermaats pakket is dat worstelt met het extra gewicht van het 4WD-systeem en de ouderwetse viertraps automatische transmissie, en dat er hard moet worden gereden om iets te bieden dat lijkt op acceptabele prestaties.Alle Tacomas hebben dezelfde tankinhoud van 21,1 gallon en, in termen van afgelegde afstand met een tank vol op de gecombineerde cyclus, variëren ze van een beste van 464 mijl tot een slechtste van 358 mijl.* Real-world mpg- en MPGe-cijfers worden geleverd door de EPA.Zodra een auto gedurende een aanzienlijke periode te koop heeft gestaan, ontvangt de EPA real-world cijfers rechtstreeks van het klantenbestand.Deze cijfers worden vervolgens verstrekt op de EPA-website.Cijfers uit de praktijk zijn niet beschikbaar voor bepaalde modellen vanwege een gebrek aan verkopen of vanwege onvoldoende mensen die deelnemen aan dit aftersales-onderzoek.De veiligheidsnormen waren niet erg hoog toen de tweede generatie Tacoma het levenslicht zag en zaken als achteruitrijcamera's en stabiliteitscontrole waren nog geen verplichte uitrusting zoals ze nu zijn.Als zodanig zijn de enige standaard veiligheidsvoorzieningen op de Tacoma 2005 ABS-remmen met remassistentie en twee airbags vooraan.Stabiliteitscontrole, zij- en gordijnairbags, hill-start assist en downhill assist stonden allemaal op de optielijst - maar ze waren in ieder geval beschikbaar, dus je zult moeten controleren welke van deze zijn gemonteerd.Sommige veiligheidsopties waren exclusief voor sommige carrosserievarianten of aandrijflijnen.De modellen van 2006 hebben standaard bandenspanningscontrole.Stabiliteitscontrole, tractiecontrole, zij-airbags, gordijnairbags, actieve hoofdsteunen voorin en een sperdifferentieel zijn standaard op alle 2009 Tacomas.De tweede generatie Tacoma deed het aanvankelijk erg goed in de crashtests van de NHTSA en scoorde vijf sterren voor de frontale en zijdelingse crashtests en vier sterren voor de rollover-test volgens de minder strikte criteria van vóór 2011.Het hield behoorlijk stand toen de strengere testnormen van kracht werden en de Tacoma 2011 heeft nog steeds een goede algemene beoordeling van vier sterren, met een marginale drie sterren voor de frontale crash, maar vijf voor de zijdelingse crash en vier voor de rollover-test.De laatste Tacoma van de tweede generatie van 2015 kroop tot vier sterren frontale crashscores op de Access Cab en Regular Cab.De tweede generatie Toyota Tacoma wordt geleverd in Regular Cab, Extended Access Cab en Double Cab carrosserievarianten, twee bedlengtes, vier transmissiekeuzes, twee motorkeuzes en in 2WD of 4WD.Elke uitrusting omvat een combinatie van het bovenstaande met een variërend specificatieniveau.Crew Cabs kunnen alleen met de V6-motor worden gemaakt, maar de andere carrosserievarianten kunnen met beide motoren worden geleverd.De basisuitvoeringen zijn Base, PreRunner en X-Runner.De SR5 wordt soms gezien als een trim, maar is eigenlijk een optiepakket, net als de TRD Sport- en TRD Off-Road-pakketten.In feite komen de meeste opties in de vorm van optiepakketten die worden toegevoegd aan bestaande afwerkingen, waarbij de basisafwerking als een leeg canvas fungeert.Er kunnen allerlei op zichzelf staande extra's worden toegevoegd om je eigen speciale bekleding te creëren, dus weinig Tacomas van deze generatie zijn identiek.In de loop der jaren zijn er meer standaardfuncties toegevoegd, zoals bandenspanningscontrole voor 2006 en herziene audio-units voor 2007. Voor 2009 zijn alle audio-units opnieuw geüpgraded en hebben alle bekledingen stabiliteitscontrole en zij- en gordijnairbags, terwijl de elektrische accessoires zijn standaard op de Access Cab voor 