Diagnose hulpwaterpomp

2022-05-21 01:30:12 By : Mr. Hanson Wu

Het belang van correct aandraaien van bougiesPRT & PRT HEAVY DUTY Tentoonstellen op de jaarlijkse ledenexpo van "The Group"Bay-Master en Wisetack gaan winkels financierenDood je wisserbladen niet (video)Dorman kondigt nieuwe producten aan voor mei 2022Het belang van correct aandraaien van bougiesPRT & PRT HEAVY DUTY Tentoonstellen op de jaarlijkse ledenexpo van "The Group"Bay-Master en Wisetack gaan winkels financierenDood je wisserbladen niet (video)Dorman kondigt nieuwe producten aan voor mei 2022Gesponsord door NGK BougiesGeweldige medewerkers aannemen en behoudenDit webinar maakt deel uit van "AAPEX Repair Shop HQ Webinar Series: An 8-Part Webinar Series."Gesponsord door AAPEX.In een krappe arbeidsmarkt kan het moeilijk zijn om de volgende geweldige werknemer te vinden - maar wat doe je om de supersterren die je al hebt te behouden?We onderzoeken de uitdagingen van het behouden van een personeelsbestand dat alle uitdagingen aan kan die uw klanten door uw deuren brengen.Sprekers Andrew Markel, Director of Content, ShopOwnerUnderhood Service richt zich op reparatiewerkplaatsen die 50 procent of meer van hun inkomsten halen uit de service en reparatie van systemen onder de motorkap.De groeiende hoeveelheid kennis en kapitaal die nodig is om gelijke tred te houden met de technologische vooruitgang, heeft ertoe geleid dat deze winkeleigenaren zich concentreren op systemen voor onder de motorkap, terwijl ze ook preventieve onderhoudsdiensten aanbieden voor de meeste grote voertuigsystemen.Door u te abonneren, ontvangt u het digitale editiemagazine ShopOwner (12 keer per jaar) met artikelen van Underhood Service en de eNewsletter van Underhood Service (tweemaal per week).Toegang tot digitale edities, wedstrijden, nieuws en meer staan ​​vandaag voor u klaar!Underhood Service richt zich op reparatiewerkplaatsen die 50 procent of meer van hun inkomsten halen uit de service en reparatie van systemen onder de motorkap.De groeiende hoeveelheid kennis en kapitaal die nodig is om gelijke tred te houden met de technologische vooruitgang, heeft ertoe geleid dat deze winkeleigenaren zich concentreren op systemen voor onder de motorkap, terwijl ze ook preventieve onderhoudsdiensten aanbieden voor de meeste grote voertuigsystemen.Door u te abonneren, ontvangt u het digitale editiemagazine ShopOwner (12 keer per jaar) met artikelen van Underhood Service en de eNewsletter van Underhood Service (tweemaal per week).Toegang tot digitale edities, wedstrijden, nieuws en meer staan ​​vandaag voor u klaar!Hoge temperaturen onder de motorkap, hogere vermogenseisen en trillingen kunnen dynamo's of starters beschadigen.Gesponsord door ACDelco.Neem geen genoegen met "bijna" - het maakt uit waar de motor wordt geproduceerd of gereviseerd.Gesponsord door ACDelco.Remblokken zijn doorontwikkeld voor het beste resultaat.Deze video is gesponsord door ZF Aftermarket.Klik hier om eerdere uitgaven te bekijken.Ontvang het laatste nieuws, inzichten en meer rechtstreeks in je inbox.Een auto of vrachtwagen komt uw winkel binnen met een klacht over slechte prestaties van de verwarming. Het probleem kan de hulpwaterpomp zijn.Een auto of vrachtwagen komt uw winkel binnen met een klacht over slechte prestaties van de verwarming.De chauffeur klaagt dat op koude ochtenden de verwarming tijdens de rit naar het werk in de spits afkoelt.De auto raakt niet oververhit en de lucht komt uit de juiste kanalen.Uw eerste reactie kan zijn om een ​​nieuwe thermostaat te installeren en de verwarmingskern te inspecteren op een verstopping.Tijdens de proefrit kan het systeem uitstekend voor u presteren.Is de klant gewoon koelbloedig?Het probleem kan de hulpwaterpomp zijn.Deze pomp is niet aangesloten op de koeling van de motor.Zijn primaire functie is het circuleren van warme koelvloeistof naar de verwarmingskern.Als er te weinig koelvloeistof wordt gecirculeerd, zal de ventilator voldoende warmte uit de koelvloeistof halen en ervoor zorgen dat de verwarmingskern koud wordt.Deze pompen werden voor het eerst gebruikt in luxe- en dieselvoertuigen in de jaren negentig.De meeste dieselmotoren genereren doorgaans niet veel warmte wanneer ze draaien of stationair draaien.In combinatie met de lagere motortoerentallen zou het koelmiddel in de verwarmingskern het grootste deel van zijn warmte verliezen voordat het naar de uitlaat zou gaan.Dit zou er vaak toe leiden dat chauffeurs klagen over onvoldoende verwarming als ze in stop-and-go-verkeer reden of met snelheden met een lager toerental reden.Het toevoegen van een extra