2009-modellen, samen met een opnieuw ontworpen achterbank.Alle 2011 Tacomas hebben standaard airconditioning en Regular Cab 4WD-modellen hebben kuipstoelen vooraan, terwijl satellietradio standaard is op alle uitvoeringen die zijn uitgerust met de head-unit voor zes cd's.Er kwamen meer opties beschikbaar, met name de T|X- en T|X Pro-pakketten die konden worden toegevoegd aan de met TRD uitgeruste Tacomas met de V6- en Double Cab- of Access Cab-carrosserieën;de eerste voegt zwarte 16-inch legeringen, buisvormige zijtreden en andere stylingaanpassingen toe, terwijl de laatste daar bovenop ook nog een cat-back-uitlaat toevoegt.Deze pakketten zijn gebaseerd op de Tacoma-concepten van vorig jaar die op SEMA werden getoond.U zult moeten controleren welke pakketten zijn aangebracht.De 2012 Tacoma heeft opnieuw betere technologie, met Bluetooth- en USB-poorten beschikbaar en de V6-modellen die profiteren van Toyota's optionele Display Audio en het Entune-infotainmentsysteem dat smartphonegestuurde spraakopdrachten, navigatie, internetmuziekstreaming en HD-radio mogelijk maakt.Het 2013 Limited-pakket bevat de Convenience- en SR5-pakketten, evenals 18-inch lichtmetalen velgen, een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, een achteruitrijcamera en verwarmde kunstleren voorstoelen.Voor 2014 is het Entune-infotainmentsysteem standaard op alle uitvoeringen in elk van de vier niveaus en wordt het beeld van de optionele achteruitrijcamera weergegeven op het infotainmentscherm in plaats van op de achteruitkijkspiegel.Zelfs de versie van Base 2014 heeft een 6,1-inch touchscreen.Een SR-uiterlijkpakket nam in wezen de plaats in van de beëindigde X-Runner-trim en kon worden gespecificeerd op elk Tacoma PreRunner- of 4WD-model.Voor 2015 is er geen Regular Cab Tacoma carrosserievorm meer en vervangt het TRD Pro-pakket de TRD TX Baja.Je zult heel goed moeten kijken welke van de talloze extra pakketten en standalone features er aan een Tacoma zijn toegevoegd, want de combinaties zijn eindeloos.De TRD Pro Series-trim werd alleen voor 2015 toegevoegd aan de line-up.De basisbekleding is een beetje kaal, maar wordt geleverd met een toerenteller, twee stopcontacten, ABS-remmen, twee airbags, een handmatig kantelbare / telescopische stuurkolom, stoffen bekleding, stuurbekrachtiging, 15-inch stalen velgen (16 inch op 4WD's) , een composiet bedbekleding en een cd-speler, waaraan de Access Cab airconditioning en kuipstoelen aan de voorkant toevoegt, terwijl de Double Cab bovendien full-power accessoires en keyless entry heeft.Het SR5-pakket voegt aanpassingen aan het exterieur toe, mistlampen, wielkasten, een chromen grille, cruise control en een betere interieurafwerking zoals een met leer bekleed stuur.Het TRD Sport-pakket voegt een scoop op de motorkap toe, sportstoelen, 17-inch lichtmetalen velgen, betere banden en een sportafgestelde ophanging, en het TRD Off-Road-pakket voegt een heavy-duty vering, 16-inch lichtmetalen velgen, een sperdifferentieel achter, en offroad-banden.Zoals hierboven vermeld, zijn er in de loop der jaren verschillende functies aan het assortiment in het algemeen toegevoegd.De PreRunner is een truck die zijn stoere exterieurstyling en zware ophanging ontleent aan de 4WD Tacoma, maar in plaats daarvan 2WD gebruikt, dus het gaat meer om de pretentie en het uiterlijk dan om het vermogen.Standaard staat hij op 16 inch stalen wielen.Jaarlijkse upgrades weerspiegelden die van de basisuitvoering.Een SR-uiterlijkpakket kon op de PreRunner vanaf modeljaar 2014 worden besteld en is mogelijk aanwezig.De X-Runner probeert een sportieve rijervaring te combineren met de bruikbaarheid van vrachtwagens.Daartoe wordt hij geleverd met alleen de V6-motor, 2WD en de handgeschakelde zesversnellingsbak.Het heeft ook verlaagde, sport-afgestemde ophanging, extra versteviging aan de onderkant om de handling te vergemakkelijken, 18-inch lichtmetalen velgen, een scoop op de motorkap, een bodykit en mistlampen.De X-Runner ontving dezelfde jaarlijkse upgrades als de andere afwerkingen en het laatste modeljaar is 2013.De TRD Pro, die alleen voor 2015 is uitgebracht, is in wezen een Tacoma met het TRD Off-Road-pakket en uitrusting, evenals een uniek lakwerk, grafische afbeeldingen aan de zijkant, een verhoogde rijhoogte voor de voorwielophanging, Bilstein-schokken, agressievere styling, 16-inch TRD lichtmetalen velgen en een cat-back uitlaatsysteem.Gedurende de 11 modeljaren dat de Toyota Tacoma van de tweede generatie te koop was, werd het interieur geüpdatet met veel nieuwe veiligheids- en luxevoorzieningen, maar nooit goed opnieuw ontworpen, waarbij overal dezelfde basislay-out en materialen werden behouden.Hoewel dit in het begin perfect acceptabel was, liep de Tacoma ver achter op de tijd tegen de tijd dat het laatste 2015-model voorbij rolde.Er is veel bros plastic te zien en hoewel er veel ruimte is om te settelen, zijn de stoelen te laag bij de vloer gemonteerd.Het Entune-infotainmentsysteem verraadt ook zijn leeftijd, dat moeilijk te doorgronden kan zijn in vergelijking met de systemen van modernere rivalen.De achterwaarts openende achterdeuren van de Access Cab zijn praktisch, maar alle passagiers die u daar plaatst, zullen krap zijn, gezien de magere 28,2 inch beenruimte achter.De Double Cab biedt in ieder geval meer dan tien centimeter meer beenruimte achterin.Over het algemeen is het een nogal alledaags interieur dat is samengesteld uit vakwerkkunststoffen en slechts licht wordt opgetild door de beschikbare kunstleren bekledingsupgrades en het infotainmentscherm.Alles is in ieder geval stevig vastgeschroefd en we weten al dat Tacoma's sterke vrachtwagens zijn die vele duizenden kilometers kunnen rijden.Toyota bepaalt dat de olie en het oliefilter van de 2e generatie Tacoma elke 5.000 mijl moeten worden vervangen en als je je aan dit schema houdt, zou je honderdduizenden mijlen moeten kunnen behalen op een van de twee motoren.Deze kleine smeerdiensten kosten doorgaans minder dan $ 200 bij een onafhankelijke dealer.De bougies, het cabinefilter en het luchtfilter van de motor moeten elke 30.000 mijl worden vervangen en deze grotere onderhoudsbeurten komen meestal uit op ongeveer $ 800 per stuk, omdat er veel meer vitale systemen tegelijkertijd worden gecontroleerd.We zouden de transmissievloeistof minstens elke 60.000 mijl verversen tegen een kostprijs van ongeveer $ 250 om de levensduur van de automatische transmissie te garanderen.Met de juiste zorg is betrouwbaarheid een gegeven op de Tacoma, maar overweeg om het koelsysteem van tijd tot tijd door te spoelen en bij te vullen om het in topvorm te houden, aangezien de V6 de neiging heeft om af en toe een koppakking te eten als deze wordt verwaarloosd.Afgezien daarvan en af ​​en toe een gebarsten uitlaatspruitstuk of lekkende waterpomp op de viercilinder, zijn er geen mechanische problemen die je 's nachts wakker houden.Oliecapaciteit: 5,8 liter (6,1 liter) voor 2,7 inline-vier, 4,5 liter (4,8 liter) voor 4,0 V6, 5,2 liter (5,5 liter) voor 4,0 V6 4WD en PreRunnerAanbevolen viscositeit: 5W-30 synthetische olie 2005-2006 2,7-liter motor en 2005-2015 V6-motor;0W-20 synthetische olie 2007+ 2,7-liter motorHoe vaak overstappen: 5.000 mijlOnderdeelnummer: 00544-24F60-575Technical Service Bulletins volgens de NHTSA.Check onderhoudsboekje voor:Toyota