koelvloeistofpomp zou dus voldoende koelvloeistofvolume opleveren om de verwarmingskern warm te houden.Ingenieurs begonnen deze pompen vervolgens voor hetzelfde doel te gebruiken op benzineaangedreven voertuigen.Hierdoor konden voertuigontwerpers grotere verwarmingskernen gebruiken voor een beter passagierscomfort.De regeling van de pomp als onderdeel van het automatische temperatuurregelsysteem houdt de cabine verwarmd, zelfs nadat de bestuurder het contact heeft uitgeschakeld.Het systeem kan het interieur korte tijd warm houden terwijl de chauffeur boodschappen gaat doen of een hapje gaat eten.Deze pompen zullen op steeds meer voertuigen verschijnen naarmate motoren efficiënter worden en minder overtollige warmte genereren.Ook hebben nieuwe technologieën zoals hybride aandrijvingen en stop/start-systemen hulppompen nodig om niet alleen het bestuurderscomfort te verbeteren, maar ook om de accu's op een constante temperatuur te houden.Merk op dat de hulppomp niet altijd draait.De BCM of besturingsmodule zal de pomp besturen en regelen met behulp van informatie zoals:Als het voertuig key-off-bediening heeft, zijn er aanvullende parameters waaraan moet worden voldaan om de pomp te activeren.Waaronder:Een scantool kan de pompfunctie in de meeste voertuigen testen, maar het is ook mogelijk om het systeem te testen door op een HVAC-bedieningskopknopreeks te drukken die wordt vermeld in de service-informatie.De belangrijkste reden waarom deze pompen falen is de leeftijd en slijtage van de elektromotor.Zoals alle roterende elektrische apparaten slijten borstels en worden de wikkelingen kort.Oververhitting kan het falen van de elektrische pomp bespoedigen, omdat verhoogde druk in het koelsysteem koelvloeistof langs de asafdichtingen kan dwingen.Een laag koelmiddel kan er ook voor zorgen dat een pomp uitvalt vanwege zijn positie, die meestal hoog in het systeem is, ofwel op de firewall of op de stuttoren.Een defecte pomp zal het voertuig bijna nooit oververhitten.Als de hulpkoelvloeistofpomp niet werkt, merkt de klant mogelijk verminderde prestaties van de verwarming bij lage snelheden en bij stationair draaien.Uw eerste instinct zou kunnen zijn om de thermostaat, de waterpomp of de verwarmingskern te vervangen, maar als het voertuig is uitgerust met een extra koelvloeistofpomp, moet u wat dieper graven met uw diagnoseproces.De tools die nodig zijn om een ​​hulpkoelvloeistofpomp te diagnosticeren, zijn onder meer scantool, meter en service-informatie, waarbij scantools en service-informatie het belangrijkst zijn voor nieuwere voertuigen.De werking van de pomp is afhankelijk van meerdere modules en talrijke sensoren die in een netwerk zijn aangesloten.De eerste stap in het diagnostische proces is het controleren op codes met een scantool.Niet-gerelateerde codes voor botsingsdetectie, werking van de deurmodule en communicatieverlies-incidenten kunnen de deactivering van de pomp veroorzaken.Dit is waar service-informatie het verschil kan maken tussen een snel diagnoseproces en het verwisselen van onderdelen.Nieuwere voertuigen kunnen de spanning variëren om de pompsnelheid te regelen.Zoals alle elektrische apparaten in een voertuig, is de operatie een evenwichtsoefening tussen het comfort van de bestuurder en het minimaliseren van de elektrische belasting van de dynamo.Het koelcircuit van sommige voertuigen met elektrische pompen kan in de service-informatie een extra koelcircuit worden genoemd.De koelvloeistof kan door de transmissiekoeler en de ruitensproeiervloeistoffles lopen als onderdeel van het circuit op sommige Mercedes-modellen.Hybriden hebben bijna altijd een elektrische waterpomp om de accu's en omvormers te koelen, en sommige hybrides hebben een tweede pomp voor de verwarmingskern in de cabine.Hybriden of mild hybrids met stop/start-systemen hebben niet alleen een hulpkoelpomp, maar ook elektrische pompen voor de olie en transmissievloeistof.Als bij sommige hybrides een pomp defect raakt, zal het systeem het hybride aandrijfsysteem uitschakelen of het voertuig in een noodloop zetten.De meeste hybrides hebben ook een geïsoleerd koelvloeistofreservoir of kan met een eigen pomp om de motor sneller op te warmen of om de accu's op een constante temperatuur te houden.Niet elke auto heeft een extra waterpomp, maar degenen die dat wel doen, kunnen een steeksleutel in uw normale diagnostische logica gooien bij het oplossen van problemen met het koelsysteem.Diagnostiek: ruw lopend GM-voertuigDiagnostiek: verloren of gestolen sleutel GM-voertuigenDiagnose: Ford-stuurbekrachtiging werkt niet na reparatie van schade door aanrijding