was conservatief in het ontwerp van de 2e generatie Tacoma en nam geen enkel risico.De mechanica is beproefd en getest, de motoren hebben natuurlijke aanzuiging en er is geen teken van geavanceerde technologie zoals turbocompressor of directe injectie die misschien hypermodern maar onbetrouwbaar was toen de Tacoma werd gelanceerd.Er zijn een paar zwakke plekken, zoals frameroest in roestriemtoestanden, zwakke bladveren achter en nogal wat problemen met het radio-/infotainmentsysteem, waarbij 2009 het slechtste jaar was voor dit probleem.Er waren ook nogal wat terugroepacties van Toyota Tacoma uit 2005-2015, maar die problemen hadden al lang geleden gratis moeten worden opgelost en zelfs als dat niet zo was, lost Toyota de problemen nog steeds op als je het voertuig binnenbrengt.De achterste bladveren zijn zwak en kunnen plat worden en breken bij het slepen en slepen, waardoor er mogelijk een gat in de benzinetank kan worden geponst.Bij een terugroepactie van Toyota Tacoma-bladveren in 2005-2011 riep Toyota meer dan 710.000 Tacoma's uit de periode 2005-2011 terug om hun achterste bladveren te vervangen.In een van de grootste terugroepacties van Toyota Tacoma uit 2005, 2006, 2007, 2008 en 2009 werden bijna een half miljoen Tacoma's teruggeroepen om de spiraalvormige klokveerkabels van de airbag te vervangen die mogelijk defect raken.In verschillende andere terugroepacties met betrekking tot airbags, werden veel Tacomas uit 2005, 2006 en 2010 teruggeroepen om airbag-opblaassystemen, bedrading en bekabeling te laten vervangen die ertoe kunnen leiden dat airbags defect raken of niet goed worden geactiveerd.Sommige Tacoma's uit de periode 2005-2010 werden ook teruggeroepen voor losse gordelschroeven, terwijl er verschillende terugroepacties waren voor labels met onjuiste ladinginformatie.Een van de grootste terugroepacties was voor beknelling van pedalen, waarbij Toyota terugroepacties uitvaardigde die betrekking hadden op 2005-2010 Tacomas voor vloermatten die het gaspedaal in de open stand zouden kunnen houden, evenals defecte pedalen;een andere pedaalgerelateerde terugroepactie had betrekking op defecte parkeerrempedalen op Tacomas uit 2005.Aanvullende terugroepacties waren voor defecte stoelverwarming die een brandrisico kan vormen op de Tacomas van 2006-2011, defecten aan de aandrijfas op de Tacomas van 2007, onjuist gekalibreerde bandenspanningscontrolesystemen op de Tacomas van 2008-2011 en onjuist gekalibreerde inzittende-detectiesystemen op de Tacomas van 2009-2012 .De terugroepacties van Toyota Tacoma uit 2012 en 2013 voor defecte remactuators zijn uitgegeven omdat ze de ABS- en ESC-systemen kunnen uitschakelen.Sommige Tacomas uit 2013 en 2014 konden kapotte klepveren hebben die kunnen leiden tot een afslaande motor en er waren terugroepacties voor de verkeerde reservewielmoeren van Tacomas in 2012 en 2013 en de accessoires van Tacomas voor 2011-2015, zoals de motorkapscheppen of treeplanken die losraakten in een ongeluk.Ten slotte dekte de terugroepactie van Toyota Tacoma 4x4 uit 2010 mogelijke defecten aan de achterste schroefas.Hier zijn enkele typische Toyota Tacoma OBD2-foutcodes van de 2e generatie:Hoewel Toyota veel Tacoma's heeft teruggeroepen om zwakke achterste bladveren die kunnen breken te vervangen, was er geen terugroepactie voor de roest op het frame - de grootste van de Toyota Tacoma-roestproblemen van 2005-2015.Frames kunnen zo erg roesten dat ze volledig doorrotten, mogelijk verzwakkend, meestal in roestgordeltoestanden - volgens een class-action-rechtszaak.Na de rechtszaak betaalde Toyota $ 3,4 miljard om volledige frames te vervangen en betaalde eigenaren uit die eerder voor framevervanging betaalden - voor voertuigen tot 12 jaar oud.De meeste problemen deden zich voor bij Tacoma's uit 2005-2008 die nu toch al meer dan 12 jaar oud zijn.Sommige frames werden naar goeddunken van Toyota onder garantie gerepareerd of vervangen, maar als de corrosie niet al te erg was, werd er vaak gewoon extra roestwerend aangebracht.Het is onwaarschijnlijk dat u vandaag blij zult zijn met Toyota over het verroeste frame van een oude Tacoma, dus loop weg als het frame verroest is.Kilometerstand: vanaf 40.000 mijlKosten: $ 60 voor een frame-inspectie, verschillende bedragen, variërend tot meer dan $ 3.000 voor framereparatiewerk en lassen, of $ 15.000 voor een gloednieuw frameHoe te herkennen: roest op het frame, de bodemplaat, assen en remcomponenten, vaak onzichtbaar voor het oog, dus neem een ​​expert mee voor een evaluatieToyota heeft in 2008 een terugroepactie uitgegeven voor een storing in de gasklepstandsensor (TPS), maar het lijkt erop dat het probleem zich ook bij sommige Tacomas uit 2009 en 2010 voordeed, die niet onder de terugroepactie vielen.Een TPS kan niet goed zijn afgesteld of defect raken en kan soms worden aangepast, maar moet worden vervangen omdat het een belangrijk onderdeel is en het van invloed is op de gasrespons, acceleratie en brandstofverbruik als het opspeelt.Het is geen duur onderdeel.Kosten: $ 136 voor een nieuwe TPSHoe te herkennen: slechte acceleratie en brandstofverbruik, en soms onregelmatig schakelen van de automatische transmissieEen 2012 Toyota Tacoma-motorfoutcode P0418, P1613, P2433, P2438, P2442, P2445 of P2440 vergezeld van het Check Engine-lampje betekent meestal dat de luchtinjectiepomp een of ander probleem heeft.In 2012 Tacomas heeft vocht de neiging om de pompen binnen te dringen en de enige remedie is de vervanging van de pomp, het deksel, de luchtomschakelklep en de pakkingen.Kosten: de pomp kost tussen de $ 300 en $ 400, de afdekking ongeveer $ 50 en de terugslagklep ongeveer $ 120, zonder pakkingen en arbeid, dus het kan een dure klus wordenHoe te herkennen: Controleer het motorlampje en de P2440- en / of P2442-foutcodes.De 2,7-liter 2TR-FE-motor is erg robuust en sommige mensen zullen zich een bericht in het nieuws herinneren over een Tacoma die een miljoen mijl aflegde, waarvan 800.000 op zijn eerste 2TR-FE-motor.Er zijn dus maar heel weinig Toyota Tacoma 4-cilinder motor-/motorproblemen in de periode 2005-2015.Ze kunnen zeker vele honderdduizenden kilometers afleggen als ze regelmatig schone olie krijgen en goed worden onderhouden en er weinig problemen zijn.Het heeft een distributieketting.Twee van de problemen die u bij deze motor kunt tegenkomen, zijn olielekken uit de voorste krukaskeerring op modellen van 2005-2008 voordat de afdichting werd gewijzigd, en gebarsten uitlaatspruitstukken.Kilometerstand: krukasafdichting kan op elk moment lekken, maar spruitstukken hebben ongeveer 100.000 mijl nodig om te krakenKosten: Een compleet uitlaatspruitstuk kost ongeveer $ 400 exclusief arbeid en bouten, dus je kijkt naar ongeveer $ 1.000 all-in.Het vervangen van de voorste krukasafdichting zou tussen $ 300 en $ 400 moeten kostenHoe te herkennen: Een gebarsten uitlaatspruitstuk is misschien met het oog zichtbaar, maar het maakt ook een tikkend geluid bij stationair toerental, vooral als de motor koud is, vergezeld van uitlaatgassen onder de motorkap.Een defecte en lekkende krukasafdichting moet zichtbare olie op de vloer achterlaten en het oliepeil kan dalen als het lek erg isDe 1GR-FE-motor is zeer robuust en overschrijdt regelmatig de 250.000 mijl als hij goed wordt onderhouden.Het maakt ook gebruik van een distributieketting.Er zijn echter een paar problemen met de koppakking van Toyota Tacoma in de periode 2005-2015 met de V6, omdat sommige van hen af ​​en toe last hebben van een opgeblazen pakking rond zuiger zes.Bobines kunnen ook de geest geven.Afgezien van deze problemen, is het een zeer betrouwbare motor.Kilometerstand: pakkingstoringen lijken meer tijd- en kilometerafhankelijk en kunnen na een paar jaar optreden, terwijl bobines vaak problemen beginnen te geven rond 100.000 mijlKosten: het vervangen van koppakkingen kost mogelijk tot $ 1.300 all-in en zes bobines kosten maximaal $ 150Hoe te herkennen: Opgeblazen pakkingen zorgen er meestal voor dat de olie melkachtig wordt, laten sporen achter van olie die in het koelsysteem komt, veroorzaken koelvloeistofverlies en oververhitting zonder zichtbare lekken, en geven witte rook/stoom uit de uitlaat, vergezeld van een zoete koelvloeistofgeur.Elke, alle of een combinatie van deze symptomen kan aanwezig zijnEr zijn verrassend weinig 2005-2015 Toyota Tacoma koppelings-, handmatige en automatische transmissie- en schakelproblemen geregistreerd.De handgeschakelde transmissies lijken zeer betrouwbaar, maar tot rond het model van 2010 waren er een paar te veel gevallen van voortijdige slijtage en uitval van de koppeling.Er was eigenlijk niets mis met de koppelingen, maar het blijkt dat bij de 2e generatie Tacoma, als u uw koppelingsvloeistof niet controleert en deze te laag loopt, er lucht in het hydraulische systeem van de koppeling kan komen, waardoor de druk op de koppeling vermindert. de koppeling waardoor deze sneller slijt.Bij de automatische transmissies waren er enkele meldingen van onregelmatig en/of ruw schakelen op vroege Tacomas tot rond het modeljaar 2007, maar deze problemen hebben soms te maken met het defect raken van de eerder genoemde gasklepstandsensor (TPS) en niet de transmissie.Schakelmagneten in het klephuis van de transmissie verslijten echter af en toe en moeten worden vervangen, hoewel dit nooit nodig zou moeten zijn als u de transmissieolie om de 60.000 mijl ververst.Kilometerstand: Koppelingsproblemen vanaf ongeveer $ 40.000 mijl en slijtage van de klephuismagneet van ongeveer 150.000 mijl bij afwezigheid van transmissievloeistofverversingen.Kosten: $ 1.200- $ 1.700 voor een vervanging van de koppeling, gemiddeld ongeveer $ 150- $ 370 voor vervanging van de klephuismagneet (afhankelijk van hoeveel), en ongeveer $ 2.500 voor een herbouwde automatische transmissieHoe te herkennen: De koppeling begint te slippen, wat zich manifesteert in een slechte acceleratie, vooral tijdens het vervoeren, en vaak ruikt naar verbrande koppeling, terwijl de automaat ruw, vertraagd of onregelmatig schakelen kan vertonenHoewel we dit al hebben behandeld onder de terugroepsectie, moet u er rekening mee houden dat de terugroepactie alleen van toepassing was op Tacomas van 2005-2011, terwijl sommige meldingen van mislukte bladveren ook voor latere jaren werden geregistreerd, dus u zou uiteindelijk zelf de rekening kunnen betalen.De problemen met de ophanging van Toyota Tacoma 2005-2015 zijn bekend en gedocumenteerd.Voor de goede orde, bladveren kunnen afvlakken, barsten en falen, en mogelijk zelfs schade aan de gastank en de onderkant veroorzaken als ze dat doen.Kleine reparaties en het vervangen van spacers kosten misschien een paar honderd dollar, maar het vervangen van beide veren is duurder.Kilometerstand: vanaf 25.000 mijl, afhankelijk van gebruikspatronenKosten: tussen $ 500 en $ 1.000 voor aftermarket-veren, maar tot $ 1.800 om ze te vervangen door OEM-onderdelen bij een dealerHoe te herkennen: Typische symptomen zijn slappe ophanging aan de achterkant, een scheef voertuig waarvan de ene kant lager is dan de andere, en piepen van de achterwielophanging, dit laatste vaak door ontbrekende afstandhoudersEr zijn een paar 2005-2015 Toyota Tacoma-problemen geweest met het stuurbekrachtigingssysteem.Deze problemen zijn meestal niet al te alledaags en zelden gevaarlijk, maar hebben meestal te maken met de stuuras - het U-gewricht kan slecht worden, hard of stijf sturen en uiteindelijk rammelen, als het eenmaal genoeg is versleten.Er zijn ook een paar problemen geweest met het voortijdig uitvallen van stuurkogelgewrichten.Kilometerstand: U-gewrichten kunnen soms uitvallen vanaf ongeveer 70.000 mijl en defecte kogelgewrichten kunnen het op de helft van die afstand stoppenKosten: een OEM-stuuras met een nieuwe U-verbinding kost tussen $ 150 en $ 170 en kan worden geïnstalleerd door een competente doe-het-zelfmonteur of voor ongeveer $ 500- $ 600 in een winkel, terwijl de vrachtwagen naar een winkel moet gaan voor de bal- gewrichtsvervanging, wat u meer dan $ 400 kan kosten, exclusief de verplichte wieluitlijning na de klusHoe te herkennen: Stijve, stekende stuur-, dwaal-, speel- en volgproblemenEr waren verschillende irritante 2005-2015 Toyota Tacoma koplampproblemen, waaronder de dagrijlichten (DRL's) die het plastic van de koplampen smolten tot gebarsten koplampen.Veel van de problemen deden zich voor onder garantie en Toyota verving de koplampen door bijgewerkte eenheden die niet dezelfde problemen vertonen.Kilometerstand: vanaf ongeveer 20.000 mijl en vrij gebruikelijk bij 60.000 mijlKosten: tot $ 250 voor een set aftermarket-koplampen en minstens evenveel voor de arbeid om ze te passen;de baan kan bij Toyota $ 1.000 of meer kosten.Hoe te herkennen: Zichtbare scheuren en/of gesmolten plastic in de koplampunitJarenlang waren er terugkerende Toyota Tacoma-radioproblemen in de periode 2005-2015 - het meest voor bij Tacomas 2008-2015 en met 2009 als het slechtste jaar - waarbij de radio's niet werkten en/of ongecommandeerd aan- en uitschakelden, vooral bij het rijden over hobbels in de weg.Veel hiervan gebeurde onder garantie en de eenheden werden vervangen, maar een onbetrouwbare radio op een 2e generatie Tacoma die u vandaag koopt, is voor uw rekening.Sommige eigenaren zijn erin geslaagd om eenheden te laten repareren, maar ze moeten meestal worden vervangen.Kosten: soms kunnen radio's worden gerepareerd voor tussen de $ 150 en $ 300, maar meestal moet je een nieuwe radio kopen voor ongeveer $ 700Hoe te herkennen: Radio werkt niet of schakelt spontaan aan en uit, soms als reactie op rijden op oneffen wegenSommige problemen met Toyota Tacoma 2005-2015 komen niet vaak voor, maar komen van tijd tot tijd voor en worden hier vermeld.Sommige systemen zijn grotendeels storingsvrij en hiertoe zijn Toyota Tacoma weggedrag 2005-2015, stuurhuis, Bluetooth, rem, ABS, contactschakelaar, sleutel, elektrisch deurslot, cruise-control, dynamo, startmotor, emissies, brandstofpomp, motor laag stationair, kilometerteller, verwarming/verwarming, mistlamp, airconditioning - of AC - problemen worden niet vaak gemeld.Een die soms echter het geval is, is de neiging van het slipjuk van de cardanas om plakkerig te worden met de leeftijd, wat vreemde stoten en schokken veroorzaakt bij het tot stilstand komen.Meestal hoeft het alleen maar ingevet te worden.De lakproblemen waren de eerste paar productiejaren erger, maar niet al te erg in vergelijking met de meeste andere vrachtwagens van deze vintage, maar vervaging, afbladderen, corrosie en roest komen voor, vooral in roestriemtoestanden.Helaas maakt deze generatie Tacoma ook gebruik van Toyota's milieuvriendelijke, op soja gebaseerde bedradingsisolatie, die knaagdieren kan aantrekken die het eten en het verzamelen voor nestmateriaal, wat mogelijk veel onvermijdelijke 2005-2015 elektrische problemen met Toyota Tacoma veroorzaakt.Knaagdieren kunnen duizenden dollars schade aan de kabelboom van het voertuig veroorzaken en u kunt er niets aan doen behalve de knaagdieren onder controle te houden waar u uw voertuig parkeert.De bovengrondse temperatuurweergave / kompaseenheid faalt soms, maar u kunt een andere kopen voor $ 100 en deze zelf installeren.Af en toe duiken er problemen op met Toyota Tacoma-wiellagers - deze kunnen falen en kosten ongeveer $ 730 om de voorste te vervangen - en er zijn ook enkele zeldzame gevallen van het falen van het achterdifferentieel gemeld.In feite zijn er maar heel weinig problemen met de Toyota Tacoma-aandrijfas, achterdifferentieel, TRD off-road en vierwielaandrijving - of 4x4 - problemen in de periode 2005-2015.Ten slotte kan de ventilatormotor van het ventilatiesysteem op Tacomas 2011 uitvallen.Een vroege Tacoma uit 2005-2008 die over de wegen van een roestige staat reed, moet worden vermeden, dus controleer waar uw Tacoma is geregistreerd.Deze modellen kunnen verborgen rot- en roestschade hebben en u bent niet gedekt voor eventuele reparaties.Het modeljaar 2009 was verschrikkelijk vanwege intermitterende radioproblemen en hoewel veel ervan zijn opgelost, verschijnen latente problemen mogelijk niet tijdens een proefrit.We zouden de 2,7-liter modellen met de oude viertraps automatische transmissie vermijden, vooral in 4WD-trim, omdat de massa de aandrijflijn overweldigt en de truck lusteloos en dorstig maakt.Voor de tweede generatie Tacoma is het modeljaar 2010 een bijzonder goede plek.De update van 2009 bracht verschillende nieuwe standaard veiligheidsvoorzieningen, zoals standaard stabiliteitscontrole en zij- en gordijnairbags, maar had relatief veel gebreken, die in 2010 grotendeels waren verholpen. Het heeft echter nog steeds de oude look, dus als je dat niet doet let wel, het is een goede koop.Nog beter is de Tacomas uit 2013 of 2014.Ze profiteren van de uitgebreide facelift van 2012 en hebben veel minder problemen.Het beste jaar van allemaal moet 2014 zijn, want toen werd het infotainment-touchscreen standaard op alle bekledingen en het is ook het jaar met de minste problemen in het algemeen.Uw motorkeuze hangt af van of u rustige prestaties niet erg vindt en meer geeft om efficiëntie (viercilinder) of dat u pittige prestaties wilt die een straf bij de pompen eisen (V6).Als je van de 4WD-look houdt, maar niet het gewicht en de prestatie/zuinigheid wilt die gepaard gaat met de 4WD-aandrijflijn - en je hebt de AWD-vaardigheid niet nodig - dan is de PreRunner perfect voor jou gepositioneerd.Met het ware doolhof van opties en pakketcombinaties, controleer goed of jouw Tacoma is gespecificeerd met wat je wilt.Er is er een voor elke smaak.De tweede generatie Toyota Tacoma doet grotendeels wat eigenaren van een Toyota mogen verwachten.Het is een traditioneel sterke en betrouwbare Toyota-truck die gemakkelijk te besturen is, met competente motoren en een reputatie van extreme betrouwbaarheid als hij goed wordt onderhouden.Er zijn een paar kanttekeningen en verborgen framerot is misschien wel een van de grootste valkuilen, dus koop voorzichtig.Voor de rest zijn er geen in het oog springende problemen, zolang je onze handige gids maar in gedachten houdt.Een woord van waarschuwing: 2e generatie Tacoma's zijn niet echt gebouwd voor het slepen en slepen van zware lasten, tenzij je de standaard achterwielophanging upgradet met iets sterkers van de aftermarket.